Mijn auto met dit weer ingereden.. Slecht?

• Topicstarter Topicstarter Daffyeend
  • Startdatum Startdatum
D

Daffyeend

Guest
Hallo,

Ik heb mijn Kyosho MP 7.5 Sports met dit weer in gereden ( rond 4-8 graden )
Bij het 7de tankje kwam ik erachter dat het niet goed is om het motortje in terijden met zoon koud weer. :(
Waar ik nu mee bezig ben is om de Cilinder kop, te "beplakken" met Aluminium Folie.

Wat ga ik dan precies merken in de toekomst? Vermogen verlies denk ik? en is dat veel? Dus goed merkbaar?
Kan ik er nog wat aan doen om het "Minder" te laten worden?
Ik had gelezen dat hij in de Zomer dan minder goed zal gaan lopen? :confused:

Kijk ik ben gewoon iemand die een beetje op een parkeer plaats, en weilanden rond rijd.

Ik hoop wat meer informatie te winnen.

Mvg Daffy

Ik had gelezen dat hij in de Zomer dan minder goed zal gaan lopen?

Ik geloof dat dat gewoon een kwestie van afstellen is toch?,
ik heb er zelf niet zoveel verstand van, maar inrijden met dit weer hoort toch helemaal niks uit te maken?:p
ik had in iedergeval met mijn brommer dat ik hem in de winter en in de zomer af moest stellen,

Ik geloof dat dat gewoon een kwestie van afstellen is toch?,
ik heb er zelf niet zoveel verstand van, maar inrijden met dit weer hoort toch helemaal niks uit te maken?:p
ik had in iedergeval met mijn brommer dat ik hem in de winter en in de zomer af moest stellen,

als het dat is :P dan is het geen probleem :)

Dat dacht ik ook al :P ik rijd zelf ONK 125cc, en dacht dat het ongeveer het zelfde zou zijn ;) Daar is het gewoon bij hoger/lager Tempratuur andere sproeiertje steke ;)

Mja ik wacht op nog meerdere Reacties!

Mvg Daffy

In dit topic staat toch echt wel alles:)

buiten-temperatuur-tekoud

Heb ik gister avond door gelezen, maar kan er niet echt uithalen, wat ik er nog aan kan verhelpen, hij heeft net 7 tankjes gereden, dus er valt denk ik nog wel wat teredden? ;)

En er staat alleen dat hij minder zal gaan lopen in de zomer.
Niet precies, wat er gaat gebeuren in de zomer, dus minder vermogen, moeilijk starten, ect..

Maar idd wat jaapjan van tevoren zij, kan je dat niet bijstellen met de Sproeiers??

Nja ik hoor het wel ;)

Mvg Daffy

Laatst bewerkt door een moderator:
Is allemaal afhankelijk van een aantal punten, is al veel over geschreven hier.

Ik zou me niet te druk maken aangezien je alleen maar voor de fun bezig bent.

Heb ik gister avond door gelezen, maar kan er niet echt uithalen, wat ik er nog aan kan verhelpen, hij heeft net 7 tankjes gereden, dus er valt denk ik nog wel wat teredden? ;)

En er staat alleen dat hij minder zal gaan lopen in de zomer.
Niet precies, wat er gaat gebeuren in de zomer, dus minder vermogen, moeilijk starten, ect..

Maar idd wat jaapjan van tevoren zij, kan je dat niet bijstellen met de Sproeiers??

Nja ik hoor het wel ;)

Mvg Daffy

Vooral goed lezen, dan conclusie trekken, zou weer gaan rijden als de temp. het toelaat. Of je gaat de boel inpakken maar let wel op de dingen die kunnen gebeuren:cool:

Is allemaal afhankelijk van een aantal punten, is al veel over geschreven hier.

Ik zou me niet te druk maken aangezien je alleen maar voor de fun bezig bent.

Yup, gewoon puur fun :) maar vind het natuurlijk wel irritant, als hij in de zomer moeilijk loopt ;) maar ik denk dat het voor een Fun rijder niet echt merkbaar is ;)?

Zijn er nog dingen waardoor ik het wel een beetje tegen tekunnen gaan? Ik denk gewoon zorgen dat hij op tempratuur komt? of niet?

Mvg Daffy

Ik doe alles samen met mijn pa :) is al 35 jaar bezig in het vak dus ;)
Ik ben in oss heel hard onderuit gegaan, waardoor alles ong 45min stil lag..

In welk team ben jij monteur dan?

Mvg Daffy

Slecht is een breed begrip maar als je de motor eenmaal een beetje ingelopen niet goed op temperatuur brengt kan het zijn dat de motor zich naar een bep. bedrijfstemperatuur zet welke in de zomer niet helemaal optimaal is.

Als je er iets van gaat merken is afhankelijk van de motor en aan de andere kant kost een Force 4cc maar 100 euro.....

we zullen wel zien :P

Met dit weer gewoon aluminium folie er omheen!

de bedoeling van het inrijden is dat de cilinder inslijt, hierbij mag de motor niet te heet worden.
dus bij koud weer moet het gewoon kunnen:)

Geen idee waar je dat heb gelezen, maar als hij koud MOET blijven, dan zul je in de zomer een motor hebben die vaak afslaat, omdat hij ingereden is op een koude motor, dus veel klemming, en die klemming heb je er dan afgesleten, dus heb je weinig compressie als hij goede, hete bedrijfstemperatuur bereikt.. (zomer)...

dit is wat ik opmaak uit al de andere topics in ieder geval..

ik heb net gereden met wat aluminium folie er omheen, hij werd met gemak 130 graden :)
Dus ik ben er niet bang voor dat hij in de zomer niet lekker loopt

Geen idee waar je dat heb gelezen, maar als hij koud MOET blijven, dan zul je in de zomer een motor hebben die vaak afslaat, omdat hij ingereden is op een koude motor, dus veel klemming, en die klemming heb je er dan afgesleten, dus heb je weinig compressie als hij goede, hete bedrijfstemperatuur bereikt.. (zomer)...

dit is wat ik opmaak uit al de andere topics in ieder geval..

Das kort en simpel samengevat idd de juiste conclusie Anko ;)

Inrijden met deze temperaturen moet je daarom naar mijn persoonlijke mening ook niet doen...

De motor zal met deze temperaturen altijd kouder blijven als in de zomer waardoor je extra slijtage gaat krijgen die je in de zomer ( als het blok wel goed op temp. komt) parten kunnen/zullen gaan spelen ;)

we zullen wel zijn, ik denk dat het allemaal wel mee valt, als je gewoon op het weiland rond peert ;)
Maar als ik hem gewoon op tempratuur breng door aluminium folie er omheen tedoen, dan komt hij toch goed op tempratuur?
Waardoor het wel mee valt met dat Klem gedoe ? :P

Mvg Daffy

Laatst bewerkt door een moderator:
Back