Psygho (Emil)_is piloot!___Update 01-06-2010:_Met een Buckertje slowflyer gevlogen!! + video chasing

Discussie in 'Beginners' gestart door Psygho (Emil), 7 mrt 2010.

  1. Psygho (Emil)

    Psygho (Emil) Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 jan 2004
    Berichten:
    15.654
    Locatie:
    Prov. Drenthe.
    Gisteren avond de leeraar leerling kabel gemaakt. Keurig ontstoord, mbv 4 10 micro henri spoeltjes in weerstands vorm. Keurig in de jackplug weggewerkt.

    Want, we gingen vliegen!! (Aaalie) en ik.
    Ik had al veel ge-simmed, ik denk wel een uurtje of 10 denk ik in totaal.
    Ik vond het best eng, zeker omdat het mijn vliegtuig niet was. Want dat vond Aaalie zonde.. Die van hem was al zo lelijk , die werd bij iedere schade er mooier op! (zei hijzelf)

    Enfin, met trillende knietjes, de boel getest, ja, alles werkte....
    De kabel deed zijn werk, en alles deed het , ondanks de verschillende vliegmodussen , welke we onderling gebruiken...

    Aangekomen op het veld, nogmaals alles getest, en good to go.
    Aalie gooide hem weg, en trimde hem even uit, en bracht hem op hoogte.
    Hij was vrij gevoelig op de roertjes, dus even een minuut of 3 wennen..

    Daarna pakte Aaalie hem over en pakte hem zo uit de lucht!
    Zo.. We binden de ontvanger aan jouw zender, en dan kan ik nog even met de heli,s vliegen, Ik heb niet zo heel veel stroom in de zenderaccu,want dat komt wel goed, je hebt mij niet nodig!

    Wat, die 3 minuten dat je me gezien hebt ???:nooo: Dus.. Lekker is dat...
    Ik had een hele andere insteek, mooi lekker an de kabel hangen, en vliegen, maar nee, ik moest het zelf doen!

    Knikkende knietjes... Aaalie gooide hem weg, en ik vloog hem vanaf toen al zelf! Na een 15 minuten heb ik hem keurig geland. Een mooie zachte 3 punts landing.

    Hierna nog een vlucht, Aaalie gooide hem weg,zonder te rennen, en ik had weer de controle.. Hij pakte even zijn cam erbij en maakte dit filmpje...
    Let op dit is mijn 2e vlucht alleen! En weer een mooie landing!




    Toen de 3e vlucht, ik moest ook opgooien... Ik hoorde helaas niets van het commentaar, dus ik gooide wat te zacht.. Gelukkig kwam hij goed neer..
    De 2e poging was een suc6! Niet zo heel netjes, maar dat voor de 2e poging, ik vond het GEWELDIG!

    Ook na deze vlucht en prachtige landing.....
    Hier het filmpje:



    Echt super vliegen!!

    Psygho is piloot!

    Aalie nog maals bedankt voor alles, en het grote vertrouwen!
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  2. Turbo-Dreams

    Turbo-Dreams

    Lid geworden:
    28 dec 2008
    Berichten:
    587
    Locatie:
    Heusden-Zolder.
    Netjes gevlogen! :)
     
  3. evbragt

    evbragt

    Lid geworden:
    6 jan 2009
    Berichten:
    1.549
    Locatie:
    Oss / MVC Berlicum
    Proficiat!
     
  4. Psygho (Emil)

    Psygho (Emil) Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 jan 2004
    Berichten:
    15.654
    Locatie:
    Prov. Drenthe.
    Danku!! Nu nog even een avondje mijn eigen EZ in elkaar steken, en uit trimmen, en dan kunnen we de volgende keer ZELF VLIEGEN!!, met mijn eigen EZ..
     
  5. slomo

    slomo

    Lid geworden:
    7 dec 2005
    Berichten:
    611
    Locatie:
    Meeuwen (Belgiƫ)
    Jaja, 2de vlucht zeker...:nooo:
    Volgens mij vlieg jij al jaaaaaren ;)
     
  6. BadBert

    BadBert Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 feb 2005
    Berichten:
    5.059
    Locatie:
    Hoogerheide (NB) Club: BVL-steenbergen
    HEEEEL netjes hoor! Mijn eerste vluchten gingen ook zo :) Gewoon goed oefenen in de sim!!!

    Vandaag de eerste les aan mijn buurman gegeven, met zijn easystar (met rolroeren en BL) wel met de kabel :) hij heeft nog maar een uurtje sim ervaring.

    Marre, goed bezig, komt helemaal goed :)
     
  7. Psygho (Emil)

    Psygho (Emil) Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 jan 2004
    Berichten:
    15.654
    Locatie:
    Prov. Drenthe.
    Ja was een mooie dag!, later heb ik hem ook nog even een paar keer als zwever gebruikt,Vol gas even hoogte maken, en zwefend naar beneden,hij is dan nog makkelijker te "vliegen".

    Later kwam er een beetje wind bij, en dan met name van wind mee, een bocht maken, naar wind tegen, was wel evne wennen, anders om ook, want dan word hij echt meer naar beneden gedrukt. Maar even snel corrigeren, en je verliest eingelijk geen hoogte.

    Op de sim kan ik al loopings en rolls, maar daar wacht ik denk ik toch maar even mee, totdat ik echt blindelings zonder na te denken kan vliegen, want nu moet ik heel soms toch nog wel even nadenken.. Opo de sim had ik dat eingelijk al niet meer en was ik aan het stunten, om te kijken hoeveel looping ik kon maken,en rols, en hoe hard hij naar beneden wou, hahahah.

    We blijven mooi doorsimmen, en gauw mijne in elkaar maken, en dan op een mooie dag , vliegen!
     
  8. DennisK

    DennisK

    Lid geworden:
    28 feb 2004
    Berichten:
    4.433
    Locatie:
    Tiel
    5.908 posts en nu pas leren vliegen.
    Dacht dat je al een diehard piloot was :D

    Maar mooi dat het gelukt is.

    Ik ging even kijken op ons veld en had een vleugeltje bij maar mij te koud dus niet gevlogen. :)
     
  9. Psygho (Emil)

    Psygho (Emil) Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 jan 2004
    Berichten:
    15.654
    Locatie:
    Prov. Drenthe.
    Ach,
    Tja bij sommigen komt de verlichting in de modelbouw wat laat...
    Enfin,ik zie waar je heen wilt, Minder posten, Meer vliegen! Goed idee ;)
     
  10. r.marijnissen

    r.marijnissen

    Lid geworden:
    2 mrt 2008
    Berichten:
    1.963
    Locatie:
    Tilburg
    Wou net zeggen zoveel posts...........
    Gefeliciteerd en veel vliegen.
    Maar moet je toch eens uit leggen hoe je dan aan zoveel posts komt...


    @badbert ook gefeliciteerd met de buurmans vlucht.
    Doet mijn 1e begin kistje het een beetje? :D
     
  11. Psygho (Emil)

    Psygho (Emil) Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 jan 2004
    Berichten:
    15.654
    Locatie:
    Prov. Drenthe.
    Oke, een geheim:
    Vroeger toen ik nog een klien psyghootje was, ergens in januarie 2004, poste ik een aantal vragen. Verder poste ik veel technisch, en electronisch. En hielp veel mensen met de nitro buggy's, en aanverwanten. Vrij weing offtopic eingelijk, af en toe had ik eens het idee om een post te doen om het tij te keren als er eens iets mis dreigde te gaan, howel ik hier zeer spaarzaam mee was.

    Op een gegeven moment ben ik gevraagd om mod te worden, heb uiteraard JA, gezegd, en dan post je wat minder op je eigen vakgebeid, en wat meer vanwege de modderij (raar woord). De posts counts bleven vrijwel gelijk.(nou intereseeert me dat echt helemaal niet!)
    Ben er vanwege werk zelfs bijna een 9 maand uitgeweest..
    Dus ja, zo kom ik aan me post counts....

    Maar er zijn users welke het tienvoudge hebben dan ik, en die zijn niet beter of slechter.... ;)
     
  12. Aaalie

    Aaalie Guest

    Ik ben eigenlijk wel onder de indruk van de kwaliteiten van je eerste vluchten! Top gedaan!
    Ook heb ik nog even laten zien hoe het ook kan, en niet moet (heli geprakt ;) ), maar we weten, alles wat omhoog gaat, komt eens naar beneden ;) .

    Het was een gezellige, leerzame dag met werkelijk super weer! Voor mij ook nog een geslaagde maiden, maar dan van een nieuwe lens op de camera van de Logo, ik heb nog nooit zo'n strakke, contrastrijke en supersuperscherpe foto gezien vanuit de heli genomen, voor mij dus ook geslaagd (kon het niet laten om even enthousiast te zijn ;) ).


    Vriendelijke groeten,
    Aldert
     
  13. wiebe

    wiebe

    Lid geworden:
    5 feb 2003
    Berichten:
    3.384
    Locatie:
    drenthe
    Super Emil ,

    Nu nog je eigen easy in elkaar zetten .
    Ik ben nog aan het zoeken naar een leerling leraar kabel/schema die werkt op jou mx16 en mijn mc22,maar dat schijnt weer niet standaard te zijn .

    En hum wat word je 2e kist ,het zijn namelijk net konijnen.

    Groeten Wiebe.
     
  14. Aaalie

    Aaalie Guest

    Toch zo'n ding met een horizontale propeller op zijn dak? Diameter rond een meter of iets meer?
    En dan nog een extra propje aan zijn staart ;) .

    Vriendelijke groeten,
    Aldert
     
  15. dutchspider9

    dutchspider9

    Lid geworden:
    2 jun 2008
    Berichten:
    984
    Locatie:
    hengelo
    netjes gevlogen vooral voor de eerste keer, proficiat. nu je eigen ez in elkaar steken en vliegen!
     
  16. Psygho (Emil)

    Psygho (Emil) Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 jan 2004
    Berichten:
    15.654
    Locatie:
    Prov. Drenthe.
    Gisteren nog even de sim aangehad....
    Het halt het toch echt niet bij het echte werk, maar is wel goed om et gevoel in de vingers te houden, zullen we maar zeggen, zeker vor een beginner als ik...

    "kijkt naar buiten, en ziet dat de zon schijnt EN het windstil is" ;)
    (moet helaas zo weg, werken :( )
     
  17. RoJo

    RoJo

    Lid geworden:
    23 sep 2008
    Berichten:
    182
    super gedaan, mooie vlucht en landing. (stiekum jaloers, wil ook binnenkort eerste keer met EZ gaan vliegen onder begeleiding)
     
    Laatst bewerkt: 9 mrt 2010
  18. Bernie

    Bernie

    Lid geworden:
    30 jan 2006
    Berichten:
    1.203
    Mooi, en nu komen de dagen dat je wacht tot er eens een keer wat minder wind staat :D .
     
  19. mark

    mark Guest

    Fantastisch om te zien, zelf lijk het me ook heel leuk om te vliegen met een Cessna of een Easystar.

    Op de grond heb je tenminste tijd om stil te staan en te bedenken welke knuppel je moet bewegen, in de lucht werkt het denk ik een stukkie anders :D

    Door die uitspraak keek ik net ook op een andere manier naar buiten en heb besloten om me Co-axiale heli even buiten te laten, en dat ging verrekt goed moet ik zeggen:)

    Natuurlijk ook weer schade, landingsgestel doormidden.
    2de keer schade, maar nog geen krasje op de wieken haha.
     
  20. Psygho (Emil)

    Psygho (Emil) Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 jan 2004
    Berichten:
    15.654
    Locatie:
    Prov. Drenthe.
    UPDATE:

    Vanmmidag samen, met Aaalie mijn Ez* in elkaar gemaakt, nou ja eingelijk meer anders om...

    Zeker al auto kerel, waren er toch wel wat dingetjes welke ik nooit aangedacht zou hebben.... Dus ook al is het allemaal heel simpel, je moet het net maar even weten!

    Heb er helaas geen foto's van, maar hij is eind van de dag met een strakke wind gemaidend! Wel aan de kabel, want het waaide nog besst heftig, wel een strakke wind, dat dan weer wel....

    Aaalie heeft hem opgegooid, hij vloog prachtig... Zelf heb ik ook evne gevlogen, was wel heel anders dan met bijna geen wind. Maar goed, een aantal momenten heb ik gedacht ik geef hem over, maar hij was hoog genoeg, en ik kon hem redelijk goed terug brengen, en een rondje gevlogen.... voral wind tegen was lastig, want dan kom je de hoek om en dan valt hij stil, eingelijk moet je dan meer gas geven, maar ik had al meer dan half gas.
    (22ooKV en 3s lipo) dus ja best wel eng.....

    Op een gegeven moment was het toch wat de donker om voor mij te zien hoe de stand was... En hem weer overgedaan, naar Aaalie.
    Die lande hem prachtig, en de maiden was een feit, en alles deed zoals het moet. Prima in orde! Goed gebouwd, netjes gebouwd, en vliegt als een droom!

    Nu straks kan ik echt zelf vliegen!
    We zullen wel evne een filmpje maken...
    Nu eerst nog even de stickers plakken, en de servo stickers monteren...
     

Deel Deze Pagina