Mijn eerste schip Duyfken

Discussie in 'Bouwverslagen historische schepen' gestart door Theike, 11 sep 2017.

  1. Theike

    Theike

    Lid geworden:
    17 aug 2017
    Berichten:
    85
    Locatie:
    Roermond
    Ja dat malletje had ik ook eerst moeten maken, maar waar ik me nu aan vergaloppeerd heb is het volgende.

    De geel rode galjoen railing (god mag weten hoe hij echt hete) had achteraf gezien dezelfde kromming moeten hebben als het blauwe decoratie deel van het galjoen, zodat beide symmetrisch aan elkaar gelopen hadden. Ik zit ook even in dubio dus hoe ik dit ga herstellen.
     
  2. Hans Groenenberg

    Hans Groenenberg Forum veteraan

    Lid geworden:
    12 nov 2014
    Berichten:
    6.065
    Locatie:
    Oud Beijerland
    Toch wijkt deze kromming wel af hoor Theike. Kijk ook maar op je aanzichtstekening van Kolderstok ik heb dit gedeelte gekopieerd en hiervan de mal gemaakt.
     
  3. Theike

    Theike

    Lid geworden:
    17 aug 2017
    Berichten:
    85
    Locatie:
    Roermond
    Daarom besloot ik eigenlijk toch even en foto te delen. Ik weet dat ik veel te ver kan gaan en niey snel tevreden ben met een resultaat.
    Ik moet er nog maar eens over nadenken denk ik.
     
  4. Hans Groenenberg

    Hans Groenenberg Forum veteraan

    Lid geworden:
    12 nov 2014
    Berichten:
    6.065
    Locatie:
    Oud Beijerland
    Ik bedoel eigenlijk dat de kromming niet gelijk is. Maar juist afwijkend.
     
  5. Theike

    Theike

    Lid geworden:
    17 aug 2017
    Berichten:
    85
    Locatie:
    Roermond
    Geduldwerkjes.
    Dit weekend besteed aan kleine dingen, die toch veel meer werk waren als ik dacht.
    De paal met de inloggende katrollen was toch wel een hoofd breker, zelfs met een 0,8 mm boortje was het een heel karwei drie gaatjes netjes op een rij te krijgen, de katrollen heb ik gewoon met een hobbymesjes uitgesneden en met het boortje rond inverdiept.
    De mannetjes was een klusje op zich, deze heb ik naar eigen inzich met heel veel geduld uit de vrije hand gesneden
    Uit de aangeleverde beeldjes van kolderstok zelf, onder een vergrootglas 12 maal vergroting kon ik het hoedje en de vleugels goed zien ik heb ze alleen verduidelijkt. Evenals de haargrenzen het gezicht heb ik naar eigen inzicht gedaan.

    de ogen de mond moeten nog maar daarvoor zal de verf toch even moeten drogen.



    7B401469-9457-42D0-ACE2-6034F46EE6ED.jpeg 8CD5F9FE-D554-450A-8E22-1314F2306E4C.jpeg F44E0B2B-41FD-411D-BE41-3B229E155F62.jpeg 0D33844D-6213-400F-A4B9-9418F381CA96.jpeg
     
    Hans Groenenberg, TIMBERWOLF en Jaques vinden dit leuk.
  6. Pingu57

    Pingu57 Forum veteraan

    Lid geworden:
    14 dec 2014
    Berichten:
    8.198
    Locatie:
    Leeuwarden
    Dat ziet er leuk uit Theike
     
  7. ThVo

    ThVo

    Lid geworden:
    5 nov 2017
    Berichten:
    68
    Locatie:
    Roermond
    Dan heb je je weekend goed besteed ;).
    :rtfm:
     
  8. Theike

    Theike

    Lid geworden:
    17 aug 2017
    Berichten:
    85
    Locatie:
    Roermond
    Naa een tijd behoorlijk ziek te zijn geweest, en kinderen die je hulp nodig hebben bij een verbouwing hoop ik deze week de draad weer op te pakken.
    Ik heb er weer zin in..
     
    Jaques en Hans Groenenberg vinden dit leuk.
  9. Hans Groenenberg

    Hans Groenenberg Forum veteraan

    Lid geworden:
    12 nov 2014
    Berichten:
    6.065
    Locatie:
    Oud Beijerland
    En komt mijn bouwbeschrijving je nog een beetje van pas?
     
  10. Henk Swiers

    Henk Swiers

    Lid geworden:
    22 jul 2018
    Berichten:
    15
    Locatie:
    Emmen
    rare vraag, zie ik op de bovenste foto van deze drie , nog spant no 8 staan ?deze moest toch verwijderd worden ????
     
  11. Danny Mulders

    Danny Mulders verslagschrijvers

    Lid geworden:
    7 aug 2004
    Berichten:
    3.382
    Locatie:
    oss
    Maakt voor de bouw verder weinig uit Henk. Als je hem laat zitten kun je hem van voren nog zien en dat kan storend zijn, maar constructief zit ie niet in de weg.
     
    Hans Groenenberg vindt dit leuk.
  12. Hans Groenenberg

    Hans Groenenberg Forum veteraan

    Lid geworden:
    12 nov 2014
    Berichten:
    6.065
    Locatie:
    Oud Beijerland
    Je zou hem ook nog even zwart kunnen schilderen. Je ziet dan zeer weinig van dat spantje.. Theike is overigens al heel lang niet online geweest.
     
  13. TIMBERWOLF

    TIMBERWOLF Forum veteraan

    Lid geworden:
    28 aug 2008
    Berichten:
    12.575
    Locatie:
    noord-holland
    6 maanden niet
     

Deel Deze Pagina