Mijn ervaring met de Vbar Control

Discussie in 'Electronica' gestart door Tf-zuid, 6 jul 2014.

  1. helihenk

    helihenk

    Lid geworden:
    4 apr 2004
    Berichten:
    443
    Locatie:
    Etten-Leur
    Hoi,
    2 control op 1 account is geen probleem .
    Probleem zit hem in windows 10 , een van de laatste updates is er iets met de USB drivers gebeurt ( als ik het goed heb begrepen van Mikado )
    Ik heb ook een paar Neo V-links die niet verbinden met control manager .
    Op vstabi.info staat een stukje uitgelegd wat je aan extra software kunt downloaden , om windows om de tuin te leiden .
    Henk
     
  2. Kawa

    Kawa

    Lid geworden:
    4 apr 2012
    Berichten:
    387
    Locatie:
    oss
    Bedankt voor je reactie helihenk.
    Wel wazig.
    Dat m'n oude zonder problemen connect.
    Maar ik ga ff zoeken op de site en weer verder proberen.
    Dit is best frustrerend.

    Maar bedankt voor je snelle reactie.
     
    helihenk vindt dit leuk.
  3. bones7

    bones7

    Lid geworden:
    13 feb 2016
    Berichten:
    240
    Locatie:
    Kranenburg
    http://www.vstabi.info/en/node/2182

    Probleem zit idd in Win10 Creators Update. Ze hebben iets aan de USB drivers verandert. De Bootloaders van de Neo en Vbar zijn hardcoded, dus niet te fixen met een software update.
    Ben benieuwd waneer een update komt van MS. Dus voorlopig geen Win10 bij mij erop.
    Blijf lekker op Win7 op mn heli laptop :cool: .
     
  4. jjdehaan

    jjdehaan

    Lid geworden:
    20 okt 2008
    Berichten:
    1.745
    Locatie:
    Rockanje,Zuid-Holland
    in 1e instantie kon ik het ook niet gebruiken maar na wat info op Vstabi werkt het onder win 10 Pro perfect
     
  5. bones7

    bones7

    Lid geworden:
    13 feb 2016
    Berichten:
    240
    Locatie:
    Kranenburg
  6. jjdehaan

    jjdehaan

    Lid geworden:
    20 okt 2008
    Berichten:
    1.745
    Locatie:
    Rockanje,Zuid-Holland
    Nou na wat drukte op de zaak te hebben en veel gespeeld heb met een setupje op de tafel krijg ik het spul aardig onder de knie.
    Mijn insteek was om met de V stabi Silverline in de Gasser heli te gaan vliegen maar de instel mogelijkheden met een neo zijn wel wat meer en beter te doen en de Neo kan je aan de PC hangen om instellen via de pc te vergemakkelijken en dus een Neo extra aan geschaft
    De losse sensor van de Silverline blijf ik wel gebruiken.
    Had de nodige GOV instel problemen omdat de Gov sensor een Stator gator is als GOV sensor maar veel instel problemen gaf
    Had de boel netjes aangesloten van de SG naar de Neo maar in het Gov expert menu was de magnet niet Aktief
    zowel in de PC geen groen Magneet lampje en in de VBC ook niet aktief
    Veel geprobeerd misschien was de SG niet goed meer dus de boel weer omgebouwd naar de Futaba en Silverline zoals ik hier al een vlucht mee gevlogen had en functioneerde gewoon
    Dus weer alles in de VBC geprogrammeerd en in de Neo maar nog steeds niets werkend GGRRRRR
    Als ik de servo wire van de SG in de Neo stak ging Aktiv uit en trok ik de stekker er uit was Aktive (groene magnet LED in PC software ook weer aan???)
    Heb op het Mikado forum en andere fora de vraag gesteld hoe dit kon maar konden mij geen passend antwoord geven
    Na veel gezoek en gepeuzel heb ik de stoute schoen aangetrokken en de witte signaal draad en de rode positieve draad verwisseld met het gevolg dat mss de SG door zou branden maar waarrempel dit was de oplossing (dacht ik)
    Aktive brand nu in de VBC en in de PC software was Magnet groen dus er was een connectie....
    De boel netjes weer ingebouwd en vervolgens de motor laten draaien
    Nu het volgende
    op het rpm display word de toeren niet aangegeven ggrrrrr wat nu weer
    dus weer naar binnen en de 2 draden weer terug geplaatst zodat aktive weer uit is en toen weer gestart en ja wel rpm in het display te zien....
    maar aktive is uit en weet niet ofdat dit gaat werken dus alsog de draden weer terug en weer gestart en opgetoert en Rpm word netjes aangegeven
    hoemeer gas er word gegeven op een bepaald toeren tal begint Aktiv in het Gov expert status menu op te blinken.....raar maar waar
    Wanneer t een beetje vliegweer is zal deze zich maar in de lucht moeten bewijzen.
    Heb ondertussen ook contact met Rainer gehad van Mikado en wist dit euvel ook niet op te lossen
    Het enigste wat hij me aanraden om de SG met minimaal 5V te gaan gebruiken maar ik vertelde hem dat ik direct op 2S ontvanger spanning vloog en dit voor de SG geen Issue is (wel bij de Silverline omdat de uitgangpoort van Sensor2 waar de SG op aangesloten moet worden maar 3.3V geeft en de rode draad op een apart vrij servo uitgang moet aansluiten wat ik toen ook gedaan had en voor de Neo dit niet nodig is omdat de uitgang van de RPM poort gewoon HV doorgeeft........

    We zullen het maar eens op het veld gaan testen binnen kort
    Ik maak dus nu gebruik van de Neo met een aparte Silverline sensor omdat de Neo voor onder de kap zit net boven de 30cc motor en daar behoorlijk wat trillingen zitten en daarom als externe sensor de Silverline gebruik die boven op de staart zit en daar ook mee gevlogen heb zonder trillings probleem...
    Verder veel mogelijkheden met de VBC en de Neo (meer als de Vbar)
     
  7. jjdehaan

    jjdehaan

    Lid geworden:
    20 okt 2008
    Berichten:
    1.745
    Locatie:
    Rockanje,Zuid-Holland
    Hierbij nog een paar foto’s hoe de Neo met RX Satelite en Silverline Sensor zijn geplaatst

    Nu ff wachten op wat beter weer om te kijken ofdat t functioneert zoals afgesteld is op de tafel
    Zal eerst zonder aparte sensor proberen en kijken wat de neo doet met eventuele trillingen want de neo zit wel beschermd maar net boven de benzine motor en de losse sensor op de staart
    Mooiste van dit is dat je eenvoudig kan kiezen of neo sensor of externe sensor
     

    Bijgevoegde bestanden:

    Heli-Uwe en helihenk vinden dit leuk.
  8. Heli-Uwe

    Heli-Uwe Forum veteraan

    Lid geworden:
    9 apr 2012
    Berichten:
    9.940
    Locatie:
    Leidschendam Zuid-Holland
    leuk spul Jeroen !
     
    jjdehaan vindt dit leuk.
  9. jjdehaan

    jjdehaan

    Lid geworden:
    20 okt 2008
    Berichten:
    1.745
    Locatie:
    Rockanje,Zuid-Holland
    @Heli-Uwe,Idd leuk speelgoed, de benz is ingesteld maar nog niet gevlogen om te fine tunen
    Nu is de 600N aan de beurt om om te zetten naar Neo,ik hou wel een hoop spul over uit de Rex600N (BeastX,GV1,14Kan ontvanger) en dat allemaal door 1 lullig Neo Vlink kastje;)
     
    Heli-Uwe en pach1977 vinden dit leuk.
  10. Danny Vroonen

    Danny Vroonen

    Lid geworden:
    2 jun 2013
    Berichten:
    34
    Locatie:
    Zonhoven
    Hallo
    Ik weet niet of mijn vraag hier op zijn plaats is
    Ik heb altijd gevlogen met Spektrum en Beastx
    Nu heb ik mij een Vbar control met Neo basic met pro software gekocht en ik wil mijn grote helis niet (meer) vliegen met spektrum
    Mijn vraag is kan ik mijn Beastx gebruiken met een Neo basic
    Beste groeten Danny
     
  11. pach1977

    pach1977

    Lid geworden:
    11 mrt 2010
    Berichten:
    658
    Locatie:
    breda
    Nee de vbar control werkt alleen met vbar satelliet en vbar fbl units. Of met vbar neo vlink.
     
    jjdehaan vindt dit leuk.
  12. Danny Vroonen

    Danny Vroonen

    Lid geworden:
    2 jun 2013
    Berichten:
    34
    Locatie:
    Zonhoven
  13. jjdehaan

    jjdehaan

    Lid geworden:
    20 okt 2008
    Berichten:
    1.745
    Locatie:
    Rockanje,Zuid-Holland
    Even een ondersteunend vraagje:

    Mag/kan je een Neo op een Trex600N ook BOVEN op de electronica mount plaatsen (staat deze een paar graden voorover) of moet je deze plaatsen op de Gyro mount die boven de servo's zit??
    dan staat deze wel horizontaal en VLAK maar de draden komen niet zo best uit (met de draden naar achter dan krijg je problemen met de startpen)
    Graag een advies,voordat ik deze vast plakt
    IMG_1376.JPG IMG_1377.JPG IMG_1378.JPG
     
  14. jjdehaan

    jjdehaan

    Lid geworden:
    20 okt 2008
    Berichten:
    1.745
    Locatie:
    Rockanje,Zuid-Holland
    Zo de Trex600N is ook omgebouwd met Vbar Neo en op de juiste plaats geplaatst
    nu nog een keer goed en droog weer en dan kan ik de Benz en de Nitro uit proberen en de boel afstellen.
    IMG_1379.JPG IMG_1380.JPG IMG_1381.JPG IMG_1382.JPG IMG_1383.JPG
     
    Heli-Uwe, renetl50, helihenk en 2 anderen vinden dit leuk.
  15. jjdehaan

    jjdehaan

    Lid geworden:
    20 okt 2008
    Berichten:
    1.745
    Locatie:
    Rockanje,Zuid-Holland
  16. jjdehaan

    jjdehaan

    Lid geworden:
    20 okt 2008
    Berichten:
    1.745
    Locatie:
    Rockanje,Zuid-Holland
    Vraagje aan de vbc gebruiker mbt simulator gebruik
    Ik ben ook overgestapt naar vbc en gebruikte mijn Futaba met draadloos dongel voor Phoenix

    Nu zit dit set in de verhuiscontainer dus een vraag
    Wat moet ik aanschaffen om mijn vbc te gaan gebruiken voor een Sim programma
    Wil alles nieuw kopen dus Sim programma en wat ik nodig heb voor te koppelen tussen vbc en computer
    Graag jullie hulp en advies wat ik allemaal aan moet schaffen om mijn vbc te gebruiken voor Sim oefeningen want ik wil het zachtjes aan weer oppakken maar merk dat ik te weinig heb gevlogen de laatste tijd en gewoon weer extra wil oefenen op de Sim

    Gr
    Jeroen
     
  17. helihenk

    helihenk

    Lid geworden:
    4 apr 2004
    Berichten:
    443
    Locatie:
    Etten-Leur
    Jeroen ,
    VBC kan gewoon met een USB kabel worden aangesloten voor de sim , in ieder geval bij Accu RC
    Of draadloos met een V-sim interface
     
  18. jjdehaan

    jjdehaan

    Lid geworden:
    20 okt 2008
    Berichten:
    1.745
    Locatie:
    Rockanje,Zuid-Holland
    Ahh ok
    Dus dan heb ik een draadloos mikado V-Sim interface nodig en een simulatie software bijvoorbeeld Accu-RC

    Zijn er nog andere Sims en waar jullie ervaring mee hebben die draadloos werken met vbc?
    Heb zelf goede ervaring met Phoenix maarja ik heb hier niets meer van liggen dus op zoek naar draadloze mogelijk heden met vbc

    Thanks
    Jeroen
     
  19. bones7

    bones7

    Lid geworden:
    13 feb 2016
    Berichten:
    240
    Locatie:
    Kranenburg
    Ik heb "Next" .... Je kan hem als testversie downloaden en 2 min vliegen in de demoversie.
    Daar kom ik af en toe wel wat bekende van MBF ( bv Patriek) tegen . En uiteraard werkt ie met VBC en VSim. Geen idee of dat ie ook met USB kabel werkt.

    http://www.rc-aerobatics.eu/cgm-rc-heli-simulator_e.html
     
  20. jjdehaan

    jjdehaan

    Lid geworden:
    20 okt 2008
    Berichten:
    1.745
    Locatie:
    Rockanje,Zuid-Holland
    Bedankt voor je reactie

    Ik wil idd geen USB kabel gebruik maar draadloos simmen met de vbc

    Ik zal @pach1977 eens benaderen

    Groet
    Jeroen
     

Deel Deze Pagina