mijn schaal modellen trucks en benodigdheden

Discussie in 'Model truckers' gestart door Steve Billast, 30 apr 2017.

1. Steve Billast

Steve Billast

Lid geworden:
    6 jan 2010
    iemand enig idee over de werking van zo een kingpin stuursysteem daar ik hiervan geen schema heb maar wel zo iets elektrisch dat aan dit bovenstaande kabeltje een printplaat aan vast hangt waar een servo op aangesloten kan worden .

2. Steve Billast

Steve Billast

Lid geworden:
    6 jan 2010

Voor deze ben ik dus veel te laat voor aankoop .
    Weet je zo een website of dealer of zo waar men zo een stuur systeem kan aankopen en ja zo iemand waarbij heel goed uitgelegd wordt hoe deze op en onder de oplegger te monteren ?
    Is die dan ook via infrarood vanaf truck naar oplegger dat deze gestuurd kan worden ?
    Die ene waarvan 2 foto's gepost heb daar hangt ook een print plaat aan vast maar weet het verder niet hoe dat sturend dingetje eigenlijk te monteren en als dus als dan misschien net zo hetzelfde zou aan kopen dan zo af te kijken hoe en wat te monteren er van .

Mvg,
    Steve

3. Steve Billast

Steve Billast

Lid geworden:
    6 jan 2010
    Hallo ;

Bij Hobma modelbouw en bij Fechtner modellbau is die bepaalde king pin stuursysteem niet te vinden (hebben dit niet) .
    Waar kan men dit mogelijk wel aankopen ?
    Zou er eentje nodig hebben voor de 2e oplegger en ja ook om er van af te kijken hoe deze dat heb aangesloten zou moeten worden .
    Dank bij voorbaat .
    Nu schuren van de opbouw (zwanenhals deel) dit nadien eens vast zetten en dan maar foto's er van te maken als update van deze oplegger .

Mvg,
    Steve

4. Steve Billast

Steve Billast

Lid geworden:
    6 jan 2010
    Heeft er iemand ervaring met een kingpin stuur syteem zoals het dingetje op de hier boven staande foto's en weet iemand waar dit exact vindbaar is ?
    Er hangt ook zo een print plaatje aan waarop geschreven staat 5 volt .
    Er hangt ook een servo kabeltje aan en denk dat dit dan te verbinden zou zijn met de servo van de stuurwielen .
    Uitleg of hoe wat te monteren hiervan heb ik niet eens daarom dat het hier aan jullie wil vragen wie hier mogelijk wel van op de hoogte is en dit al wel eens heeft gebruikt en of er een , een bouw plannetje van bestaat .

Dank u bij voorbaat ,
    Mvg,
    Steve

5. AHoogendijk

AHoogendijk

Lid geworden:
    24 mei 2012
    Dat dingetje hierboven is een potentiometer, een variabele weerstand. Heeft als het goed is een beperkt bereik. Die moet je zo monteren dat het stokje wat er doorheen draait, en de binnenkant mee lats draaien, precies in het midden staat als je combinatie recht staat. Maakt niet uit welk stokje er door gaat, als het de binnenkant maar mee neemt.

6. Steve Billast

Steve Billast

Lid geworden:
    6 jan 2010
    hier stakeen korte conische M3 schroef doorheen , maar omdat die te kort is had ik het geheel er af gehaald en als dit deed en dan zo eens er mee draaide dan ging dat witte deel er binnen in niet mee dus daarmee dat dus vroeg of het ergens nut voor heeft .

ik heb vandaag wel eens met een platte schroefdraaier dat binnen deel links en rechts kunnen draaien dus de schroef die hier doorheen gaan mag deze dan verlijmd worden of zo want een M4 is te groot en een M3 gaat er vlot doorheen .

het messing tandwiel dat dus de stuk plastiek tandwiel vervangt heeft ook een M3 opening maar de schroef moet vast zitten dus zal ik op het tandwiel een messing boutje op moeten solderen om het geheel aan elkaar te verbinden en het ook draait zoals dat dan moet gebeuren .

dus het is belangrijk dat het in rechte lijn dat potmetertje gelijk staat en zoveel als naar links kan , nadien evenveel naar rechts kan draaien .
    kan je mogelijk nog antwoorden of het mag om met seconden gel de schroef binnenin te mogen lijmen of niet ?

kan ik jou via de privé weg een foto sturen als dit gemonteerd is en jij even kijkt of correct is of moet ik het hier maar posten als het lukt .

mvg,
    steve

7. Steve Billast

Steve Billast

Lid geworden:
    6 jan 2010
    hopelijk is het geen erg dat ik de schroef in die potmeter verlijmd heb met bison kombi metaal lijm

8. Steve Billast

Steve Billast

Lid geworden:
    6 jan 2010
    update foto's zal voor andere keer worden , gisteren was ik de zijkleppen aan het monteren van het lage gedeelte laadvloer en kwam uit dat voor het midden deel 5mm te kort kwam .
    deze morgen het frame terug uit elkaar moeten slijpen om er een tussen stuk aan te solderen .
    nu maar hopen dat nu wel alle zijdeuren zouden passen en alles terug kan geschuurd en terug in de verf gezet kan worden en nadien terug aan het chassis te bevestigen .
    dus foto's zal voor een ander weekend worden .

Mvg,
    steve

9. Steve Billast

Steve Billast

Lid geworden:
    6 jan 2010
    een gewone en simpele 6x4 Scania Longline trekker DSC_0008.JPG DSC_0012.JPG DSC_0017.JPG

rc kevin vindt dit leuk.
  10. Steve Billast

Steve Billast

Lid geworden:
    6 jan 2010
    Ook hier nu zo de bijna klaar zijnde oplegger met zijdeuren voor deze trekker DSC_0023.JPG

De achterdeuren moeten nog gemaakt worden , nog 2 lange zijdeuren bij te bestellen (heb er 2 te kort) ook nog de kisten gesloten maken en ja het belangrijkste nog het sturen van de 4 assen nog aan te sluiten .
    Ook hier nog een foto van een kijk op de ondergrond (inhoud) van de zwanenhals :

DSC_0018.JPG

Aan het potmetertje moet ook nog wel zo een tandwiel aan komen , heb nieuwe moeten bestellen en is er nog even naar te wachten dus deze moet dus ook nog gemonteerd worden en vastgezet worden voordat de houten deck er op kan .
    Als de oplegger klaar is volgen er verdere foto's , dit was even om een update hiervan te plaatsen .

Mvg,
    Steve

11. adrie van gerwen

adrie van gerwen

Lid geworden:
    17 nov 2008
    waarom neem je binnen je foto's altijd met tegen licht.Je weet toch voldoende van fotografie.,want je maakt ook foto's met grote lens.

12. Steve Billast

Steve Billast

Lid geworden:
    6 jan 2010
    was een slechte dag en bewogen ook tijdens maken van foto's

13. Steve Billast

Steve Billast

Lid geworden:
    6 jan 2010
    als ik nieuwe foto's zou maken en dan betere , kan de beheerder van dit forum deze dan ook veranderen en op dezelfde plaats in het forum plaatsen of is dit niet mogelijk .
    kan ik dit anders zelf veranderen en zo ja hoe dit dan te doen zodat het duidelijkere foto's zouden worden .

mvg,
    steve

14. adrie van gerwen

adrie van gerwen

Lid geworden:
    17 nov 2008
    Een goede foto maken doe je zelf en niet met tegen licht.Je hebt indertijd al zoveel vragen gesteld op Belgium digitaal shoot,dat je toch wel weet wat fotograferen is.

Laatst bewerkt: 20 jun 2017 om 18:53
    Ghossie vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina