Mijn stoom en verspaningsbelevenissen.

Discussie in 'Stoom techniek' gestart door Dunsz, 30 nov 2014.

  1. Dunsz

    Dunsz

    Lid geworden:
    26 nov 2014
    Berichten:
    1.189
    Locatie:
    leiderdorp
    Zal me zelf even voorstellen, ik ben Hans en hartstikke nieuw op dit forum.
    Niet zozeer in de modelbouw want in het begin van de jaren 80 heb ik vrij fanatiek geraced met 1/8 brandstofauto's en ik de jaren 90 een tijd gevlogen met radiografische vliegtuigen. De stoommachines hebben mijn speciale aandacht eigenlijk altijd gehad en gluur hier dan ook al een tijdje mee ;). Niet gehinderd door enige kennis kocht ik in 1979 een draaibankje van het merk Hobbymat (de echte DDR-uitvoering en niet een latere kloon) en een jaartje later een freeskolommetje van de Emco 5.

    Ik heb nooit een opleiding gehad m.b.t. het verspanen en ben gelukkig nog in het bezit van al mijn vingers en beide ogen :rolleyes:. Hierdoor kwam ik er al vrij snel achter tijdens het starten van een projectje dat een draaibank of een freeskolom feitelijk niet meer was dan een lege gereedschapkist.

    De gestopte "projecten" heb ik gelukkig nooit weggegooid en mee verhuisd naar de nieuwe woning. Mijn directrice vind gelukkig veel goed maar niet dat de draaibank en de rest op nieuwe zolder werden uitgestald. Dit moest dan maar in de garage gebeuren. Ik had een luxe-probleem want daar staan ook m'n 3 klassieke Suzuki's uit de jaren '70 en de werkbank en de motorbrug :) Ik moest dus m.b.t. het opbergen gaan denken als in een caravan/camper om alles op z'n plaats te krijgen om toch lekker te kunnen blijven knutselen en freubelen ...................

    Het eerste begin van het passen en meten .............

    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015
  2. Mijn stoom en verspaningsbelevenissen

    Welkom Hans,

    ga je volgen :)
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 30 nov 2014
  3. Dunsz

    Dunsz

    Lid geworden:
    26 nov 2014
    Berichten: