Mijn vlieg ervaring van vandaag

Discussie in 'Zweefvliegen' gestart door Willem P, 29 jun 2009.

  1. Dopieman

    Dopieman

    Lid geworden:
    19 nov 2012
    Berichten:
    1.019
    Dit is de nieuwe aanwinst!! Een Sharon..Hij heeft inmiddels zijn eerste vlucht gemaakt met een motorpylon op de rug..
    [​IMG]
     
    flymax vindt dit leuk.
  2. serge pot

    serge pot Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 feb 2009
    Berichten:
    7.523
    Locatie:
    Ede


    Gewoon omhoog is ook maar gewoon ....
     
    spedter, Berrie, Justus en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  3. flymax

    flymax PH-SAM

    Lid geworden:
    11 jan 2009
    Berichten:
    2.065
    Locatie:
    Onder de rook van Zwolle
    Mooi! Ik heb ook een Sharon gehad, maar geruild voor een schaalzwever.
    Max
     
  4. Arnold 85

    Arnold 85 Vriend van modelbouwforum.nl

    Lid geworden:
    14 jul 2015
    Berichten:
    2.438
    Locatie:
    Lunteren
    Ha ha...... mooi sleepje Serge..... kan je niet beter solliciteren als kraanmachinist?
     
    Laatst bewerkt: 17 jan 2017
  5. serge pot

    serge pot Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 feb 2009
    Berichten:
    7.523
    Locatie:
    Ede
    Ik ging er achter
     
  6. Fotor

    Fotor Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 sep 2006
    Berichten:
    5.899
    Locatie:
    Hillegom
    Gisteren heb ik mijn Blade Chroma weer eens uit de kast gehaald om wat beelden te schieten. Onder andere wat beelden gemaakt van mijn DLG-ende collega-vliegers uit een ongewone hoek.
     
    spedter, aurectar, Berrie en 6 anderen vinden dit leuk.
  7. flymax

    flymax PH-SAM

    Lid geworden:
    11 jan 2009
    Berichten:
    2.065
    Locatie:
    Onder de rook van Zwolle
    Leuke beelden!
     
  8. Rick NL

    Rick NL PH-SAM

    Lid geworden:
    18 apr 2008
    Berichten:
    4.048
    Locatie:
    Gouda
    Schitterend!
     
  9. Rick NL

    Rick NL PH-SAM

    Lid geworden:
    18 apr 2008
    Berichten:
    4.048
    Locatie:
    Gouda
    Gisteren samen met Arjan de Jong en Max de Vrueh op de maasvlakte gevlogen. We vertrokken met regen maar op de MV was het stralend weer. Wel koud. En tijdens het vliegen bleek het érg koud, 5 graden, een flinke wind en vingers aan de knuppel.
    De wind stond niet recht op de 'oude' hoge duin, maar was voldoende krachtig om lekker te vliegen.
    Arjen vloog zijn Pittbull, max zijn Jedi en ik mijn Pace VX. Lekker kunnen jassen en bochten testen.
    Arjen en ik hadden ook ieder een Alula en Weasel mee. Voor de alula was de wind wat té heftig, de Weasel liep lekker.
    Hoewel, mij eerste weasel vlucht was met camera op de rug, lekker veel turbulentie vlak voor het vrij lage kielvlak. Daardoor vloog hij niet erg rustig zeker niet achter het randje waar de turbulentie ook stevig was. Het filmpje laat dit ook wel zien. Het eindigt met een rugvlucht die in de duinen eindigde omdat op z'n rug achter het randje te veel was.


    Rond 4 uur was het koud genoeg geweest.
     
    Berrie en bobt vinden dit leuk.
  10. DirkSchipper

    DirkSchipper Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 jun 2005
    Berichten:
    6.318
    Locatie:
    Utrecht
    Sjonge, dat was wel een gevecht wie de sterkste is ... ;)
     
  11. Willem P

    Willem P

    Lid geworden:
    21 okt 2006
    Berichten:
    1.975
    Locatie:
    Hoeven/ Oudenbosch
    Hoi Bruno, bedankt voor je reactie.
    Ik ga zeker het komend jaar weer meer vliegen zodat ik mijn oude kistjes januari 2018 tijdens de wintermeeting kan uitlaten. :yes: Afgelopen weekeind mijn nieuwe ASW 28 (schuimpie) maiden gevlogen. Uiteraard blijft ie op een VGT lekker thuis.
     
  12. Eric R

    Eric R

    Lid geworden:
    29 apr 2013
    Berichten:
    567
    Locatie:
    Drunen
    Gisteren eindelijk mijn Orion van Nan de maiden gegeven.
    Na een onrustige eerste vlucht, door de zenuwen en turbulentie, heb ik wat kleine aanpassingen gedaan (uitslagen iets verkleint en CG 1 mm naar voren).
    in de tweede vlucht was het verschil goed te merken.

     
    Fotor, jve, Lyckele en 2 anderen vinden dit leuk.
  13. PH_AJH

    PH_AJH Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 feb 2007
    Berichten:
    12.151
    Locatie:
    away
    Het is nog niet echt lekker weer de laatste tijd dus modelzweven komt er bij mij nog niet zo van.
    Afgelopen vrijdag waaide het stevig, een dikke 20 knopen. Te hard om lekker te modelvliegen maar 1:1 kon het prima, zeker omdat de wind precies uit het westen kwam en dan staat hij op ons veld precies recht over de baan. Mooie dag dus om mijn eerste startjes van het jaar weer te maken.

    Ook even een rondje mee geweest met een collega en dit filmpje geschoten. Ik blijf het geweldig vinden om te zien hoe een modelvliegtuig omhoog gaat in een thermiekbel maar dat er zo vroeg in het jaar al voldoende energie in de lucht zit om een ASK-21 met twee man aan boord (toch een dikke 525kg) rustig omhoog te schroeven naar bijna 1000 meter, temidden van de buizerds die ook weer wakker zijn geworden, vind ik iedere keer weer fascinerend.
    Het is geen modelvliegen maar ik wil het toch graag delen :)

    Schaamteloos stukje promotie: wil je ook een keer zien wat er werkelijk met je modelzwever gebeurt, vlieg dan een keer mee bij de Aero Club Salland in Lemelerveld bij Raalte.

     
    serge pot, LS7WL, Blacquièrdinges en 5 anderen vinden dit leuk.
  14. Lyckele

    Lyckele

    Lid geworden:
    20 okt 2007
    Berichten:
    3.394
    Locatie:
    Alphen aan den Rijn
    Jeejjjie, Dit is toch waar we allemaal van genieten Arjan! Ik ken het gevoel maar al te goed ( al is het al weer even geleden )

    :thumbsup:
     
    PH_AJH vindt dit leuk.
  15. Erik van Nes

    Erik van Nes

    Lid geworden:
    5 jun 2004
    Berichten:
    1.305
    Locatie:
    REO
    Ziet er super uit. Wat maakt dat jullie zonder 'prikkeldraadstangen' vliegen?

    Goed idee om een keer te komen vliegen.

    groet,
    Erik
     
  16. PH_AJH

    PH_AJH Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 feb 2007
    Berichten:
    12.151
    Locatie:
    away
    Tsja da's een goeie. Weet ik eigenlijk niet. Geen enkele van onze clubkisten heeft ze. Misschien omdat er in dit deel van het land alleen maar enorme velden zijn? Ik zal het eens vragen.
     
  17. Blacquièrdinges

    Blacquièrdinges

    Lid geworden:
    3 apr 2013
    Berichten:
    509
    Locatie:
    Assen
    Blijft geweldig zonder motor vrij te kunnen zijn in de lucht en alleen suizen van de wind om je heen, samen met (roof)vogels en andere zwevers rondjes naar boven te draaien. Heerlijk. Volgens mij is dat het enige echte ... :) @PH_AJH moet maar eens op Lemerlerveld langs komen. Lekker genieten stoeltje foto camera enz ...
     
  18. serge pot

    serge pot Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 feb 2009
    Berichten:
    7.523
    Locatie:
    Ede
    Zolang de vogels vliegen kunnen wij modelvliegers ook prima vliegen .
     
  19. flymax

    flymax PH-SAM

    Lid geworden:
    11 jan 2009
    Berichten:
    2.065
    Locatie:
    Onder de rook van Zwolle
    Prikkeldraadstangen zijn, alleen in Nederland, jaren lang verplicht geweest, maar tegenwoordig niet meer. Dat hing samen met de harmonisering van de regelgeving in Europa. Vanaf dat moment werden ze niet meer aangeschaft, waarschijnlijk omdat iedereen het vrije zicht wel op prijs stelde. Bovendien hebben de rompen tegenwoordig een vorm waar het prikkeldraad gemakkelijk over heen glijdt. Vooral als het prikkeldraad vervangen is door schrikdraad.

    Max
     
  20. Willem P

    Willem P

    Lid geworden:
    21 okt 2006
    Berichten:
    1.975
    Locatie:
    Hoeven/ Oudenbosch
    Hoi Arjan, je hoeft je niet te excuseren. In dit draadje mag alles behalve onvriendelijk worden:beer:.
    Laat ons lekker meegenieten van jullie activiteiten. Modelbouw maar 1:1 tussendoor blijft ook altijd leuk.
    :bye::bye::bye:
     
    PH_AJH vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina