Mimi dlg baggen, bouwverslag

Discussie in 'HLG/DLG/F3K' gestart door jef.cornoedus, 8 aug 2017.

  1. jef.cornoedus

    jef.cornoedus

    Lid geworden:
    19 sep 2014
    Berichten:
    36
    Locatie:
    Opglabbeek
    Hallo allemaal!
    Ik zal me maar even voorstellen. ;)
    Ik woon in opglabbeek en ben nu al 8 jaar bezig met modelbouwvliegen, van brandstofmodellen tot grote zwevers. Ik ben ook een fanatieke bouwer en heb al verschillende zwever's en dlg's gemaakt! Nu ben ik bezig met het maken van een mimi, tekening van Frans Bal. Dus ik dacht dat ik hier maar een bouwverslag probeer bij te houden. Ik ben al begonnen met snijmallen te maken uit hpl. Ik had een tijdje geleden al een gravity cutter gemaakt. Hiermee heb ik de schuimkernen ook gesneden. Na veel proberen en vloeken heb ik uiteindelijk toch een goed setje waar ik een vleugel mee kan maken! ( zie foto) Maar nu heb ik al direct een vraag. Ik wil de vleugel bekleden met 25 grams glas- disser- 25 grams glas. Ik zie dat jullie hier 2 of 3k roofing voor gebruiken. Maar bij carbonwinkel hebben ze alleen maar 12k roofing. Kan ik deze ook gebruiken? Of raden jullie mij iets anders aan... Ik ga proberen regelmatig iets te posten van de vooruitgang die ik maak :)
     

    Bijgevoegde bestanden:

    Vlcjeroen en Bankzitter vinden dit leuk.
  2. jaap27

    jaap27

    Lid geworden:
    15 sep 2008
    Berichten:
    560
    Locatie:
    Arnhem
    Beter geen 12k roving gebruiken. Ik heb nog wel een rol van 250m 1k 300tex liggen. Kun je zondag in Bergeijk afhalen (15 euro)
     
  3. jef.cornoedus

    jef.cornoedus

    Lid geworden:
    19 sep 2014
    Berichten:
    36
    Locatie:
    Opglabbeek
    Ik heb je een PB gestuurd!
     
  4. jef.cornoedus

    jef.cornoedus

    Lid geworden:
    19 sep 2014
    Berichten:
    36
    Locatie:
    Opglabbeek
    De carbon ligger is ingelijmd en de glasvezel tape zit rond de voorlijst. Ik heb de mylars ook gespoten! Die zien er goed uit, hopelijk komt de verf goed los op de glasvezel. Vandaag of morgen gaat er een vleugelhelft de zak in!
     

    Bijgevoegde bestanden:

  5. mitchel

    mitchel

    Lid geworden:
    23 jul 2017
    Berichten:
    16
    Locatie:
    Lopikerkapel
    Leuk project! Kun je de foto's op een andere manier invoegen? Nu moet je op de kleine plaatjes klikken.
     
  6. jef.cornoedus

    jef.cornoedus

    Lid geworden:
    19 sep 2014
    Berichten:
    36
    Locatie:
    Opglabbeek
    Vandaag heb ik de eerste vleugelhelft gelamineerd en hij zit nu in de vacuĆ¼m zak! Ik heb 25 grams glas gebruikt met op de le nog een extra laag 50 grams glas. Op de tippen van de vleugel zit ook nog een stukje 61 grams carbon als versteviging. Ik heb de vacuum pomp van de buurman geleend, deze werkt via het venturi systeem. Hij gaat heel goed, nergens een lek. Ik ben benieuwd wat morgen het resultaat gaat zijn! En helaas weet ik niet hoe ik de foto's op een andere manier moet invoegen...?
     

    Bijgevoegde bestanden:

Deel Deze Pagina