Mimi RC componenten

Discussie in 'HLG/DLG/F3K' gestart door Theo, 19 jan 2015.

  1. Rick NL

    Rick NL PH-SAM

    Lid geworden:
    18 apr 2008
    Berichten:
    4.053
    Locatie:
    Gouda
    De stekkers op de plaatjes van de accu en de lader zijn de zelfde. Die kan je dus zonder problemen combineren.
    Je hebt dan om ze aan te sluiten op de ontvanger deze nodig, waar je dan, eventueel met een schakelaar, een servo connector aan soldeert.
    https://hobbyking.com/nl_nl/molex-2...or-with-200mm-x-24awg-silicone-wire-5pcs.html
    Dit is de veiligste methode. Je zou aan de accu én de lader kunnen solderen.
    Maar, als je de vraag stelt weet je waarschijnlijk ook niet goed genoeg hoe je het veilig moet doen en is het daarom niet aan te raden.
     
  2. DeltaMike

    DeltaMike

    Lid geworden:
    29 jun 2004
    Berichten:
    203
    Locatie:
    Bennekom
    Bedankt Rick. Ik heb er een stapel connectoren bij besteld, dan kan ik altijd nog kijken wat ik er precies mee doe. Maar het lijkt mij dat het vervangen van de accustekker het minste kans op storing geeft? Dat geeft weer één stekkerverbinding minder tussen accu en ontvanger (of hoef ik me daar echt geen zorgen over te maken?)
     
  3. Rick NL

    Rick NL PH-SAM

    Lid geworden:
    18 apr 2008
    Berichten:
    4.053
    Locatie:
    Gouda
    Als je de stekker op de accu wilt vervangen moet je weer een verloop maken voor naar de lader.

    Het heeft altijd een voordeel om de accu te kunnen verwisselen, je kunt dan 2 accu's meenemen en als er een leeg is deze makkelijk vervangen, ook als er een kapot is.
    Het voordeel van het verloopje in het model is dat je niet steeds de connector uit je ontvanger hoeft te halen om het systeem aan en uit te zetten. Je kunt dan de connector aan de accu daarvoor gebruiken, dit type is goed geschikt om vaker in en uit elkaar te halen.

    Als je een schakelaar inbouwt is het heel gemakkelijk deze in het verloop kabeltje te solderen.
     
    DeltaMike vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina