Hoi, Plotseling werd deze mij in de schoot geworpen. Ik kreeg hem gratis van iemand die hem al lang op zolder had staan en er nog nooit mee gevlogen had. Inmiddels heb ik hem schoongemaakt en van een dikke laag stof ontdaan. De vergane tank heb ik weggegooid. Er zat een O.S. 12 cc viertaktmotor in maar deze is veel te zwaar en te sterk. Deze motor heb ik terug gegeven. Was nog helemaal nieuw. Volgens de eigenaar zou deze ultra light bedoelt zijn voor een 7,5 cc tweetakt. Ik heb daar mijn vraagtekens bij. Hij weegt 2,5 kilo met servo's, ontvanger en kleine accu. Hij heeft een spanwijdte van 1.60 mtr. en de koorde is 30 cm. Ik zou hem graag uitrusten met en elektromotor. Er is nog nooit mee gevlogen, volgens de vorige eigenaar. Wie kent deze ultra light nog uit het verleden? Hij was van Kavan en is mogelijk al 20 jaar oud. Ik heb er op internet maar één berichtje van kunnen vinden. Wie weet meer? Groetjes, Erik.
Hoi, Inmiddels heb ik er een paar dagen geleden mee gevlogen. Ik heb de Mini Silver Onze uitgerust met een Salto FA 56 gold. Hij vliegt daar uitstekend mee. Foto's van de eerste succesvolle vlucht zal ik nog plaatsen. Mocht er interesse zijn zal ik meer gegevens en foto's plaatsen want volgens mij is het qua constructie, aluminium en doek een best bijzonder toestelletje.
Is inderdaad volgens mij een tamelijk bijzonder dingetje, en volgens mij ook wel ouder dan 20 jaar... Ik heb zoiets nog niet eerder gezien in bouwdoos-vorm. De Graupner Ultralights waren in elk geval van een heel andere orde van "kwaliteit"... Mooi ding, en daar hoort natúúrlijk NIET een electromotor op... zo'n ding moet ronken...
Hoi, Dat is ook de reden dat ik voor de Saito FA 56 gekozen heb, al heb ik het idee dat het gerust wat minder mag zijn. Ik heb nog een OS 26 viertakt liggen maar ik denk dat die motor weer te zwak is. We gaan het zien. En binnenkort kom ik bij jou op de lijn voor twee boxermotoren die ik graag naar benzine wil hebben. Groetjes, Erik
dat is het mooie van motoren: je kunt gas terug nemen.... Ik denk inderdaad, dat voor die vliegende "luchtweerstand-generator" een .26 duidelijk te licht zal zijn, en da's niet erg, want een rustig pruttelende motor klinkt stukken vriendelijker dan een continu vol gas brullend kleiner motortje, toch? Geen probleem, laat maar weten wat je wilt!
Betreffen als eerste een ASP 160 boxermotor die ik heel graag naar benzine wil hebben en als dat goed werkt een nog nieuwe Saito FA 270 boxermotor. Nieuw in de doos en te gaan gebruiken voor een nog te bouwen Husky van , jawel, Byron. Maar dat zijn en worden andere hoofdstukken. Groetjes, Erik
Van die ASP heb ik min of meer "het recept" klaar liggen, al gebruik ik een ander uitlaatsysteem (en ik kan vanaf hier niet zien of je tankdruk gebruikt op jouw set-up), maar dat moet geen enkel probleem zijn. De Saito zal gerust ook wel lukken, alleen heb ik met Saito Boxers nog geen persoonlijke ervaring. Inlopen kan gewoon op benzine, hoef je niet eerst met methanol en pluggen te lopen klooien. Alleen het bevestigen van de pick-up zal bij die Saito even goed bekeken moeten worden, want de simpele tie-rap gaat daar niet werken, zie ik.... ook geen wereldschokkend probleem, maar wel even iets om aandacht aan te geven.