Mini Z Wintercup 2011/2012

Beste allemaal,

Ook dit winterseizoen zal er, vanuit de KWC-organisatie, net als eerdere jaren weer een Mini Z Wintercup worden georganiseerd. De (voorlopige) kalender ziet er als volgt uit:

18 november 2011 : Diepenveen (vrijdagavond) bevestigd
20 november 2011 : Wintertraining Bussum (zondag) bevestigd
11 december 2011 : Bussum (zondag) bevestigd
22 januari 2012 : Apeldoorn (zondag) bevestigd
05 februari 2012 : Enschede (zondag) bevestigd
19 februari 2012 : Wintertraining Bussum (zondag) bevestigd
26 februari 2012 : Utrecht (zondag) bevestigd
18 maart 2012 : Endurancerace Bussum (zondag) bevestigd

De tweede Mini-Z wedstrijd van het seizoen 2011/2012 zal op zondag 11 december 2011 plaatsvinden in Bussum.

Godelindedwarstraat 34
Bussum

Gratis parkeren voor de deur

Zaal open vanaf 11.00 (opbouwen).

Inschrijfgeld: € 2,50 per deelnemer (ongeacht aantal klasse's)
Leentransponder € 2,50

We rijden drie klasses, stock, modified en F1. Zie voor de reglementen en het inschrijven de nadere informatie op het forum van kwc-holland

Mvg
Marcel

Laatst bewerkt:
Beste allemaal,

Ook dit winterseizoen zal er, vanuit de KWC-organisatie, net als eerdere jaren weer een Mini Z Wintercup worden georganiseerd. De (voorlopige) kalender ziet er als volgt uit:

18 november 2011 : Diepenveen (vrijdagavond) bevestigd
20 november 2011 : Wintertraining Bussum (zondag) bevestigd
11 december 2011 : Bussum (zondag) bevestigd
15 januari 2012 : Apeldoorn (zondag)
05 februari 2012 : Enschede (zondag) bevestigd
26 februari 2012 : Utrecht (zondag)

De eerste Mini-Z wedstrijd van het seizoen 2011/2012 zal op vrijdagavond 18 november 2011 plaatsvinden in het Hof van Salland te Diepenveen (gemeente Deventer).

Dorpsstraat 30
7341CL Diepenveen ( Deventer )

Gratis parkeren voor de deur

Zaal open vanaf 18.00 (opbouwen) en we proberen 19.30 van start te gaan (mits alle ingeschreven rijders aanwezig).

Inschrijfgeld: € 3,50 per deelnemer (ongeacht aantal klasse's)
Leentransponder € 2,50

We rijden drie klasses, stock, modified en F1. Zie voor de reglementen en het inschrijven de nadere informatie op het forum van kwc-holland

Mvg
Marcel

leuk jongens het Mini Z wordt meer en meer populairder :cool:.
ik volg het al een paar jaar maar ik heb nog steeds niks gekocht,,omdat ik weet dat het dan helemaal fout gaat:). maar het bloed kruipt waar het niet gaan kan ,,,, dus mijn vraag . welke klasse.s zijn het best bezet en welke Mini Z moet ik kopen op goed voor de dag te komen ?.2 wd 4 wd ? F1 ?.

ps O ja welke tuning onderdelen moeten er op. en wat voor banden

Gr Richard

Laatst bewerkt:
leuk jongens het Mini Z wordt meer en meer populairder :cool:.
ik volg het al een paar jaar maar ik heb nog steeds niks gekocht,,omdat ik weet dat het dan helemaal fout gaat:). maar het bloed kruipt waar het niet gaan kan ,,,, dus mijn vraag . welke klasse.s zijn het best bezet en welke Mini Z moet ik kopen op goed voor de dag te komen ?.2 wd 4 wd ? F1 ?.

ps O ja welke tuning onderdelen moeten er op. en wat voor banden

Gr Richard

We proberen al een paar jaar de rijders naar de Mini-Z baan te krijgen, helaas blijven we hangen bij hetzelfde groepje. Is wel erg gezellig, maar is altijd leuk nieuwe rijders erbij te krijgen. Zoals je bij de inschrijvingen voor komende vrijdag kunt zien, is de stock verreweg de grootste klasse. In feite kun je in deze klasse direct rijden uit de doos. Er zijn niet veel tuningsparts nodig om de rijeigenschappen te verbeteren, meer de duurzaamheid.

Wil je goed voor de dag komen: MR-03, body naar keuze. Wil je een wendbare auto, neem je een kort model, wil je stabiliteit neem je een Groep-C model.
Motor is die uit de bouwdoos, banden gaan uit de bouwdoos goed. Wij rijden met de radials, MZW-38-20 en MZW-37-20

Volgende week zondag hebben we in Bussum weer een trainingsmiddag, iedereen met een Mini-Z is daar welkom. Kosten zijn € 2,50 pp
Meer info op de KWC Website

Richard, in de stockklasse wordt met de 2wd gereden, de een rijdt daarbij met een Groep C body (LM) en de ander rijdt met een toerwagenbody (bv. MM of RM), net wat je zelf prettig vindt.

Even voor de duidelijkheid, je hebt het MR-02 en het MR-03 chassis, en daarbij staat LM, MM en RM voor de motorpositie).

Marcel

Richard, in de stockklasse wordt met de 2wd gereden, de een rijdt daarbij met een Groep C body (LM) en de ander rijdt met een toerwagenbody (bv. MM of RM), net wat je zelf prettig vindt.

Even voor de duidelijkheid, je hebt het MR-02 en het MR-03 chassis, en daarbij staat LM, MM en RM voor de motorpositie).

Marcel

Ok :cool: en welke komt het mooiste rond ?

Ik heb de laatste jaren met de MR-02 LM gereden (Groep C), en dit seizoen heb ik een MR-03 MM (toerwagen), allebei stabiel en makkelijk te rijden met een relatief lage motorpositie. Ik heb geen ervaring met de RM, daar zie je minder wedstrijdrijders mee rijden.

Marcel

Ok :cool: en welke komt het mooiste rond ?

Dat ligt eerder aan jouw rijcapaciteiten ;-) Ik rij met een MR-02 LM. Mijn grootste concurenten rijden MR-03 MM
Is dus meer wat je zelf prettig en leuk vindt. Grap is, dat een Fiat 500 net zo snel rond kan komen als een Porsche 962. Aerodynamica doet namelijk helemaal niets.

Ik heb geen ervaring met de RM, daar zie je minder wedstrijdrijders mee rijden.
Pieter met zijn Lancia Stratos

Laatst bewerkt:
De 2,4 ghz is er gekomen sinds de MR-02, welke als eerste in de LM-variant uitkwam een jaar of drie, vier geleden. De MR-02 2,4 ghz, wat al een zeer goede auto was, is opgevolgd door de MR-03, welke ook in de LM-variant leverbaar is. De MR-03 is een doorontwikkeling van de MR-02, met als grootste verschil dat de MR-03 een dubbele A-arm ophanging aan de voorkant heeft, en wat doorontwikkelde electronica (iets snellere servo). Zoals gezegd is de MR-02 2,4 ghz al een zeer goede auto, vanaf dat model was er goed mee te racen in mijn optiek. Vandaar dat ook nog niet iedereen is overgestapt van de MR-02 2,4 ghz naar de MR-03 2,4 ghz. Overigens is de MR-02 2,4 ghz te krijgen als readyset voor een leuke prijs, volgens mij als de MR-02 EX (auto en zender) voor circa 200 euro.

Marcel

Waar ga jij bestellen richard. Ik ben ook aan t kijken voor een leuk adresje.
Als lader is er maar een goede dacht ik en dat is de powerrex dacht ik.aleen de cellen ben ik nog niet uit.
En welke banden waar zoals op rcp /kyosho bannen en op tapijt en op geverft hout.

Nog een belangrijk verschil tussen de MR-02 en 03 is het aantal body opties. MR-03 kan smaller worden gemaakt, waardoor er dus ook kleine bodies op kunnen, zoals de Fiat 500. De LM modellen hebben overigens achter een wrijvingsdemper.

Aan reserve onderdelen heb je niet veel nodig. Standaard stuurblokken en T-Bar sneuvelen wel snel, deze direct meebestellen met de lagers. Stuurblokken kun je meteen 1 of 2 graden camber in aluminium nemen. Ik rij het liefst met pinion 6, slijten doet deze nauwelijks. Ook de stock-motor gaat een eeuwigheid mee. Een bumper wenselijk om de body te sparen, liever geen opstaande rand aan de bumper, kom je vast te zitten onder de afzetting. Soms wil er nog wel eens een achterbrug sneuvelen, dat is dan de laatste alu optie die op het lijstje komt. Zelf heb ik onderdelen van 3 Racing gebruikt. Je moet bij de motorsteun opletten of deze voor inklemmen van de motor is bedoeld. Stockmotor heeft namelijk geen schroefgaten.

De body geeft veel bescherming aan het chassis, dus als hier grote happen uit zijn, zo snel mogelijk repareren of vervangen. Wij verstevigen de body uit voorzorg met lijm. Uhu Express werkt hiervoor prima.
Ik heb alleen ervaring met de RPC en dan gaan de radial MZW-38-20 en MZW-37-20 (of 30) het beste.

Tja, waar verkrijgbaar. Natuurlijk meld ik hier alleen de MBF Sponsors, dan is 2 Brothers de beste optie. Ook buiten dit zou ik 2 Brothers als eerste aanraden, is ons al jaren lang erg trouw met levering van Kyosho producten en ondersteuning van de rijders.

Laatst bewerkt:
Waar ga jij bestellen richard. Ik ben ook aan t kijken voor een leuk adresje.
Als lader is er maar een goede dacht ik en dat is de powerrex dacht ik.aleen de cellen ben ik nog niet uit.
En welke banden waar zoals op rcp /kyosho bannen en op tapijt en op geverft hout.

Hoi Marcel

ik kijk wel even rond. the border is ook gek van Mini Z.en op voorraad en lekker snel. prijs maakt mij niet zo veel uit snelheid in leveren wel.
laders ben ik nog niet me bezig even zien. powerrex is dat een leuk ding?

Nog een belangrijk verschil tussen de MR-02 en 03 is het aantal body opties. MR-03 kan smaller worden gemaakt, waardoor er dus ook kleine bodies op kunnen, zoals de Fiat 500. De LM modellen hebben overigens achter een wrijvingsdemper.

Aan reserve onderdelen heb je niet veel nodig. Standaard stuurblokken en T-Bar sneuvelen wel snel, deze direct meebestellen met de lagers. Stuurblokken kun je meteen 1 of 2 graden camber in aluminium nemen. Ik rij het liefst met pinion 6, slijten doet deze nauwelijks. Ook de stock-motor gaat een eeuwigheid mee. Een bumper wenselijk om de body te sparen, liever geen opstaande rand aan de bumper, kom je vast te zitten onder de afzetting. Soms wil er nog wel eens een achterbrug sneuvelen, dat is dan de laatste alu optie die op het lijstje komt. Zelf heb ik onderdelen van 3 Racing gebruikt. Je moet bij de motorsteun opletten of deze voor inklemmen van de motor is bedoeld. Stockmotor heeft namelijk geen schroefgaten.

De body geeft veel bescherming aan het chassis, dus als hier grote happen uit zijn, zo snel mogelijk repareren of vervangen. Wij verstevigen de body uit voorzorg met lijm. Uhu Express werkt hiervoor prima.
Ik heb alleen ervaring met de RPC en dan gaan de radial MZW-38-20 en MZW-37-20 (of 30) het beste.

Tja, waar verkrijgbaar. Natuurlijk meld ik hier alleen de MBF Sponsors, dan is 2 Brothers de beste optie. Ook buiten dit zou ik 2 Brothers als eerste aanraden, is ons al jaren lang erg trouw met levering van Kyosho producten en ondersteuning van de rijders.

Hoi Marten
dan lijkt mij MR03 de beste optie?als je op nog geen Minni Z Hebt.
Gr Richard

Ik zou net als Marten 2Brothers aanraden, een van de broers rijdt zelf ook mee tijdens de wedstrijden en heeft dus veel kijk op wat je nodig hebt.

Groet,
Marcel

Back