Minimosd + Naze32 Rev6

Discussie in 'Multicopters electronica' gestart door RoadRunnerRik, 14 nov 2016.

  1. RoadRunnerRik

    RoadRunnerRik

    Lid geworden:
    23 mei 2016
    Berichten:
    62
    Locatie:
    Prof Utrecht
    Goeden dag allen,

    Ik zit momenteel met een klein probleempje. Ik wil een minimosd op de naze32 rev6 aansluiten. Heb hiervoor dus de minimosd gekocht, geflasht en ingesteld met de MW-OSD GUI. Dit werkte tot zo ver ik weet zonder probleem, kan alles instellen etc wat ik wel en niet in beeld wil hebben. Vervolgens de minimosd op de naze aangesloten (rx tx pinnen boven op het bord) De RX op de TX en de TX op de RX.

    Nu komt het probleem, op m'n beeldscherm van de drone, krijg ik niet het beeld te zien wat hier word geschetst:
    [​IMG]


    Wat ik krijg zijn min of meer rare (net geen chinese) tekens. Dus wat hierboven mooie hoogte streepjes zijn, zijn bij mij rare tekens. Deze tekens staan wel op dezelfde plek waar dus streepjes etc horen te staan en niet random door het beeld. Ook blijft disarmd in beeld knipperen en reageert de drone niet meer op de arm switch op mijn afstandsbediening. Heb al wat zitten googlen etc maar dit kwam helaas op niks uit.

    Wat ik al gedaan heb:
    - Opnieuw de minimosd geflashed met het zelfde resultaat (maar misschien zit het in de config file?)
    - Naze32 aan de laptop gehangen en instellingen nagelopen tot zover mijn kennis gaat.

    Iemand hier ervaring mee of de verlossende oplossing waardoor het wel gaat werken?

    Mijn setup:
    Naze32 Rev6 dof 10
    Turnigy 9x receiver / transmitter
    minimosd -> http://www.banggood.com/MICRO-Minim...OD-For-Naze32-Flight-Controller-p-990556.html
    5 in 1 powerboard
    4s zippy accu
    (motoren en ecs lijken me niet relevant)

    Gebruikte links:
    https://oscarliang.com/minimosd-micro-setup-naze32-pid-rssi/
    http://en.eurny-rc.fr/naze32-micro-minimosd-gps-tutorial/
     
  2. renesijnke

    renesijnke

    Lid geworden:
    3 mrt 2013
    Berichten:
    277
    Locatie:
    Gorinchem
  3. RoadRunnerRik

    RoadRunnerRik

    Lid geworden:
    23 mei 2016
    Berichten:
    62
    Locatie:
    Prof Utrecht
    Ehmz, dacht toch echt dat ik dat had gedaan, blijkbaar niet, heb iig weer normaal beeld wat bij een OSD hoort!

    Nu nog zorgen dat de naze en minimosd gaan samenwerken en ik de actuele gegevens op m'n scherm zie.
     
  4. renesijnke

    renesijnke

    Lid geworden:
    3 mrt 2013
    Berichten:
    277
    Locatie:
    Gorinchem
    Heb je al een serial poort ingesteld? :)
     
  5. RoadRunnerRik

    RoadRunnerRik

    Lid geworden:
    23 mei 2016
    Berichten:
    62
    Locatie:
    Prof Utrecht
    Inmiddels weer een avond verder en ik heb het nog niet voor elkaar gekregen om de data op het scherm te krijgen. Gekke is, in de links hierboven lijkt het super makkelijk. Maar op 1 of andere manier wil CleanFlight bij mij niet meewerken.

    De minimosd heb ik bovenop de naze32 aangesloten op de tx/rx pinnen. Op internet kom ik termen tegen van telemetry? en softseriƫle poort en dat ze iets typen in de CLI bij cleanflight, maar wat is me onbekend. Lees ook verhalen dat ze het aansluiten op pin 5 en 6, maar dat gaat hem bij mij niet worden omdat daar mn transmitter op zit. Voor alsnog heb ik dat elk kanaal een eigen draadje heeft (PWM toch?)

    Heb het ook nog niet voor elkaar gekregen om een seriƫle poort in te stellen helaas. Als iemand het verlossende puzzelstukje heeft zo dat wel fijn zijn!
     

Deel Deze Pagina