Minimum toerental settings Phoenix Edge HV120

Discussie in 'Electronica' gestart door jdejager, 31 jan 2017.

  1. jdejager

    jdejager

    Lid geworden:
    19 aug 2005
    Berichten:
    413
    Locatie:
    Doornspijk
    Heb in mijn SSM Huey die ik aan het bouwen ben een Phoenix Edge HV120 regelaar bedacht in combinatie met een Kontronik Pyro 56 motor. De ombouw van het mechaniek naar elektro heb ik zelf gemaakt. Ben hierbij steeds uitgegaan van 10 cellen en de regelaar op 80% PWM om zo het nominale rotortoerental te halen. Nu wil ik toch kijken of ik ook op 12S kan vliegen. Kan het gewicht wel hebben en door de lagere stroom gaat de vliegtijd omhoog. Als ik alles even opnieuw doorreken kom ik op een PWM signaal van ongeveer 67% bij het nominale rotortoerental. Is dit in praktijk niet te laag voor de regelaar ivm warmteontwikkeling? Volgens mij heeft deze regelaar geen Active Freewheeling vandaar deze vraag.
     
  2. chrisdv

    chrisdv

    Lid geworden:
    15 jan 2010
    Berichten:
    1.807
    Locatie:
    zuidwest friesland
    Ik denk dat rond de 70 a 80% altijd goed is en iets minder misschien bij lage belasting; dat gebruik je toch ook bij een governor om wat reserve ('governor overhead') te hebben. Als je de gegevens invoert in de applicatie van castle creations voor het governor toerental geeft die wel aan of het ok. Ook kun je de log bekijken na een vlucht en dat geeft wel veel informatie waaronder de temperatuur dus redelijk eenvoudig te controleren of alles in orde is.
    [​IMG]
     
  3. jdejager

    jdejager

    Lid geworden:
    19 aug 2005
    Berichten:
    413
    Locatie:
    Doornspijk
    Hallo Chris,

    Dat van het invoeren in het programma is een goed idee. Dat kan ik wel even proberen. En inderdaad uitlezen na een vlucht is ook een optie.
     

Deel Deze Pagina