Miss geico 29 v3 koelwater scheiden

Discussie in 'Speedboten' gestart door Chris visser, 6 sep 2017.

  1. Chris visser

    Chris visser

    Lid geworden:
    3 sep 2017
    Berichten:
    5
    Locatie:
    Leeuwarden
    Hallo,

    Had een vraag, heb sinds kort een miss geico v3 en vroeg me af of het hier voor mogelijk is het koel water te scheiden zonder te veel moeten aanpassen, nu zag ik dat er voor de traxxas spartan een dual water pickup roer te krijgen is, is er iemand mee bekend of dit ook passend is voor de miss geico of passend te maken,
    Héb verder al wat gezocht naar andere manieren of waar je onderdelen daar voor kan krijgen maar kwam er niet echt uit.
    Iemand tips of info hier over.

    Met vriendelijke groet

    Chris v
     
  2. Ben44

    Ben44

    Lid geworden:
    27 jul 2010
    Berichten:
    663
    Locatie:
    Water
    Wordt dan dan zo heet?
    Vaar je soms op 6s met die 2000kv motor?
     
  3. Chris visser

    Chris visser

    Lid geworden:
    3 sep 2017
    Berichten:
    5
    Locatie:
    Leeuwarden
    Ja klopt vaar op 6s 2x 3s 5000mha 50c.
    Maar wil it eigenlijk ook meer om eventueele problemen te gaan voorkomen met de koeling.
     
  4. Ben44

    Ben44

    Lid geworden:
    27 jul 2010
    Berichten:
    663
    Locatie:
    Water
    Eigenlijk lees je op andere forums dat indien je die boot 6s vaart gans de boel heet wordt.
    Vind dat vrij pittig voor een rtr boot : 6s met 2000kv motor ,het is dan nog een vrij kleine motor...en je begrijpt dat hier alles op zijn limieten zit
    Pro boat heeft ondertussen al een opvolger voor die motor die beter zou zijn.
    Maar eigenlijk zou ik je aanraden daar een motor voor te kopen met een lager kv en die een maatje groter is.Of de boot op 5s varen.
    3674 formaat en als je op 6s gaat varen 1600kv-1700kv,hogere toeren is volgens mij niet nodig en zorgt enkel maar voor extra slijtage van je hardware,de electronica zal minder heet worden
    Zou niet investeren in ander roer met dual pick-up,als je setup klopt dan is dat allemaal niet nodig
     
  5. Chris visser

    Chris visser

    Lid geworden:
    3 sep 2017
    Berichten:
    5
    Locatie:
    Leeuwarden
    Ja dat is idd ook nog een optie, maar de boot zou er over moeten kunnen, kan tot 6s 5000mha en heb er naar gevraagd maar ben zelf gewoon niet zo zeker of die genoeg koeling binnen krijgt aangezien hier het roer ook niet recht achter de schroef zit maar wat er naast en de inlaat ook nog lager als de schroef, kan zijn dat het wel goed zit or, it zou niet voor niks zo gemaakt zijn,maar een lagere kv motor zou dus beter zijn als je op 6s vaart, oké weet k dat ook weer dacht namelijk juist hoger weet ook niet hoe k daar bij kwam hahah, maar oké bedankt iedergeval, maar voor eventuele parts voor koelingen en dingen weet je daar een adresje voor kan namelijk bij toemen en TopRc niet veel voor miss geico vinden,
    Gr
     
    NQDtransformer vindt dit leuk.
  6. Ben44

    Ben44

    Lid geworden:
    27 jul 2010
    Berichten:
    663
    Locatie:
    Water
    Als je setup klopt dan heb je normaal gezien met dat koelsysteem voldoende, niks verstoppingen?
    Geen abnormale weerstand bij ronddraaien as?

    Maar ik blijf erbij: het internet staat vol met de opmerking dat de motor en connectors bloedheet worden op 6s......dit is geen 6s setup om in een rtr te leggen...dat is vragen om problemen

    Kijk eens naar www.rcraceboats.de voor onderdelen.

    Ps
    Je weet toch dat het de bedoeling is met dit soort boten 80%van de tijd op volle snelheid te varen ?
     
    Laatst bewerkt: 6 sep 2017
  7. pompebled

    pompebled Forum veteraan

    Lid geworden:
    1 nov 2004
    Berichten:
    9.682
    Locatie:
    Sneek
    Hallo Chris,

    Dat de motor er tegen zou moeten kunnen is een bewering van de leverancier van een in China gebouwde RTR boot; dat slaat dus nergens op...

    2000Kv op 6S is 40.000 toeren onder last, dat is een SAW set-up waarmee slechts seconden rechtuit wordt gevaren gevolgd door een (langzame bocht) en wéér een sprint rechtuit.
    Met een cat moet je vol gas ruime bochten kunnen varen, dat zal met zoveel toeren alleen op spiegelglad water lukken.
    Voor de rest zul je amper vol gas kunnen varen en dat is waar Ben op duidt; het (te)veel in deellast varen zorgt voor een enorme opwarming van zowel motor als regelaar en is één van de redenen dat zo'n ondergedimensioneerde aandrijving vaak in rook op gaat.
    Ook moet je met zoveel toeren een geslepen en gebalanceerde prop hebben en goed blijven smeren anders zijn je lagers rap versleten.
    Met een 2000Kv motor zou ik maximaal op 5S varen, 33000 toeren onder last, kun je ook iets groter proppen, als je dat zou willen.

    Wat betreft de koeling: als er geen verstoppingen in de inlaat boring in het roerblad zit en je geen overmatig grote lengtes siliconenslang in de boot hebt, dan zou de flow door de regelaar en de koelmantel voldoende moeten zijn, mits de boot goed is afgestemd en mooi vrij loopt op de laatste centimeters van de romp/sponsons.
    Daar schort het nog wel eens aan bij de MG, vandaar dat er een tutorial beschikbaar is om de bodem van de sponsons te vlakken, zodat die zich niet meer vast kunnen zuigen en voor een onvoorspelbaar vaargedrag zorgen.

    Het roerblad naast de prop zorgt ervoor dat dit niet(!) in de verwervelde waterstroom van de prop zit, hierdoor kan het roerblad korter zijn; dit scheelt weerstand en levert een beter vaargedrag op (en voldoende water voor de koeling).
    Een extra water pick-up onder/achter de boot zorgt voor extra weerstand en maakt het voor motor en regelaar zwaarder, alleen een spray pick-up geeft geen noemenswaardige extra weerstand.

    Wáár vaar je als ik vragen mag?

    Groeten, Jan.
     
    Laatst bewerkt: 6 sep 2017
  8. Chris visser

    Chris visser

    Lid geworden:
    3 sep 2017
    Berichten:
    5
    Locatie:
    Leeuwarden
    Oké prima bedankt voor de uitleg Jan.
    En ik vaar in omgeving Leeuwarden vlak er buiten in soort natuurpark met grote meren.
    En wat is een goed middel om te gebruiken voor het smeren van de delen wat gebruiken jullie?
     
  9. pompebled

    pompebled Forum veteraan

    Lid geworden:
    1 nov 2004
    Berichten:
    9.682
    Locatie:
    Sneek
    Hallo Chris,

    De Groene Ster.
    Ik gebruik uierzalf, maar ik heb geen flexassen, alleen wire drive.
    Voor een flexas zou ik vet nemen dat niet gelijk door water wordt weggegwerkt.

    Groeten, Jan.
     
    Chris visser vindt dit leuk.
  10. Chris visser

    Chris visser

    Lid geworden:
    3 sep 2017
    Berichten:
    5
    Locatie:
    Leeuwarden
    Ja klopt ja op groene ster, dacht noem het niet haha kennen niet veel mensen.
    Maar kan je mooi varen ideale steigers aan het meer op verschillende plaatsen, zitten ook nogal vaak visser hier en daar dus kan je mooi kiezen haha.
    en heb idd al vet gehaald hier voor, maar om de hoeveel x is het beste om te smeren hiervoor, en wat is het beste voor een lipo accu tot hoever leeg te maken, sowieso niet onder de 2,5 2,7 maar dat is eigenlijk wat te ver toch, dus wat is beter gewoon tot 3 ongeveer, héb van die alarmen die je moet instellen had ze voor de safe nu op 3,3.
     
  11. pompebled

    pompebled Forum veteraan

    Lid geworden:
    1 nov 2004
    Berichten:
    9.682
    Locatie:
    Sneek
    Hallo Chris,

    Een flexas haal je na iedere vaardag uit de boot, schoonmaken, drogen en wegleggen.
    Doe je dat niet dan roest 'ie in een week vast...
    Vóór de volgende vaart de as vetten en in de boot monteren.

    Als je je lipo's leegtrekt tot 2,5V per cel dan zul je er niet lang plezier van hebben.

    Ik heb momenteel HRB Lipo's in de boot, 6000mAh 50C, deze lipo's weten niet van ophouden en leveren tot aan het gaatje de volle spanning, best wel 'eng' omdat je ze heel gemakkelijk te ver ontlaadt, met de LVC op 3,4V heb ik die nog maar één keer kunnen laten aanspreken en toen waren de lipo's 70°C geworden...

    Groeten, Jan.
     
    Chris visser vindt dit leuk.
  12. Tino

    Tino

    Lid geworden:
    4 feb 2017
    Berichten:
    125
    Locatie:
    Haarlem
    Heb ook HRB lipo's in gebruik nu in mijn Mystic cat en heb de zelfde ervaring houden echt lang hun spanning onder volle belasting en dan is het heel snel over .
    Opzich natuurlijk heel goed ,maar je moet het echt goed in de gaten houden , ik zelf heb telemetrie waar ik dit mee doe .
     

Deel Deze Pagina