Door de sleepmeeting van afgelopen zaterdag heb ik toch weer prikkels gekregen om een kist vliegklaar te maken.
Ik heb nog een Mistral 4900 staan van mijn hofleverancier Windwings.
Dat is dezelfde fabrikant als de JS1 van Berrie.
Ik was redelijk onder de indruk van de bouwkwaliteit van de JS1 dus heb, toen ik de JS1 ging halen de opdracht gegeven een extreme versie van de Mistral 4900 voor me te bouwen.
Het prototype lag toen net bij Jörg van Windwings klaar om te testen.
Een maand of 8 later stonden er 2 rompen en 1 vleugelset met KaWiTech bekabeling voor mijn huisdeur.
Waarom 2 rompen??
1 voor zweef en 1 voor elektro.
Daarna ging het redelijk bergafwaarts met mijn gezondheid dus ik had geen zin meer om iets te doen.
Maar... inmiddels zijn de 6 servo's in de vleugel gebouwd, bekabeling moet ik nog solderen.
Ik heb wat foto's gemaakt en zal komende weken een kort bouwverslagje maken.
En dan hoop ik dat ie op de volgende sleepmeeting mee kan vliegen.
Ik heb hem dubbel carbon laten bouwen.
Sinds kort wordt hij aangeboden als de "Radical" versie.
Hij schijnt het in de thermiek goed te doen maar eigenlijk heb ik mijne op topsnelheid laten bouwen, 250 a 300 km moet ie kunnen zonder flutter of rare dingen,
En... ik heb er een mooie stickerset voor laten maken bij JR Foliendesign (voor een 5 meterkist kost dan nog geen 100 euro!!).
Laten we beginnen met het model voor te stellen:
http://www.windwings.de/eng/mistral4900_technical.html
Ik heb nog een Mistral 4900 staan van mijn hofleverancier Windwings.
Dat is dezelfde fabrikant als de JS1 van Berrie.
Ik was redelijk onder de indruk van de bouwkwaliteit van de JS1 dus heb, toen ik de JS1 ging halen de opdracht gegeven een extreme versie van de Mistral 4900 voor me te bouwen.
Het prototype lag toen net bij Jörg van Windwings klaar om te testen.
Een maand of 8 later stonden er 2 rompen en 1 vleugelset met KaWiTech bekabeling voor mijn huisdeur.
Waarom 2 rompen??
1 voor zweef en 1 voor elektro.
Daarna ging het redelijk bergafwaarts met mijn gezondheid dus ik had geen zin meer om iets te doen.
Maar... inmiddels zijn de 6 servo's in de vleugel gebouwd, bekabeling moet ik nog solderen.
Ik heb wat foto's gemaakt en zal komende weken een kort bouwverslagje maken.
En dan hoop ik dat ie op de volgende sleepmeeting mee kan vliegen.
Ik heb hem dubbel carbon laten bouwen.
Sinds kort wordt hij aangeboden als de "Radical" versie.
Hij schijnt het in de thermiek goed te doen maar eigenlijk heb ik mijne op topsnelheid laten bouwen, 250 a 300 km moet ie kunnen zonder flutter of rare dingen,
En... ik heb er een mooie stickerset voor laten maken bij JR Foliendesign (voor een 5 meterkist kost dan nog geen 100 euro!!).
Laten we beginnen met het model voor te stellen:
http://www.windwings.de/eng/mistral4900_technical.html
Laatst bewerkt: