Hallo , ik heb enige tijd geleden een mjx f647 gekregen welke is gecrashed waardoor de staart gebroken is. Nu wil ik deze natuurlijk vervangen door een nieuwe maar ik heb geen idee hoe ik dat het beste kan doen omdat ik niet weet hoe het geheel in elkaar zit. Ik heb al gegoogled op exploded diagrams in de hoop een bouwtekening te kunnen vinden zodat ik hem uit elkaar kan halen, helaas zonder resultaat. Voordat ik een nieuwe staart bestel wil ik eerst weten hoe ik het weer kan maken.
Zo moeilijk kan dat niet zijn. Oude staart eruit - nieuwe staart erin - klaar! Zo te zien heb je overigens alleen het vierkante staartbuisje nodig (gesteld dat de staartmotor en de bedrading nog heel zijn)
of je pakt een stuk koolstof staaf, en vijlt er een vierkant stukje aan om in de heli te steken. te vinden bij de meeste vliegerwinkels, hobbyzaken (onze hobby..) etc.
Allereerst bedankt voor jullie reactie, ik heb inderdaad in principe alleen het vierkante staartbuisje nodig. Het grootste probleem voor mij is eigenlijk dat ik worstvingers blijk te hebben en een brilletje nodig heb Enkele dagen geleden had ik na veel pielen en vloeken de rotorbladen vervangen. Waar ik nu eigenlijk nog tegenaan hik is de bedrading van de staartrotor die door het staartbuisje loopt omdat die vast gesoldeerd zit op het printplaatje. In de eerste instantie bestel ik binnenkort een nieuwe staart (compleet) en dan zie ik verder wel of het gaat lukken.
Welnee. Die draad IN de buis moet je inderdaad intact houden. Opletten, dit is vaak gelakt draad, geeft je een schrap in de lak, gaat ie kortsluiting maken. Maar, je pakt een mesje.. en je schilt gewoon dat holle buisje open. Met de nieuwe staartbuis laat je de draad gewoon buitenom lopen. Ziet er iets minder netjes uit, is wel 500x simpeler tijdens onderhoud en zo
Ik heb tussen mijn vliegerspullen (oude hobby) een rond koolstofstaafje gevonden. Omdat ik voorlopig toch even niet verder kan ga ik proberen of ik daar iets mee kan doen. Er vanuit gaande dat domme vragen niet bestaan (domme antwoorden wel) , maakt de lengte van de staart en/of de verticale staart veel uit ? Ik heb van een ander model namelijk nog een verticale staart die ik mischien kan gebruiken. Trouwens top dat jullie op dit forum tips geven en behulpzaam willen zijn voor een noob zoals ik.
idd heb ik ook mijn mCPX met een 'koolstaafje' gefixd en de draad buiten om gedaan, is de staart iets langer, heeft de tailmotor iets minder vermogen nodig, je verliezt wel een beetje van agiliteit, maar het scheelt niet veel, en je kan toch niet verder, dan het kabel lang is ... gen goede foto, maar zo ziet het dan uit:
Na enig prutsen lijkt het gelukt De staart is iets korter geworden, het verticale staartgedeelte heb ik van een ander model gehaald. Een testvlucht heb ik nog niet kunnen maken dus ik hoop maar dat het gaat werken.
Met een wat korte staart, zal het geheel wat meer moeite hebben om hem strak en stabiel te houden. De motor is even sterk, alleen zit hij dichterbij het toestel, dus minder invloed. Een wat langere staart is meestal positiever. Maar test gewoon eens. Wie weet vliegt het goed genoeg zoals het nu is. De volgende staart even lang, of een tik (centimeter) langer dan origineel