mode 1 of 2

Goeden morgen....
een heel simpel vraag eigenlijk wat is de meest gangbare mode die gebruikt wordt voor heli vliegen.
Ik heb namelijk een t7c zender waar de gas handel rechts zit dus mode 1 (standaard zo afgeleverd)maar ook een andere zender voor mijn elektro heli waar de gas links zit(ook zo afgeleverd).Lijkt mij verstandig om ze beiden aan de zelfde kant te hebben maar ja welke?
Wat is het meest gangbare/gebruikte positie?
mvg phil

Het ligt er erg aan wat je zelf prettig vind. Ik ben linkshandig en heb meer coordinatie in mijn linkerhand. Vandaar dat ik de Cyclic links heb zitten en rudder / Throtle rechts (mode 3, lijkt het meest op mode 1). Cyclic vereist meer en gecoordineerdere beweging naar mijn gevoel.

Groot nadeel is wel dat je niet "even snel" met de zender van een ander kan vliegen want zoals gezegd is Mode 2 het meest gangbare. Heb mezelf laatst gefopt door met de heli van een ander te vliegen op mode 2, maar zodra je moet ingrijpen gaat het fout want je onderbewuste voert handelingen uit die je gewend bent......

Pas je zender aan aan de modelvliegclub waar je gaat vliegen heb je hulp nodig gaat dat ook een stuk eenvoudiger

Ok bedankt.....lijkt me inderdaad verstandig ja om je zender op de meest gebruikte mode te hebben als wat er in een club gebruikt wordt.
Zal vanmiddag hier in zeeland gaan kijken bij de club om even te vragen en info in te winnen.Er is vast wel een heli vlieger daar aanwezig.
Bedankt weer eens
phil

Welkom hier :)

Leer a.u.b. eerst de forum zoekfunctie te gebruiken.
Deze vraag is wel behoorlijk algemeen en dus al erg vaak door anderen gesteld met exact dezelfde antwoorden.
Alvast bedankt,

M.vr.gr.
Eric

Back