Model Vliegclub Nijverdal

Discussie in 'Vliegmeetings' gestart door Han Veldhuis, 25 jan 2011.

  1. fabianvzwol

    fabianvzwol

    Lid geworden:
    26 jun 2006
    Berichten:
    3.451
    Locatie:
    Ulvenhout
    Blijft altijd een "ruzie" tussen canon en Nikon mensen heb ik het idee. Heb zelf ook een Canon (500D), maar deze foto's vind ik toch erg prachtig (okee een lens van €1400 maakt misschien ook wel uit :D)
     
  2. Sadkingbilly

    Sadkingbilly

    Lid geworden:
    15 apr 2007
    Berichten:
    2.935
    Locatie:
    Groningen
    Naar mijn bescheiden mening is het vooral het talent van de persoon die de camera vast heeft wat mooie foto's oplevert. Al geef je me een Hasselblad van 40.000 euro, dan nog zal ik geen award winnende foto's maken. Ongetwijfeld zullen mensen een voorkeur hebben (andere kleurweergave etc) maar ook dat heeft vast weer meer te maken met de voorkeur van een persoon dan met de resultaten.

    Moet ik eerlijk zeggen dat ik persoonlijk het verschil ook niet zie tussen foto's gemaakt met een camera van 1000 of een van 50 euro - behalve misschien met actiefoto's waar je toch duidelijk het resultaat van een goede lens en snelle sluitertijd (en idem geheugenchip) kunt zien ;)
     
  3. Mad Monster

    Mad Monster

    Lid geworden:
    5 jun 2006
    Berichten:
    530
    Locatie:
    Stein, Limburg
    In mijn geval ben ik ruim 35 jaar geleden met een Nikon begonnen (een F, de eerste echte klassieker uit het Nikon programma). Daar was ik zeer tevreden over en je schaft dan mee en mee wat leuke Nikkor objectieven aan. Ik gebruik zelfs nog een objectief uit die begin tijd (een Nikkor 24mm / 2,8). Daarna wil je die objectieven natuurlijk blijven gebruiken (goede objectieven gaan veel langer mee dan een body) en dus worden je volgende body's automatisch weer nikon's. Nikon heeft ervoor gekozen om de bajonet vatting al die jaren ongewijzigt te laten! Natuurlijk zijn er wat elektronische kontakten bijgekomen maar in principe kan ik alle objectieven nog steeds gebruiken (welliswaar zonder automatische scherpstelling). Dit in tegenstelling tot Canon.
    Dus voor mij; éénmaal een Nikon -> altijd een Nikon.
    Toegegeven....ik heb ook vaak de Panasonic TZ7 van mijn vrouw bij me. Een van de beste kompakt camera's en lekker klein en licht en kan ook filmpjes in redelijke HD kwaliteit maken. Maar de fotokwaliteit is toch duidelijk minder (ondanks dat ie toch wel heel wat duurder was dan 50 euri)! In optimale omstandigheden valt het nog wel mee maar zodra de omstandigheden iets minder zijn wordt het verschil zichtbaar groter. En al helemaal als er vergrotingen gemaakt moeten worden.
    Maar ik geloof dat we nu toch wel erg ver :offtopic:gaan...
    Grtz, Hans
     
  4. vtr

    vtr

    Lid geworden:
    9 aug 2009
    Berichten:
    22
    Locatie:
    Nijverdal
    @sadking
    Het verschil tussen een lens van €1000 en en camera van €50 is echt wel te zien, ook voor een leek. Er zijn wat punten waar je dat glashard op kan zien. Echter de man die de camera bedient maakt ook zeer veel uit of het een mooi plaatje word. Met die dure camera's en lenzen kan je beter dingen benadrukken zoals scherpte (on)diepte en bewegingssnelheid. Die goedkopere dingen willen (te)veel dingen automatisch doen. Ze leveren wel een scherp plaatje. maar soms wil je bepaalde effecten.
    Maar de foto's van Mad zijn erg mooi. En wat betreft Nikon en Canon, ik heb op school leren werken met een Canon terwijl anderen weer Nikon wilden. Beide merken zijn goed. Tis maar wat je gewent bent denk ik.
     
    Laatst bewerkt: 8 jul 2011
  5. vtr

    vtr

    Lid geworden:
    9 aug 2009
    Berichten:
    22
    Locatie:
    Nijverdal
    Je hebt gelijk Hans, we gaan redelijk zwaar off topic
     
  6. vtr

    vtr

    Lid geworden:
    9 aug 2009
    Berichten:
    22
    Locatie:
    Nijverdal
    Ik was eigenlijk benieuwd wat de mensen eigenlijk vonden wat het evenement bij ons op het veld. Ik heb links en rechts lovende woorden gehoord, maar zouden er nog punten voor verbetering zijn?
     
  7. loeki

    loeki

    Lid geworden:
    19 mei 2009
    Berichten:
    1.036
    Locatie:
    Groesbeek
    We zullen het straks beoordelen...;)

    We komen met 4 man van MVC Columbia uit Boxmeer kijken! (en met een beetje geluk vliegen...):rolleyes:
     
  8. jvenant

    jvenant

    Lid geworden:
    14 jan 2007
    Berichten:
    833
    Locatie:
    Zuidholland
    1 verbeter puntje voor zondag.
    er waren wel erg veel vliegers en naar mijn idee was het regelen van wie er mocht vliegen onduidelijk en gaoties.

    Naar mijn idee, en dat zie je op veel grotere fly-ins, werkt een flight line of een board met kaarten veel beter, dan kan iedereen zien wanneer hij mag vliegen.
    en als je een flight line langs het publiek laat gaan kan iedereen de kisten eerst goed zien.


    verder was alles piekfijn geregeld !!! daarvoor een PLUIM!!!
     
  9. Alexzzz

    Alexzzz Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 mei 2004
    Berichten:
    23.405
    Locatie:
    Spijkenisse
    Klopt, een flightline/wachtrij zou inderdaad veel handiger gewerkt hebben, maar verder heb ik weinig opmerkingen:)
     
  10. Pieter

    Pieter

    Lid geworden:
    12 okt 2003
    Berichten:
    676
    Locatie:
    Delfzijl
    de flightline was er wel alleen moesten de piloten hetzelf regelen omdat de man die er stond even weg was en toen liep het een beetje fout maar om daar nou drukte over te maken met een beetje overleg met de piloten onderling was dit ook op te lossen en als dan ook nog ieder op zijn beurt wacht was het helemaal goed maar helaas waren er een paar piloten die dachten ik kwak mijn kist voor het hek en ga nu vliegen en of er een ander al een half uur wacht maakt mij toch niet uit als ik maar gevlogen heb en dat is naar mijn idee nou net het grootste probleem
    gr.Pieter
     
  11. jvenant

    jvenant

    Lid geworden:
    14 jan 2007
    Berichten:
    833
    Locatie:
    Zuidholland
    Ik ga er geen wellis nietis van maken.

    Er werd gevraagd wat wij er van vonden dus geef ik mijn menig "no hard feeings here"

    Ons was verteld tijden de briefing, Wie de coodinator was en waaromzij het zo wilde "iets met vorig jaar wat niet zolekker liep" dus verwacht ik het ook zo........
    en na bijna 2 uur wachten waren wij het zat, dus lieten hij dat blijken aan hem waar op hij verbaast reageerde.

    oohh well shit happens , verder was het prima geregeld !!!!!!!
     
  12. loeki

    loeki

    Lid geworden:
    19 mei 2009
    Berichten:
    1.036
    Locatie:
    Groesbeek
    Jongens,

    Blijkbaar was het vandaag beter met die flightline, want in mijn ogen lagen de toestellen netjes in de rij te wachten, de grote bij de grote en de kleine bij de kleine...

    Ik heb genoten vandaag, en met mij vele anderen!

    Prima voor elkaar daar in Nijverdal!
    Ontspannen sfeer, [jaloers] Prachtig clubgebouw met prima bediening [/jaloers];)
    en een veld om van te smullen... oh nee, vliegen!!

    Nijverdal, bedankt voor de gastvrijheid, en BIGGS, bedankt dat we er met onze "kleintjes" ook bij mochten zijn!

    Super!

    Louis
    mvc Columbia Boxmeer
     
  13. jvenant

    jvenant

    Lid geworden:
    14 jan 2007
    Berichten:
    833
    Locatie:
    Zuidholland
    ik had het ook over de meeting van een paar weken terug ...
     
  14. loeki

    loeki

    Lid geworden:
    19 mei 2009
    Berichten:
    1.036
    Locatie:
    Groesbeek
    okay, kan gebeuren, daar was ik niet bij...

    Oh ja, nog wat foto's van vandaag...

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    grt, Louis
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015
  15. serge pot

    serge pot Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 feb 2009
    Berichten:
    7.552
    Locatie:
    Ede
    damn mooie zwevers liggen daar .(zeer slecht voor de spaarpot dit soort foto's)
     
  16. remke germs

    remke germs

    Lid geworden:
    27 mrt 2005
    Berichten:
    301
    Locatie:
    Valthermond
    ja het was weer gezellig in nijverdal,bij de biggs meeting

    groeten remke
     
  17. Han Veldhuis

    Han Veldhuis

    Lid geworden:
    27 apr 2003
    Berichten:
    1.395
    Locatie:
    Almelo
    leuke foto,....

    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015
  18. Han Veldhuis

    Han Veldhuis

    Lid geworden:
    27 apr 2003
    Berichten:
    1.395
    Locatie:
    Almelo
    komt er een jongetje van 9 jaar vragen, meneer mag ik ook eens vliegen ?...
    tuurlijk jongen, kom maar mee, we wilden toch zo een rondje sturen,

    ..... volgens zijn moeder begrepen we hem niet.
    en een paar andere fotos

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 12 jul 2011
  19. zwevertje

    zwevertje

    Lid geworden:
    10 mrt 2010
    Berichten:
    396
    Locatie:
    belgie
    is dat een fox van paritech
     
  20. Han Veldhuis

    Han Veldhuis

    Lid geworden:
    27 apr 2003
    Berichten:
    1.395
    Locatie:
    Almelo
    Ja klopt
     

Deel Deze Pagina