Model voor een 52cc benzine motor

Discussie in 'Sleepvliegtuigen' gestart door PH-SVV, 16 okt 2014.

  1. Richard Branderhorst

    Richard Branderhorst

    Lid geworden:
    2 sep 2002
    Berichten:
    3.107
    Locatie:
    Ederveen
    Sander,
    Ja, ik heb ook wel eens de indruk dat KS het hele uitlaat gedoe niet meer zo belangrijk vindt.
    Ik ben er wel eens geweest, maar toegang tot de fabriek krijg je niet omdat ze er "iets" maken waar ze niet te koop mee (mogen) lopen. Geen idee. Misschien iets voor defensie, of ze zijn bang voor industriële spionage.
     
  2. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.883
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    Sander, ik laat de uitlaten bouwen bij PEFA.
    http://www.pefa-modelltechnik.de/

    Duitsers reageren sowiezo amper op emails, ik denk dat de PC "im Keller" staat.
    Krumscheid zou je moeten bellen, of afspreken op ProWing.

    Pefa staat normaal gesproken ook op Prowing.
    Motor meenemen, tekening erbij hoe je het hebben wilt en ze sturen het met rekening op.

    Als je zelf wilt bouwen.
    W&W Modellbau heeft allerlei onderdelen op voorraad liggen van Krumscheid.
    Ik zit daar komende weken regelmatg in de buurt voor werk, meenemen is dus geen probleem.

    GJ
     
  3. PH-SVV

    PH-SVV

    Lid geworden:
    15 apr 2009
    Berichten:
    2.001
    Locatie:
    Ede
    bestellijstje

    Ik stuur je zo een PB.
     
  4. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.883
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
  5. Jonkje

    Jonkje

    Lid geworden:
    29 jun 2009
    Berichten:
    4.495
    Locatie:
    Heerenveen
    Afgelopen winter ook KS via diverse mails benaderd voor een order, helaas ook zonder resultaat.

    Heb ondertussen hier in NL wel een contact welke KS uitlaten en spinners levert.
     
  6. PH-SVV

    PH-SVV

    Lid geworden:
    15 apr 2009
    Berichten:
    2.001
    Locatie:
    Ede
    Zo weer even wat in dit draadje schrijven, het was wat stilletjes de laatste tijd.
    Dit kwam voornamelijk omdat ik op wat spulletjes zat te wachten.

    [​IMG]

    Ook de uitlaat is binnen, meneer Krumscheid is een rare snuiter.

    Blijkbaar staat de PC echt im Keller, want ze reageren niet op mails.
    Bijna 2 weken later kwam de factuur, na het overmaken van een kleine berg zuur verdiende muntjes was het twee dagen later reeds binnen!

    Mijn oog was een tijdje geleden al op een Powerbox Professional van Powerbox Systems gevallen.
    Emcotec bekoort mij niet zo, veel duurder en een hoop functionaliteit minder, ook die liggende stekkers hou ik niet van.

    Even opzoek geweest naar een Powerbox via RCnetworks en zo kwam ik er een in Denemarken op het spoor.
    Een Powerbox Competition SRS voor een hele nette prijs (2 vluchten oud, door overstap op Weatronic).
    Na wat heen en weer mailen was de zaak snel beklonken, op vrijdag geld overgemaakt via Paypal (zodat ik geen risico zou lopen) en de dinsdag erop was hij er al!
    [​IMG]

    Nu kan ik straks met 2x LiFE cellen gaan vliegen, niet onbelangrijk, ook met 2 ontvangers!
    Je kan met dit magische doosje de servos helemaal matchen, aangezien het hoogteroer uit 2 delen bestaat is dat helemaal handig!
    Via telemetrie is zelfs uit te lezen hoeveel boordspanning ik nog heb, erg sjiek allemaal.

    Binnenkort moet de motor erop, hiervoor heb ik een nieuw motorschot van 8mm berkentriplex erop gelijmd.
    De gaten van oude motor (een DLA-64) kwamen net wat rot uit, dus nu hebben we weer materiaal om mee te werken.

    Op richting en hoogte de DS9500 MG Digitaal (120Ncm) van Dymond, dat is meer dan zat.
    Enige probleem is nog dat er wat "slack" in het pull-pull systeem zit, dus daar moet ook nog e.e.a. aan gedaan worden.

    Verder zitten er voorlopig nog wat HobbyKees servo's in ;)
    HK15288A (90Ncm) MG analoog op rolroeren, dat is meer om even te kijken wat de uitslagen zijn.
    Deze zullen tzt vervangen worden door wat beters van Dymond of Futaba, maar nu is de bodem van de schatkist in zicht

    Voordeel van de wat duurdere spullen is dat ik deze straks in een volgende (nog grotere!?!) kist kan meenemen.

    Hij is eigenlijk bijna klaar, alleen moet alles nog in elkaar gezet worden.
    Aangezien het vliegtijd is zal ik daar de tijd voor nemen en komt de bouw af en toe aan bod.
     
  7. PH-SVV

    PH-SVV

    Lid geworden:
    15 apr 2009
    Berichten:
    2.001
    Locatie:
    Ede
    Ik zit er nu al tijden tegenaan te hikken om gaten in het verlijmde motorschot te boren.
    Ik heb de motor met 4 bouten erin op een stuk papier gezet met een matje eronder, stevig drukken en de afdruk van de bouten staat in het papier.
    Dit heb ik laatst op een proefplaatje uitgeprobeerd maar er klopte toen ook weer geen hout van, wel met een center even een tikje gegeven in het centrum van het rondje.

    hoe doen jullie dit??
     
  8. e.rukkers

    e.rukkers

    Lid geworden:
    24 mrt 2005
    Berichten:
    1.263
    Locatie:
    wichmond
  9. Japie.G

    Japie.G

    Lid geworden:
    11 mrt 2010
    Berichten:
    3.960
    Locatie:
    Raalte
    ik wilde t niet zeggen...

    Maar inderdaad, gewoon meten. Heeft je motorleverancier geen boormal beschikbaar?
     
  10. e.rukkers

    e.rukkers

    Lid geworden:
    24 mrt 2005
    Berichten:
    1.263
    Locatie:
    wichmond
    Wat voor motor is het?
     
  11. PH-SVV

    PH-SVV

    Lid geworden:
    15 apr 2009
    Berichten:
    2.001
    Locatie:
    Ede
    Het is een TGY52 van HobbyKing, daar kan ik geen boormal van vinden.
    Ik heb al gemeten, het patroon is helaas niet vierkant:
    De bovenste 2 zitten op 70mm uit elkaar.
    De onderste 2 op 58mm en de hoogte tussen de bouten is 52mm

    We gaan binnenkort op de club er even mee aan de gang, dat is wat handiger.
    (Het grootste probleem is LEF)
     
  12. Johaver

    Johaver

    Lid geworden:
    19 aug 2011
    Berichten:
    1.967
    Locatie:
    Aarschot.
    Hoy Sander.

    Gebruik de voet als stempel kussen, beetje inkt op een mouse druppelen, plaats uw motor er eventjes op zodat de voet van inkt voorzien is en plaats hem dan op een stukje karton.
    Op deze manier maak ik ook pakkingen voor een motor.

    Johan.
     
  13. serge pot

    serge pot Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 feb 2009
    Berichten:
    7.552
    Locatie:
    Ede
    ik zet een kruis op het schot waarvan de kruising de hartlijn van de motor is . alvast rekening houdend met zijwaartsstelling en domping (dit verschil is op papier uit te tekenen en te meten ) zodat de krukas mooi in het midden uitkomt . dan bepaal je met je geodriehoek de hoogte vanaf de kruising (26 mm omhhog en omlaag . deze zet je horizontaal uit . dan bepaal je dus de breedte op de bovenste en onderst lijn bovenste dus vanuit hartlijn 35 mm naar links en rechts onderste dus 29 mm .doe je dit m et vulpotlood heb je al een vrij exacte aftekening .centerpons de boorpunten intikken en boren maar
     
  14. Peter Houweling

    Peter Houweling PH-SAM

    Lid geworden:
    21 sep 2014
    Berichten:
    1.670
    Locatie:
    Haarlem
    Hoi Sander,
    Zoals Serge beschrijft, zo heb ik het ook gedaan!
     
  15. PH-SVV

    PH-SVV

    Lid geworden:
    15 apr 2009
    Berichten:
    2.001
    Locatie:
    Ede
    Serge heeft het me nog even uitgelegd, vandaag is eindelijk het kwartje gevallen.
    Ik ga zaterdag even een geodriehoek kopen, back to school ;)
     
    serge pot vindt dit leuk.
  16. PH-SVV

    PH-SVV

    Lid geworden:
    15 apr 2009
    Berichten:
    2.001
    Locatie:
    Ede
    Niet zo veranderlijk als ... een vliegtuig in dit geval! :)

    De Decathlon heeft inmiddels een Elektro motor op de neus gekregen.
    De reden hiervoor was dat ik de uitlaat voor de TGY52 niet passend kreeg en de elektro setup nog had liggen.
    [​IMG]

    Nu doet de volgende overpeinzing zich voor, zal ik de 52cc op m'n Giant Big Stick van Great Planes bouwen?
    Daar zat een 26cc Zenoah op, maar dat hield niet echt over.

    De kist ligt momenteel uit elkaar om er een afneembaar hoogteroer op te bouwen.
    De aansturing voor het gas word wel lastig, maar daar verzinnen we wel wat op.
     
    Laatst bewerkt: 16 mrt 2016
  17. bongose

    bongose

    Lid geworden:
    2 mrt 2010
    Berichten:
    746
    Locatie:
    Antwerpen
    De E-revolutie! :koud:
     
  18. guusbaselmans

    guusbaselmans

    Lid geworden:
    18 jul 2014
    Berichten:
    40
    Locatie:
    Lommel
    hoi sander weet jij iemand die een tek van een ultra stick heeft die hij weg wil doen of kan nadrukken ik zoek er al een tijdje naar nu kom ik op het forum bij jullie uit grt guus
     
  19. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.883
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    Een Stick teken je toch gewoon makkelijk zelf, zelfde als een PAF trainer..
    Je maakt een doosromp, zet er een NACA 0016 vleugel op, instelhoeverschil tussen 0,5 en 1% en dan vliegt het prima.

    GJ
     

Deel Deze Pagina