Modelboot waterdicht met epoxy?

Discussie in 'Algemeen scheepsbouw' gestart door Kylian, 20 feb 2017.

  1. Kylian

    Kylian

    Lid geworden:
    16 feb 2017
    Berichten:
    4
    Locatie:
    Den Haag
    Goedendag allen,

    Ik ben een beginner op het gebied van de modelbootbouw.
    Ik heb hier en daar wat gelezen, maar ik kan niets concreets vinden.
    Voor mijn radiografisch bestuurbare boot ben ik op zoek naar een manier om de boot waterdicht te maken en te spuiten in een kleur.
    Nu vroeg ik mij af wat ik het beste kan doen.
    Het is een relatief grote boot gemaakt van balsahout.
    Moet ik het eerst in de epoxy zetten(met glasmat of zonder?), daarna verven en daarna in de jachtlak?
    Of kan ik direct verven en in de jachtlak zetten?
    Of kan ik beter eerst verven en daarna epoxy eroverheen doen?
    Ook heb ik gelezen over "tissue and dope" ik weet alleen niet wat de nederlandse benaming hiervoor is.
    En volgens mij is dit meer voor vliegtuigen als ik het op internet zie?

    Alle hulp is welkom!

    met vriendelijke groet,
    Kylian
     
  2. k-k

    k-k Vriend van modelbouwforum.nl Forum veteraan

    Lid geworden:
    12 jul 2012
    Berichten:
    13.043
    Locatie:
    Oostvoorne