Modeltreinen.

Discussie in 'Diorama's' gestart door flying jesse, 10 okt 2006.

  1. knife-edge

    knife-edge

    Lid geworden:
    11 jan 2006
    Berichten:
    4.397
    Locatie:
    Zutendaal
    Die foto's zien er zeker veelbelovend uit :yes:
     
  2. muittenbosch

    muittenbosch

    Lid geworden:
    7 mrt 2010
    Berichten:
    6
    Locatie:
    utrecht
    [​IMG] [​IMG] Ik heb ook een baantje op zolder liggen, ben er nu 5 jaar mee bezig. Heb de foto's al is eerder geplaatst, maar kan het niet laten om hier ook wat foto'tjes te plaatsen![​IMG]
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015
  3. Droopy'ke

    Droopy'ke verslagschrijvers

    Lid geworden:
    21 apr 2003
    Berichten:
    3.491
    Locatie:
    Vlaanderen
    Hier word echt prachtig materiaal getoond!


    Klasse!


    Droop
     
  4. knife-edge

    knife-edge

    Lid geworden:
    11 jan 2006
    Berichten:
    4.397
    Locatie:
    Zutendaal
    Prachtig werk hoor :shock:
     
  5. Pietje

    Pietje

    Lid geworden:
    31 dec 2011
    Berichten:
    7
    Hoe plaats ik bericht?

    Hallo allemaal,

    Hoe plaats ik hier een bericht? Ik zie nergens een kop die daar naar verwijst???
    Dus dan maar even zo. Ik zoek een forum modeltreinen en hoe ik daar een bericht op kan zetten. Om toch maar alvast wat te schrijven .....Ik zoek een advies. Ik heb hier nog een grote hoeveelheid rails, en treinen, van oa. Marklin 35mm breed. Uit de jaren 30-35. Dus spoor 0 . Maar daar zijn er aantal rails van behoorlijk geroest. Enig idee hoe ik de roest van de rails kan verwijderen? En dan bedoel ik dus niet stralen maar een andere (chemische?) methode.
     
  6. mark0126

    mark0126

    Lid geworden:
    15 feb 2005
    Berichten:
    3.276
    Locatie:
    Schoonebeek
    Een populaire site speciaal voor modeltreinen is beneluxspoor.net
    Daar kun je een account maken en dan kun je posten daar.

    M.v.g. Mark
     
  7. Robbie TPC

    Robbie TPC Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 apr 2007
    Berichten:
    3.612
    Locatie:
    Haarlem
    Prachtig gemaakt, als je vluchtig over de foto's heen kijkt lijkt het net schaal 1/1
    Wat ook mooi is is dat het groen op de voorgrond match met de kleur van het groen op de achtergrond foto, beide lopen naadloos in elkaar over :worship:

    Heel mooi :yes:
     
  8. Martin '70

    Martin '70

    Lid geworden:
    7 jan 2006
    Berichten:
    1.140
    Locatie:
    Spijkenisse
    Robbie,

    landschapsbewerking is inmiddels al tot een kunst verheven :D, bedoel je bent er tegenwoordig niet meer door een kant en klaar grasmatje op te plakken ;). Deze spoordijken en weilanden zijn gemaakt m.b.v stastisch gemaakte vezels in diverse groen tinten ( zodat ze niet gaan liggen maar recht op blijven staan gedurende het vast lijmen ). Inmiddels is er weer een module geplaatst en dan met beton palen ( niet de gooise boog portalen, maar deze staan nog op het traject naar de Moerdijk ) als bovenleidingsportaal. Zal er binnen kort weer eens een paar foto's van maken. Maar er zit wel een kleur verschil in hoor maar met de belichting boven de baan komt het aardig bij elkaar.

    Gr Martin :D
     
  9. 2012

    2012 Guest

    Marklin stoomtrein (blauw)

    Hoi,

    Ik heb een digitaale stoomtrein van Marklin. Deze heb ik op een analoge baan laten rijden en nu is hij kapot gegaan. Want het blijkt dat zo'n trein daar niet op kan rijden! De verkoper heeft mij verteld dat dit wel kon! Natuurlijk ben ik terug gegaan naar de winkel (treinen winkel in Heerenveen) maar hij wilden hem maken voor €50,-. Dit vond ik veel geld! Dit treintje heb ik in Heerenveen gekocht voor €85,- en nu is hij dus kapot. De dicode dan.

    Nu is mijn vraag of iemand weet hoe ik de probleem zelf zo kunnen oplossen. De bedoeling is dat de trein wel weer gaat rijden. Ook zit er een rookgenarotor, voorlichten, achterlichten en sierverlichting op. Het zou mooi zijn als dit het allemaal weer ging doen.

    Kenmerken van de stoomlok:
    - Dicode nummer: 602758 V1.1
    - Dicode heeft 8 fucties
    - Blauwe stoomtrein nummer dat voorop staat: 03 1022
    - Marklin
    - Rookgenaratoor
    - Voorlichten + achterlichten + sierverlichting

    IK hoop dat iemand mij kan helpen!
     
  10. mark0126

    mark0126

    Lid geworden:
    15 feb 2005
    Berichten:
    3.276
    Locatie:
    Schoonebeek
    De verkoper heeft wel gelijk,normaal kan een digitale loc op een analoge baan rijden. Andersom wil echter weer niet.

    Als je hem alleen analoog gaat gebruiken dan zou je de decoder eruit kunnen halen en hem rechtstreeks op de motor aan sluiten.
    Hoe dat bij Marklin moet weet ik niet, want heb daar geen ervaring mee.

    M.v.g. Mark
     
  11. roco digitaal

    roco digitaal

    Lid geworden:
    8 jan 2012
    Berichten:
    4
    hallo allemaal, ik heb een roco digitaal starters set, maar ik weet niet hoe ik een andere loc erin progammeer. weet een van jullie dat misschien?
     
  12. mark0126

    mark0126

    Lid geworden:
    15 feb 2005
    Berichten:
    3.276
    Locatie:
    Schoonebeek
    Wat heb je dan? Een multimouse? Of een Locmouse 2?
    Van beide zijn de handleidingen via internet te vinden.

    M.v.g. Mark
     
  13. roco digitaal

    roco digitaal

    Lid geworden:
    8 jan 2012
    Berichten:
    4
    ik heb een multimaus, maar ik heb die handleiding al helemaal uitgeprrint maar als ik doe wat daarin staat dan kan ik hem er wel iin zetten, maar dan rijden er geen twee treinen met andere snelheden enz.
     
  14. mark0126

    mark0126

    Lid geworden:
    15 feb 2005
    Berichten:
    3.276
    Locatie:
    Schoonebeek
    Stel de vraag anders ook eens op BeneluxSpoor.net. Ik heb zelf de Twin Center van Fleischmann en geen ervaring met de multimouse.

    M.v.g. Mark
     
  15. mark0126

    mark0126

    Lid geworden:
    15 feb 2005
    Berichten:
    3.276
    Locatie:
    Schoonebeek
    Hierbij ook nog een paar foto's van mijn baan die ik aan het bouwen ben.
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]

    M.v.g. Mark
     
  16. snowmansion

    snowmansion

    Lid geworden:
    12 nov 2007
    Berichten:
    1.626
    Locatie:
    N-H
    Mooie foto's Mark. Komt er nog meer spoor bij of ben je klaar zo? En wat ga je precies maken van het landschap aangezien ik nu nog hardboard/triplex zie liggen?
     
  17. roco digitaal

    roco digitaal

    Lid geworden:
    8 jan 2012
    Berichten:
    4
    oke bedankt voor de link. ik zal erheen gaan.
     
  18. mark0126

    mark0126

    Lid geworden:
    15 feb 2005
    Berichten:
    3.276
    Locatie:
    Schoonebeek
    Er komen hooguit een paar sporen bij de draaischijf bij maar verder niet. Qua landschap zie ik het wel wat het wordt. Rechts op de baan staat al een kerkje en daar komen wat huizen bij.
    Verder zal de achter kant afgeschermd worden zodat je de treinen daar niet kunt zien.

    Ik ben vooral een liefhebber om zoveel mogelijk afwisselend trein verkeer te zien. Dus landschap vind ik niet zo heel belangrijk, maar het komt er wel hoor;)

    M.v.g. Mark
     
  19. kyoshoTF-5

    kyoshoTF-5

    Lid geworden:
    9 aug 2009
    Berichten:
    174
    Locatie:
    sjaasberg
    Ben afgelopen herfst begonnen met een nieuwe baan.
    Van oktober tot maart staan de RC auto toch mooi opgeborgen en heb ik tijd om meters te makken met de treinbaan.

    Ik gebruik voor het schaduwstation fleischmann profi rails, en de rest Tillig elite code 83 rails, schaal H0.
    aansturung is digitaal met de roco multimaus (IB 2 of Ecos in toekomst) en de wissels door servo's en servo decoders van ESU.

    Ik rij tijdperk 5 en 6 naar duits voorbeeld, heb ook alleen maar treinen die rond aken rondrijden, vooral goederen. en soms een museumtrein tussendoor

    Het landschap moet in de toekomst alla moezelstreek gaan worden, ga daar altijd op mountainbike vakantie en de omgeving met die wijnranken is echt prachtig. Ongeveer als cochem.

    hier een paar foto's van hoe het ervoor staat met mijn baan.


    de bouw kan je volgen op De bouw van wesley's H0 baan

    groeten, wesley thomas
     
    Laatst bewerkt: 20 jan 2012
  20. snowmansion

    snowmansion

    Lid geworden:
    12 nov 2007
    Berichten:
    1.626
    Locatie:
    N-H
    Ziet er goed uit Wesley! Leuk om te volgen. Jammer dat je de foto's niet hier direct kunt plaatsen/ kan laten zien, maar dat je naar het andere forum moet.

    Ik had een vraag over je spiraal. Je gaat daar het schaduwstation maken bovenop? Maar hoe ga je het afwerken? Ik bedoel het is niet de bedoeling dat (de kijker) jouw spiraal kan zien toch?

    Of zie ik het verkeerd?
     

Deel Deze Pagina