Moki Importeur Europa

Discussie in 'Brandstof vliegtuigen' gestart door Repel, 4 feb 2018.

  1. Repel

    Repel

    Lid geworden:
    3 aug 2013
    Berichten:
    510
    Hallo,

    Weet iemand wie de dichtstbijzijnde Moki importeur voor onze regio is, mogelijk Duitsland ?
     
  2. N.P.S.

    N.P.S. Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 jun 2007
    Berichten:
    9.096
  3. Repel

    Repel

    Lid geworden:
    3 aug 2013
    Berichten:
    510
    Had ik gezien voor Duitsland maar kom er niet verder mee, van domein te koop tot tweetaktmotoren van moki, zie net dat de Titel onvolledig is, het gaat om de viertakt radiaalmotoren van Moki
     
  4. onno10

    onno10 PH-SAM

    Lid geworden:
    28 sep 2013
    Berichten:
    1.969
    Locatie:
    Rosmalen
  5. Repel

    Repel

    Lid geworden:
    3 aug 2013
    Berichten:
    510
    Hoi Onno,

    Dank voor de link, verkoopadressen zijn bekend maar zoek de Importeur van Moki
     
  6. P.L.

    P.L.

    Lid geworden:
    14 feb 2015
    Berichten:
    944
    Even bellen of mailen naar Moki?

    H-1039 Budapest, Árpád utca 88.
    Hungary
    phone: +36 30 222 6200
    sales@mokiengine.com
     
  7. Jonkje

    Jonkje

    Lid geworden:
    29 jun 2009
    Berichten:
    4.505
    Locatie:
    Heerenveen
    RC Wings in Klarenbeek verkoopt ze ook. De eigenaar heeft zelf privé ook een aantal Moki's.

    Andere optie is de firma Airworld in Duitsland. Voor zover ik begrepen heb valt Moki deels onder hun vleugels.
     
    serge pot vindt dit leuk.
  8. Repel

    Repel

    Lid geworden:
    3 aug 2013
    Berichten:
    510
    Dank Jonkje,

    Airworld.de is de Moki (Radial) fabrikant ze worden gemaakt in Hongarije.

    There are muiltiple "Moki" companies .. apparently the one who makes the radials is not the one who makes the glow motors.

    Exactly,there are 2 Mokis.
    The one who makes the radial is the www.Airworld.de a german factory who also own the MOKI brand.
    The other is the "original" Moki-Kft-who makes mainly glow engines and certain small gassers.
    Both manufacturers producing these fine engines in Hungary.

    Dank voor alle aandacht.
     
    Jonkje vindt dit leuk.
  9. Jonkje

    Jonkje

    Lid geworden:
    29 jun 2009
    Berichten:
    4.505
    Locatie:
    Heerenveen
    Zat ik toch aardig goed. Heb zelf een Moki 215. Voor onderhoud, smeermiddelen en eventuele vragen wijk ik ook uit naar het Duitse echtpaar Heilemann. Van de firma Heilemann sternmotoren. Zij waren Moki dealer, maar doen nog steeds onderhoud en hebben ook nog spareparts. Erg behulpzame en vriendelijke mensen.
     
  10. Repel

    Repel

    Lid geworden:
    3 aug 2013
    Berichten:
    510
    Dank voor de tip,
    Smeer jij de nokkenschijf in het blok met vet of olie ?
    Las dat ze tegenwoordig af fabriek zijn gesmeerd met SKF LGHP 2/1 Lagervet voor hoge belasting en temperatuur.
    Zal het blok na gebruik voldoende warm zijn om het vet te laten smelten zodat het zich onder in het blok verzameld ?
     
  11. Jonkje

    Jonkje

    Lid geworden:
    29 jun 2009
    Berichten:
    4.505
    Locatie:
    Heerenveen
  12. Repel

    Repel

    Lid geworden:
    3 aug 2013
    Berichten:
    510
    Heb je een onderhoudsschema van Moki of jezelf, vraag me af hoe vaak en hoeveel vet er per keer nodig is.

    Tuimelaars zijn makkelijk te oliën maar de klepstelen kom je niet makkelijk bij is daar een oplossing voor of hebben die geen olie nodig.
     
  13. corvl

    corvl verslagschrijvers

    Lid geworden:
    6 sep 2002
    Berichten:
    2.554
    Locatie:
    Tirol -Oostenrijk
    Meteen ff dit draadje een beetje kapen.:oops:

    Wat zijn goede winkels ( liefst in Duitsland) om een Moki 180 te kopen?

    Cor
     
  14. Repel

    Repel

    Lid geworden:
    3 aug 2013
    Berichten:
    510
    Rechtstreeks bij de importeur cq fabrikant

    Als je naar de motor bladert dan staat onder in beeld price daar kun je 2 pdf's downloaden met prijzen.

    http://www.airworld.de
     
  15. Jonkje

    Jonkje

    Lid geworden:
    29 jun 2009
    Berichten:
    4.505
    Locatie:
    Heerenveen
    Uit mijn hoofd zegt Moki dat je per 10 draaiuren 2ml vet moet bijvullen. Er komt bij de Festo aansluiting van de pulseleiding wel eens een beetje vet naar buiten. ( En dan bedoel ik niet in de Festo leiding zelf ). Complete verwissel in het huis... Mja ik lees berichten over 20 tot 50 uur.. Heb de mijne nog niet uit elkaar gehad maar Dickie hier op het forum wel. In zijn draadje over de Airworld FW190. Hij heeft veel ervaring met deze motor.

    Ik heb de mijne nu een jaar ( 7 vluchten van amper 10 minuten afgelopen seizoen )
    Maar de kist staat helaas nu te koop wegens ruimtegebrek door gezinsuitbreiding. De hobbykamer word opgeofferd. Keuzes...
     
  16. Jonkje

    Jonkje

    Lid geworden:
    29 jun 2009
    Berichten:
    4.505
    Locatie:
    Heerenveen
  17. Repel

    Repel

    Lid geworden:
    3 aug 2013
    Berichten:
    510
  18. koenvlieg

    koenvlieg

    Lid geworden:
    15 aug 2008
    Berichten:
    195
    Turbulator is iets van Detlef Kunkel ( Duitser ), zorgt voor een werveling , waardoor de brandstof beter verdeeld wordt over de vijf cylinders : Hierdoor loopt de motor mooier. Heb er zelf één voor mijn 215 cc, vind die persoonlijker mooier draaien dan de 250 cc: die draait nijdiger. Een pomp is enkel noodzakelijk, indien de afstand tussen motor en tank te groot wordt, heb die ook in gebruik omdat er steeds nokkenvet in het slangetje naar de carburator terecht kwam waardoor deze slechter brandstof aanzoog. Bij de nieuwe motoren zijn aanpassingen gebeurd, waardoor in weze deze toebehoren niet meer nodig zijn.
    Smeren doe ik de tuimelaars met wd40 aan het begin van de vliegnamiddag en dat is alles. Bij Heilemann kun je de Moki upgraden, persoonlijk vind ik dit jammer omdat ik vind dat voor de hoge aankoopprijs de motor ook inclusief 'upgrades ' mag zijn.
    Ondertussen zijn er al meer concurrenten in benzine stermotoren: Valach, Seidel (ums, horizon hobby ) en de nieuwe Black Star 250 cc van Tomahawk ( wordt ook gemaakt bij ums ). Deze laatste hebben ook een mooie 7 cylinder 90 cc.
    ps bij Aerobertics kan je ook Moki verkrijgen, volgens mij aan iets interessantere voorwaarden dan bij bv Airworld
     
  19. Repel

    Repel

    Lid geworden:
    3 aug 2013
    Berichten:
    510
    Hoi Koen,
    Vet voor de Cam en olie of WD40 voor de tuimelaars is duidelijk maar hoe smeer jij de klepstelen in / onder de klepveren ?
    Bij de bovenste cilinders zal er wat olie naar beneden zakken als je olie langs de klepschotel spuit en tussen klepsteel en geleider komen maar bij de onderste kleppen lukt dat niet.
     

    Bijgevoegde bestanden:

  20. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.875
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    Er is geen echte moki importeur, Airworld houdt het allemaal voor zichzelf.
    Er is ook geen Moki website, de vrouw van mijnheer Airworld is de dochter van de fabrikant en die beschermen het heel goed.
    Voor het beste advies over Moki en ook voor upgrades kan je het beste naar Heilemann
    https://www.heilemann-sternmotoren.de/en/

    Fiala en Valach verkopen ook goede en mooie sterren, te koop via Toni Clark of Valach/Fiala zelf.
    UMS sterren (Evolution) zijn niet slecht maar er is niet aan onderdelen te komen.
    Horizon Hobby is de importeur maar levert zeer slecht en UMS in India verwijst door naar Horizon.
    Mijn UMS heb ik destijds in een winkel in Hongkong gekocht met heel veel reserve-onderdelen erbij.
    Prijs was toen onder 900 US dollar incl ringdemper (in Europa was dezelfde motor ruim 1100 euro)

    GJ
     

Deel Deze Pagina