In de jaren 70 heb ik een drietal Monterey's gebouwd. Het betrof een tweeassige zwever van 2.5m.
Ik ben feitelijk altijd verliefd geweest op dit toestel.
Het lastenKohier:
-Uitermate gemakkelijk en vlug te bouwen.
-Zeer estetisch uitzicht.
-Supersterk.
-Gemakkelijk te vervoeren.
'Bob Boucher', de ontwerper bij Astro Flicht heeft een ontwerp gemaakt die aan de gestelde verwachtingen voldeed.
Het toestel vloog prima op de helling maar schoot duidelijk ietsje tekort voor wat betreft thermiek in open veld.
De HY-FLY van Graupner scoorde wat dit betreft stukken beter.
Ik heb vorige eeuw alles geprobeerd om dit tekort ongedaan te maken, tevergeefs.
De gedachte dat ik deze klus niet heb kunnen klaren is voor mij altijd frustratie gebleven.
Twintig jaar verder denk ik de oplossing te hebben gevonden.
Ik heb gisteren het plan besteld en zal nogmaals een poging ondernemen om de Monterey tot zijn recht te laten komen.
Aan de constructie en geometry hapert er volgens mij niks.
Ik zal hem op de zelfde wijze bouwen of het origineel, met één niet onbelangrijk verschil.
Ik voorzie de Monterey van rolroeren en wijzig grondig het profiel.
Gezien de Monterey dezelfde geometry heeft van mijn Bergfalke zal ik de succesvolle profiel-combinatie van de Mu13 implementeren in het oorspronkelijkl ontwerp van de Monterey1.
Dit betekent, in plaats van dit weinig fortuinlijk Aquilaprofiel zal ik
een clark Y 12% profiel instaleren aan de wortelkoorde evoluerend naar een profiel met minder Philips Entry.
Dus, geen Wash out.
Dit moet en zal resulteren in een outstanding zwevertje om U tegen te zeggen, zonder twijfel.
Ik ben feitelijk altijd verliefd geweest op dit toestel.
Het lastenKohier:
-Uitermate gemakkelijk en vlug te bouwen.
-Zeer estetisch uitzicht.
-Supersterk.
-Gemakkelijk te vervoeren.
'Bob Boucher', de ontwerper bij Astro Flicht heeft een ontwerp gemaakt die aan de gestelde verwachtingen voldeed.
Het toestel vloog prima op de helling maar schoot duidelijk ietsje tekort voor wat betreft thermiek in open veld.
De HY-FLY van Graupner scoorde wat dit betreft stukken beter.
Ik heb vorige eeuw alles geprobeerd om dit tekort ongedaan te maken, tevergeefs.
De gedachte dat ik deze klus niet heb kunnen klaren is voor mij altijd frustratie gebleven.
Twintig jaar verder denk ik de oplossing te hebben gevonden.
Ik heb gisteren het plan besteld en zal nogmaals een poging ondernemen om de Monterey tot zijn recht te laten komen.
Aan de constructie en geometry hapert er volgens mij niks.
Ik zal hem op de zelfde wijze bouwen of het origineel, met één niet onbelangrijk verschil.
Ik voorzie de Monterey van rolroeren en wijzig grondig het profiel.
Gezien de Monterey dezelfde geometry heeft van mijn Bergfalke zal ik de succesvolle profiel-combinatie van de Mu13 implementeren in het oorspronkelijkl ontwerp van de Monterey1.
Dit betekent, in plaats van dit weinig fortuinlijk Aquilaprofiel zal ik
een clark Y 12% profiel instaleren aan de wortelkoorde evoluerend naar een profiel met minder Philips Entry.
Dus, geen Wash out.
Dit moet en zal resulteren in een outstanding zwevertje om U tegen te zeggen, zonder twijfel.
Laatst bewerkt door een moderator: