Mooi filmpje 1:1 zweverij (ter inspiratie)

PH_AJH

In Memoriam
Forum veteraan
Je moet hem eigenlijk wel in HD bekijken

Eén van de betere filmpjes als je het mij vraagt. Ik vond hem via GlidingTV op Joeptjoep YouTube - Kanaal van GlidingTV
Daar staat meer moois bij

Laatst bewerkt door een moderator:
Dat is zeker een mooie film. Deze piloten kennen hun terrein door en door waar ze vliegen. Je moet wel veel lef hebben als je zo laag een bergkam over vliegt.

Adembenemend! :yes:

Nieuw Zeeland heeft dan ook een erg spectaculair landschap. Denk alleen al aan de Lord of the rings films die juist daar zijn opgenomen. (voor wat ik er van weet)

Onwaarschijnlijk mooi.

Ik vraag me af hoe die gasten zo trillingsvrij hebben kunnen filmen. Ze moeten haast wel een soort grote stabilisator oid hebben. Ik heb op een zomerkamp eens een middag de nodige air-to-air beelden geschoten vanuit een Duo Discus, en dat valt niet mee! Het merendeel van de beelden was veel te schokkerig om bruikbaar te zijn. Zeker daar in de bergen is het best turbulent, ik vraag me echt af hoe ze die beelden zo stil krijgen. De beelden van bovenstaand filmpje staan allemaal als een huis. Dat in combinatie met de unieke omgeving en mooie muziek maken dit een bijzonder mooie film.

Mijn bruikbare beelden van destijds (2e helft van het filmpje):

heeee! Een Cirrus 75! Leuk filmpje Raymond. Denk dat de techniek van filmcamera's inde afgelopen jaren niet stil heeft gestaan, en dat de maker van het eerste filmpje misschien ook wel de beschikking had over beter materiaal.

@Arjan: Echt geweldig, 1 van de mooiste filmpjes die ik tot nu toe heb gezien.

@Raymond: Dat filmpje van jou had je mij al eens doorgestuurd. Lijkt mij heerlijk hoor zo'n zomerkamp, en dat dit soort beelden als herinnering... super.

Wat betreft de stabiliteit van het eerste filmpje, dat moet haast vanuit een motorkist gefilmd zijn. Ik heb 2 jaar geleden in een Extra 300 gevlogen, ook een stukje over bergachtig gebied en ik was verbaasd over hoe strak dat vloog. Toen ik vorig jaar jaar in een Duo Discus vloog boven Deelen had ik meer last van mijn maag door de turbulentie, dan tijdens het kwartier Aerobatics vliegen in de Extra.

Maar goed, dat kun jij als piloot beter inschatten.

Gr,

Johan

Over lef hebben gesproken, nog een behoorlijk adrenaline filmpje: [URL="
- Segelflieger mit guten Nerven Gliderpilot with good nerves[/URL]
Wordt natuurlijk versneld afgespeeld waardoor het allemaal spannender lijkt, desalniettemin ook iedere keer vlak over de bergtoppen heen.

Dit zijn idd wel echt een enorm gaaf filmpje:p

Een paar van mijn favoriete video's:

voor de kunstvliegers:

Jan-Willem

Over lef hebben gesproken, nog een behoorlijk adrenaline filmpje: [URL="
- Segelflieger mit guten Nerven Gliderpilot with good nerves[/URL]
Wordt natuurlijk versneld afgespeeld waardoor het allemaal spannender lijkt, desalniettemin ook iedere keer vlak over de bergtoppen heen.

Gelukkig is dit een verkeersarm weggetje. Stel je voor er komt een tegenligger aan :p

Dat eerste filmpje is gemaakt met behulp van gyro gestabiliseerde camera's op twee helicopters. Het is samengesteld uit beelden van de DVD 'gladiators of the sky'.

Dat eerste filmpje is gemaakt met behulp van gyro gestabiliseerde camera's op twee helicopters. Het is samengesteld uit beelden van de DVD 'gladiators of the sky'.

dat wilde ik net gaan intypen, maar ik zag dat het al gedaan was ;-)

Die dvd moet je echt halen als je mooie beelden wilt zien!!

Nog van plan om te gaan studeren? 8)

Johannes

@Ariel
Is dit een school/studierichting? Zou mooi uit komen. Aangezien ik hopelijk aan het eind van het schooljaar mijn diploma in ontvangst mag nemen, haha!

Groeten Rick

Back