Mooi FPV filmpje.

Discussie in 'FPV (First person view)' gestart door Bernie, 1 apr 2010.

  1. Bernie

    Bernie

    Lid geworden:
    30 jan 2006
    Berichten:
    1.203
  2. Psygho (Emil)

    Psygho (Emil) Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 jan 2004
    Berichten:
    15.654
    Locatie:
    Prov. Drenthe.
    mooi heur! , hij heeft iig het GOEDE vliegtuig ;)
     
  3. jakkobink

    jakkobink

    Lid geworden:
    25 okt 2007
    Berichten:
    917
    Locatie:
    Wijchen
    Mooi vliegtuig inderdaad ;) , strak gefilmd de osd is mooi opgeruimd. JE ziet ze wel eens anders voorbij komen.
    Jakko
     
  4. SanderFPV

    SanderFPV

    Lid geworden:
    11 feb 2010
    Berichten:
    1.568
    Hoe vaak gaan we deze video nog plaatsen? Of is dit met de intentie om FPV vliegen in een kwaad daglicht te zetten? Deze video is in onderstaand topic al aan de orde geweest.

    [96058] het-grote-fpv-first-person-view-draadje-2

    Met vriendelijke groet,

    Sander Sassen
    ImmersionRC - Real Virtuality
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 19 nov 2015
  5. Bernie

    Bernie

    Lid geworden:
    30 jan 2006
    Berichten:
    1.203
    Dat ik dat niet gezien heb :hammer: :D .
    En nee, gepost als mooi filmpje, niets meer en niets minder :rolleyes: .
     
  6. SanderFPV

    SanderFPV

    Lid geworden:
    11 feb 2010
    Berichten:
    1.568
    Geen probleem, ik denk dat duidelijk is dat 't achterna zitten van auto's en treinen met een modelvliegtuig erg onverantwoordelijk is met, als 't misgaat, mogelijk verstrekkende gevolgen.

    Met vriendelijke groet,

    Sander Sassen
    ImmersionRC - Real Virtuality
     
  7. Bernie

    Bernie

    Lid geworden:
    30 jan 2006
    Berichten:
    1.203
    Op een gegeven moment is ie dus 1,4 km van hem af, dat vindt ik interessanter als het achterna zitten van die wagens.
     
  8. SanderFPV

    SanderFPV

    Lid geworden:
    11 feb 2010
    Berichten:
    1.568
    Ik niet, da's geen enkel probleem, misschien moet je je afvragen wat er gebeurt er als hij 'm vol in de voorruit van een auto parkeert? :nooo:

    Met vriendelijke groet,

    Sander Sassen
    ImmersionRC - Real Virtuality
     
  9. DennisK

    DennisK

    Lid geworden:
    28 feb 2004
    Berichten:
    4.433
    Locatie:
    Tiel
    Wat een gemiep altijd. Het is toch al gebeurd. Niet in NL en ja misschien niet zo heel verstandig.

    Laten we het nou maar een keer over de leuke dingen hebben zoals de technieken, materiaal enz i.p.v. wat wel mag en wat niet. Daar zijn al genoeg topic over.

    1.4km laag bij de grond is inderdaad wel een leuk bereik. Heb even niet zo snel gekeken of hij op 2.4G vlieg en welke frequentie zijn camera zit.

    Gr. Dennis
     
  10. Tom Verstappen

    Tom Verstappen

    Lid geworden:
    28 jul 2003
    Berichten:
    892
    Locatie:
    Mol
    Hoi Sander,

    Dat is natuurlijk het nadeel van een aantal cowboys...in België zijn ze die mensen wel aan het aanpakken...ik heb vernomen dat bepaalde mensen al serieuze straffen hebben opgelegd gekregen.

    Boven mensen vliegen over huizen, auto's of treinen zijn absoluut verboden ik zag ook een paar filmpjes met een hoogte van 1km, zeer mooi zicht natuurlijk, maar niet echt verstandig als we weten dat er in België maar tot op een hoogte van 120m mag gevlogen worden.

    Groetjes
    Tom
     
  11. SanderFPV

    SanderFPV

    Lid geworden:
    11 feb 2010
    Berichten:
    1.568
    Het valt en staat bij mij met 't nemen van je verantwoordelijkheden en 't juist en realistisch afschatten van eventuele risico's. Niet alles wat 'verboden' is brengt inherent een groot risico met zich mee en vice versa en niet alle risico's zijn gelijkwaardig of realistisch.

    In dit geval is deze meneer niet eens in staat de Ez normaal te starten, omdat deze waarschijnlijk geheel verkeerd is gebalanceerd (CG teveel naar voren). Daarnaast is duidelijk te zien dat hij niet zonder stick input flat en level kan blijven vliegen. Deze kist is dus zonder continue stick input een ongeleid projectiel. Dan lijkt 't mij bijzonder onverantwoordelijk om zo dicht op rijdende auto's te gaan vliegen. Een glitch in de besturing kan zomaar resulteren in een frontale botsing met een auto.

    Kortom, deze meneer is zo'n cowboy die 't niet heeft begrepen en waarvan ook nog eens de spullen niet in orde zijn. Als je dan nog risico's gaat nemen ben je gewoon een ...

    Met vriendelijke groet,

    Sander Sassen
    ImmersionRC - Real Virtuality
     
  12. JiB

    JiB Guest

    Dat lijkt me een goede samenvatting. Worst kaas gemiep.
    Leuk filmpje wel, onder die schuur door moest gewoon gebeuren.
     
  13. Gert-Jan

    Gert-Jan

    Lid geworden:
    27 sep 2007
    Berichten:
    756
    Locatie:
    Ureterp
    Gaaf filmpje, Dit soort filmjes zijn de juiste promo voor fpv

    gert-jan
     
  14. ramsus42

    ramsus42

    Lid geworden:
    1 jan 2003
    Berichten:
    2.752
    Locatie:
    nijmegen
    "Koel filmpje voor vliegtuig nerds"

    Wat een Nerd..
     
  15. LeoFPV

    LeoFPV

    Lid geworden:
    14 sep 2006
    Berichten:
    284
    Locatie:
    Rotterdam
    dit soort filmpjes zijn leuk in privesfeer maar niet om online te zetten. IN England hebben ze bij een vliegveld al achter vliegtuigen aangezeten. waar stopt het dan?
    In england zijn ze al aan het kijken of ze een wet kunnen aannemen om FPV in het algemeen te gaan verbieden. juist door dit soort cowboys.
    Deze vent heeft zeker nooit gehoord van turbulentie die een rijdende auto of trein of welk voertuig dan ook opgooit. Je kistje hang dan heel snel ondersteboven en vergeet het dan maar met corrigeren.
    Als een echt vliegtuig al uit de "wake" van een ander moet blijven, wat denk je dat met een modelvliegtuigje gebeurd.

    Zoals sander al aangeeft, je moet er niet aan denken wat er gebeurd als je door een voorruit vliegt. recentelijk heeft er ook (op een vliegclub nog wel) iemand een modelkistje op zijn kop gekregen en heeft dit niet overleeft

    Natuurlijk wil je wel eens weten wat je kistje of jij kunt, maar houd het gewoon prive anders word dalijk het hele FPV verboden of misschien wel het complete modelvliegen verboden.

    We leven namelijk in een zeer vervelende gemeenschap waar ze voor allles regeltjes willen verzinnen en alles willen verbieden (of er belasting op te heffen).
    Geef de overheid gewoon geen gelegenheid om zoiets aan te pakken en vlieg met je verstand...

    door het rode licht rijden mag ook niet, toch doet iedereen dat wel eens maar praat hier niet over... (HINT!)
     
  16. ramsus42

    ramsus42

    Lid geworden:
    1 jan 2003
    Berichten:
    2.752
    Locatie:
    nijmegen
    Gevaarlijk dit Leo..
    Je bedoeling is goed, alleen ga je hier weer een reactie, en nog een reactie op krijgen.
    Dit soort filmpjes kunnen een hele discussie uitlokken. Is zo'n discussie eindelijk gesust, nadat er een hoop niet-fpv vliegers hun standpunt duidelijk hebben gemaakt, dan post een of ander ontwetend persoon opnieuw een filmpje, waarna er weer van dit soort meningen komen.
    Bernie, je bedoeling was goed, maar ik stel voor dat je dat filmpje uit je post haald.
    Het is hier op het moment lekker rustig in het subforum, laten we dit zo houden:).
     
  17. Klaassie

    Klaassie

    Lid geworden:
    24 jan 2010
    Berichten:
    1.002
    Locatie:
    Barneveld
    Nah, filmpje weghalen heeft denk ik weinig zin; de discussie is er nu toch al. Dan zou je het hele topic moeten wissen.
     
  18. Gerard_nl

    Gerard_nl Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 sep 2002
    Berichten:
    15.826
    Locatie:
    eindhoven, El diablo.
    en dan daarbij moet je je kop niet in het zand steken voor dit soort zaken.

    je kan via dit media wel netjes zeggen dat dat soort praktijken niet gewenst zijn, en niet erg slim.
     
  19. ramsus42

    ramsus42

    Lid geworden:
    1 jan 2003
    Berichten:
    2.752
    Locatie:
    nijmegen
    Ja Gerard, oke gerard.

    Ik zal het wel niet snappen. ( na ongeveer zo'n 3 uit de hand gelopen draadjes gelezen te hebben).
    Man verwijder die zooi en praat dr niet meer over. Inmiddels weet ieder member van het modelbouwforum al wel zo'n beetje waar dit alles op slaat. Weten ze dit niet, of is er weer een of ander persoon die het weer wilt herhalen, pak dan grootvaders stoel, en ga er 2 avonden voor zitten.
    Eindeloos gezeik.
     
  20. Gerard_nl

    Gerard_nl Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 sep 2002
    Berichten:
    15.826
    Locatie:
    eindhoven, El diablo.
    net als ieder beginnerstopic, wildvliegtopic en eerste helie topic.

    welkom bij de club.
     

Deel Deze Pagina