Vorig seizoen F3P-C is mijn Clik! na de 4e en laatste wedstrijd in Markelo overleden.Aangezien het nieuwe seizoen er weer aan komt werd het ook maar eens tijd voor een nieuw toestel.Na een tijdje rondgesurfd te hebben viel mijn oog op de Morback F3P.Op dit ontwerp zijn veel positieve reacties en ook op YouTube zijn er filmpjes van te vinden.Bedoeling is om weer mee te doen met het C programma,maar ditmaal met de Morback.
Twee topics over de Morback op www.rcgroups.com:
Tekeningen;
F3P plans - RC Groups
Bouwtopic;
My Morback!! - RC Groups
Gisteren om 4 uur ben ik begonnen met de tekeningen uitknippen en aan elkaar plakken.Plakken ging makkelijk omdat ik de computer erbij aan had met de tekeningen op het scherm.Na ongeveer een uur lang de randjes eraf knippen ligt je hele bureau bezaaid met slierten.Uitknippen van de romp en vleugeldelen heb ik pas gedaan toen de hele tekening af was.
Na wat snij en kleur werk blijft er maar weinig over.
Alle depron delen met Uhu Por aan elkaar lijmen en daarna met behulp van Playstation 2 en GameCube spellen alles haaks zetten en uitlijnen met ongelijmd koolstof.Voor het kruis in de neus en naar de staart heb ik 1mm gebruikt.Voor het kruis onder de vleugel 1,5mm en voor het landingsgestel 2mm.
Nadat alles haaks staat kon ik beginnen met lijmen.
En dan als alles gelijmd is ziet het er zo uit aan de onderkant.
Onder de vleugel staan telkens glazen met daaronder twee hoesjes van spellen om alles recht te krijgen.
Alleen nog de twee overblijvende SFG's eroplijmen en dan ziet je model er zo uit,op de weer netjes opgeruimde keukentafel.M'n moeder ook weer blij.
Het gewicht zoals ie er nu bij staat is 57 gram.Setup ben ik nog niet over uit,word waarschijnlijk wel in de herfstvakantie gekocht.
Grt.
Peter-Jan
Twee topics over de Morback op www.rcgroups.com:
Tekeningen;
F3P plans - RC Groups
Bouwtopic;
My Morback!! - RC Groups
Gisteren om 4 uur ben ik begonnen met de tekeningen uitknippen en aan elkaar plakken.Plakken ging makkelijk omdat ik de computer erbij aan had met de tekeningen op het scherm.Na ongeveer een uur lang de randjes eraf knippen ligt je hele bureau bezaaid met slierten.Uitknippen van de romp en vleugeldelen heb ik pas gedaan toen de hele tekening af was.

Na wat snij en kleur werk blijft er maar weinig over.

Alle depron delen met Uhu Por aan elkaar lijmen en daarna met behulp van Playstation 2 en GameCube spellen alles haaks zetten en uitlijnen met ongelijmd koolstof.Voor het kruis in de neus en naar de staart heb ik 1mm gebruikt.Voor het kruis onder de vleugel 1,5mm en voor het landingsgestel 2mm.

Nadat alles haaks staat kon ik beginnen met lijmen.

En dan als alles gelijmd is ziet het er zo uit aan de onderkant.
Onder de vleugel staan telkens glazen met daaronder twee hoesjes van spellen om alles recht te krijgen.

Alleen nog de twee overblijvende SFG's eroplijmen en dan ziet je model er zo uit,op de weer netjes opgeruimde keukentafel.M'n moeder ook weer blij.

Het gewicht zoals ie er nu bij staat is 57 gram.Setup ben ik nog niet over uit,word waarschijnlijk wel in de herfstvakantie gekocht.
Grt.
Peter-Jan