MOTIP spuitplamuur & ABS

Discussie in 'De Spuitcabine' gestart door perk, 21 feb 2005.

  1. perk

    perk

    Lid geworden:
    5 jul 2004
    Berichten:
    1.522
    Locatie:
    Perk - Belgie
    Hallo,

    na de eerste beurt met polyester plamuur op de ABS romp van mijn boot, zie je nog grove oneffenheden.

    Ik weet niet of ik het ooit mooi glad krijg.

    Kan je met spuitplamuur op polysterplamuur & ABS ?

    moet er eerst een primer ? (ABS - plamuur - primer -spuitplamuut - verf) ?

    Of is het gewoon ABS - plamuur (deels overlappend) - spuitplamuur - primer - verf ?

    alle hulp is welkom !

    Patrick
     
  2. Taco Annema

    Taco Annema

    Lid geworden:
    15 aug 2003
    Berichten:
    57
    Locatie:
    @ boord
    als het echt grote oneffenheden zijn zou ik nogmaals met een normale plamuur erover heen gaan en er kan beter iets teveel plamuur op zitten want dit kun je altijd weer weg schuren succes

    met vriendelijke groe Taco Annema
     
  3. Gerard_nl

    Gerard_nl Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 sep 2002
    Berichten:
    15.817
    Locatie:
    eindhoven, El diablo.
    spuitplamuur dekt alleen zoals de bus al zegt, de laatste pin gaatjes achtergebleven van normale plamuur, je schuurt spuitplamuur ook voor 90% er weer af.

    beter zo goed mogelijk gewoon plamuren en zo dun mogelijk, dan hoef je ook niet veel te schuren
     
  4. wimg

    wimg

    Lid geworden:
    24 mrt 2003
    Berichten:
    3.430
    Locatie:
    Hengelo (ov)
    En, een tip die al vaker is langs gekomen, een LANGE schuurlat gebruiken. Met een korte schuurlat, of een schuurblokje, blijven er altijd golven in je romp zitten.

    Wim
     
  5. perk

    perk

    Lid geworden:
    5 jul 2004
    Berichten:
    1.522
    Locatie:
    Perk - Belgie
    het probleem is dat het onderaan de kiel is. Daar heb je geen plaats op met een lange lat te gaan (door de vorm -spits- van de kiel)

    de plamuur is ook zo hard (robbe 2k) dat je je gewoon te pletter schuurt voor dat je iets verbetering opmerkt - en dan heb je nog steeds gaatjes.

    spijtig genoeg heb ik nogal veel plamuur moeten gebruiken voor overgangen hout - ABS.

    [​IMG]

    Ik schuur namelijk niet zo graag aan die ABS romp - je zet overal krassen op en zo dik is ie ook niet.

    Wat dachten jullie van het gebruik van die spuitplamuur bovenop de robbe ? hoe zou het reageren met ABS (geen restjes dus ik kan niet testen)

    Patrick
     

Deel Deze Pagina