motor limit novak t4????

Als ik het goed heb was dit officieel iets van 16 wikkelingen ofzo, maar er hebben er zat nog gereden met 14 wikkelingen en sneller.

de Novak T-4, stamt ongeveer uit 1988, en was toen bedoelt als "no-limit esc." maar de motoren van toen waren een stuk minder dan nu,... meestal werd de T-4 gebruikt met een "standaard motor"

okeej maar denken jullie dat ik mijn 12x2 turns motor van corally er op ook op kan laten draaien en hij zal dus ook wel niet geschikt zijn voor lipo batt.

Een huidige 12x2 zou ik niet doen nee .. Die trekken heel wat meer stroom als de motoren van toen de tijd....

De regelaar is opzich wel geschikt voor lipo's (stroom is stroom of het nou uit een ni-cd , ni-mh of lipo komt) maar je zal een aparte verklikker moeten gebruiken om het voltage in de gaten te houden en op tijd aan te geven dat je moet stoppen.

Op poetsen en in een vitrine leggen... Dit was de eerste competitie regelaar van Novak geloof ik. Daarna kwam de T1, T1X en daarna nog een zooi regelaars maar de T4 was de eerste. Heb hem ook nog gehad volgens mij maar zou er nu geen 12 turns brushed meer op gooien...

Ik heb nog wel een LRP IPC SR regelaar liggen, die is no limit voor motoren van vandaag de dag...

HEt is niet de turns van vandaag de dag die de stromen omhoog doet gooien maar de capaciteit van de accu's. Let even op dat toen in de VS (met +/- 1700mAh cellen) er maar 4 minuten heats waren dus als je van plan bent met een 3600mAh zo'n 8 minuten te gaan rijden kan je dezelfde motorlimiet hanteren.

Ik heb zelf toendertijd met een T4 een 13 turns in een offroad gereden en 16 turns in een onroad.

Back