Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Hoi vrienden,
Kennen jullie tips en tiks om bij het plaatsen van een benzinemotor ervoor te zorgen dat de schroefas mooi in het center uitkomt van de motorkap ?
Dus om het juiste centerpunt te vinden op de vuurspant, als je begrijpt wat ik wil bedoelen
Johnny.
Dus eerst bepaal je waar het midden van het gat projecteert op het brandschot
Oef.....wat een wiskundige hokus pokus seg, maar ik bedoelde eigenlijk datgene in de quote, dat projecteren....Bert,
Johnny.
Oef.....wat een wiskundige hokus pokus seg, maar ik bedoelde eigenlijk datgene in de quote, dat projecteren....Bert,
Johnny.
Hoe je dat in de praktijk doet, hangt mijns inziens volledig van de kap en het brandschot af.
De methode van Arnold is goed bruikbaar maar het rondhoutje moet wel exact haaks staan op het "schuifplankje"...
Groet, Bert
Hierbij ga ik wel uit van een model dat afgebouwd is en dat het motorschot al de juiste "down" en "side" trust heeft.![]()
Oh? de meeste kisten hebben dat volgens mij niet reeds in het motorschot gebouwd? Tenminste, de mijne destijds niet...
Groet, Bert
Kap er voorzichtig af pakken zonder de motor te verplaatsen en klaar ben je.
Kan inderdaad zo. Maar wat als de cilinder buiten de kap uit steekt?![]()
Dat valt prima uit te rekenen als je een rekenmachientje hebt met goniofuncties. dan is de afstand van het brandschot tot de opening in de kap, maal de sinus van de hoek waaronder de motor moet komen te staan.
Voor de sinus van de hoek, mag je tot 5 graden probleemloos de graden als procenten uitdrukken, de afwijking die je dan hebt is uiterst klein.
Dus als de afstand van brandschot tot opening 100 mm is, en je moet 2 graden zijwaartsstelling overbruggen, moet de motor 2 mm uit het midden staan.