Motor probleem

• Topicstarter Topicstarter jottem5
  • Startdatum Startdatum
J

jottem5

Guest
Hallo allemaal.
Gisteren ging ik erop uit met mijn auto. Het 1ste tankje ging gewoon als normaal. Toen ik hem bijvulde voor het 2de tankje maakte hij een heel raar/verkeerd geluid en kwam niet vooruit. Er zat mogelijk iets klem.
Ik heb hem toen helemaal uit elkaar gehaald en gekeken of er eventueel iets klemt zat. Maar nee ik heb niks gevonden. De scijfremmen zaten wel wat klem maar die heb ik al los gedraaid. Ik heb de motor vandaag nog een keer gestart en hij maakte nog steeds een heel raar geluid.Toen heb ik de gloeiplug vervangen maar dat hielp ook niet. Mogelijk is er iets mis met de motor. weet iemand wat?

Gr thomas
P.S. Sorry voor de lange tekst en als iemand een filmpje of iets wilt dan zeggen jullie het maar.

ik denk dat je iets verder moet kijken dan je motor.
Koppeling, aandrijving etc.

Kunt hem in je hand houden en wat gas geven en luisteren waar het weg komt.
succes

ik denk dat het de koppeling is
deze word bij montage nooit strak gezet
en na 1 tank hoor dan vaak een holle metaalklank
dat is vaak het koppelingshuis tegen het vliegwiel

gr dies2000

Ik mis wat. een modelmotor blijft niet stationair lopen zonder het vliegwiel, dus bij de eerste keer gas los laten zal die simpelweg gewoon uitvallen.

ik zou kijken naar de inbusjes van de aandrijassen, en of je diffs nog wel goed zijn.. kan ook nog zijn dat de tanden op de koppelingsklok en spurgear gesloopt zijn.

Laatst bewerkt:
Ik mis wat. een modelmotor blijft niet stationair lopen zonder het vliegwiel, dus bij de eerste keer gas los laten zal die simpelweg gewoon uitvallen.

ik zou kijken naar de inbusjes van de aandrijassen, en of je diffs nog wel goed zijn.. kan ook nog zijn dat de tanden op de koppelingsklok en spurgear gesloopt zijn.

Je slaat de plank mis, over vliegwiel wordt nagenoeg niet gesproken. Alleen dat de koppelings klok tegen het vliegwiel zit.

Volgens mij zegt ie ook niet dat de auto niet meer vooruit wil, dus de aandrijf lijn is nog in tact.

Het geluid zal inderdaad wel van de koppelings kunnen komen. Sommige uitlaatjes kunnen ook nog wel het geluid geven dat het lijkt of er metaal klingelt. Maarja aangezien dit probleem zich nog niet voordeed bij het eerste tankje moet je het toch ergens anders zoeken.
Trekstarters willen ook nog wel eens geluid produceren.
succes ermee:p

ik dacht ook meteen aan de trekstarter.

ook heb ik zojuist zelf een probleem gehad datie de achter wielen niet wou aandrijven na een motor montage.

bleek dat ik de motor iets schuin had geplaatst waardoor het deel waar de aandrijfas ingaat bij het achter diff tegen men trekstart kapje aan waardoor hij niet kon draaien.

Ok harstikke bedankt voor jullie reactie ik zal morgen even kijken. Al de dingen die worden genoemd zoals koppelingsklokken(wat gebruikt word in de reactie's) of zoeits. Zouden jullie die een beetje kunnen uitleggen hoe die eruit zien en waar ze zitten.
En even voor de duidelijkheid. Ik bedoel het 1ste tankje van die dag he niet van de motor zelf.

Gr thomas

Ok harstikke bedankt voor jullie reactie ik zal morgen even kijken. Al de dingen die worden genoemd zoals koppelingsklokken(wat gebruikt word in de reactie's) of zoeits. Zouden jullie die een beetje kunnen uitleggen hoe die eruit zien en waar ze zitten.
En even voor de duidelijkheid. Ik bedoel het 1ste tankje van die dag he niet van de motor zelf.

Gr thomas

OOW oke maar dan kan het van alles zijn. Weet niet hoe oud het motortje is maar dan kunnen het ook de lagers van de krukas zijn. De koppelingsklok is dat ding dat aan het uiteinde zit van je motor. Dus aan de andere kant van je trekstarter. Deze zorgt voor de aandrijving van de auto.

Clutch-bell1.JPG

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik zal morgen kijken of de koppelingsklok het probleem is . Zo niet dan maak ik een filmpje ervan. En ik zal de motor iets proberen te draaien of iets. Ik dacht echt dat het in de motor zelf was.

Gr thomas

P.S. Hoe upload ik hier een film? Of moet ik het op youtube zetten en dan de link geven?

Ik zal morgen kijken of de koppelingsklok het probleem is . Zo niet dan maak ik een filmpje ervan. En ik zal de motor iets proberen te draaien of iets. Ik dacht echt dat het in de motor zelf was.

Gr thomas

P.S. Hoe upload ik hier een film? Of moet ik het op youtube zetten en dan de link geven?

Zet maar gewoon op YouTube.;)

Hallo allemaal,
Ik heb vandaag een filmpje gemaakt maar de qualiteit is niet goed omdat ik het met mijn mobiel heb opgenomen. Ik kan de link nog niet zeggen van op youtube omdat hij nog bezig is met uploaden. Ik heb vandaag de motor van het chassis gehaald en helemaal uit elkaar gehaald. Ik kwam 1 verroest onderdeel tegen in de motor. Als je vanuit de achterkant van de motor erin kijkt ( Waar de trekstarter zit)dan het onderdeel waar de zuiger aan vast zit. Dat had bruine/bronze vlekken erop. Ik heb hier wat spray op gespraid. Ik heb ook de voor kant helemaal los gehaald en gekeken of er iets niet klopte. Het enige wat ik tegen kwam was een veer die niet goed zat. Ik heb hem uiteindelijk ook niet goed kunnen zetten. Hij paste niet erin. Toen heb ik hem weer in elkaar gezet. Het resultaat was echter slecht toen ik hem starte. Weer het zelfde probleem. Als ik de motor start dan trekt de auto ook de hele tijd met korte stootjes.

Harstikke bedankt voor jullie aandacht,
Als het filmpje het doet zal ik de link geven.

Gr thomas

P.S. Sorry voor de lange tekst en als iemand weet wat het probleem kan zijn zonder het filmpje te zien dan hoor ik het.

Dan zou ik toch even langs de winkel gaan waar je hem gekocht heb..

Om wat voor auto gaat het eigenlijk?

langs de winkel gaan lijkt me geen goed idee omdat het te ver weg is om zo maar even heen te rijden. Ik denk ook dat het probleem zo kan worden opgelost.
Het gaat om de kyosho dbx.

Gr thomas

langs de winkel gaan lijkt me geen goed idee omdat het te ver weg is om zo maar even heen te rijden. Ik denk ook dat het probleem zo kan worden opgelost.
Het gaat om de kyosho dbx.

Gr thomas

Die bruine vlekken op krukas komen door de nitro. Beterrun gebruiken na iedere keer dat je gereden hebt. En niet te zuinig met dit goedje. De veer zal wel van de koppeling komen (2 zwarte schoentjes met daarom heen een veer). Als die er niet meer om zit werkt de koppeling niet goed.

Ik gebruik afterrun olie is dat ook goed?
Ik heb 2 zilvere schoentjes. En inderdaar de veer zit er niet helemaal rond om heen. Wat moet ik nu nieuw kopen of vervangen ?

Gr thomas

Maar kunnen jullie me nou vertellen aan welk onderdeel het ligt en wat ik moet vervangen? Want die veer krijg ik niet meer om de schoentjes.

Gr thomas

Back