Motor slaat af bij vol gas (Reely Truggy 2WD)

Discussie in 'Brandstof auto's' gestart door Akuma2000, 7 mei 2011.

  1. BrainFart

    BrainFart Guest

    hehe...trial and error, beste manier om het te leren...leer je ook gelijk wat je niet moet doen :p

    Nog ff een tip: controleer alle boutjes en bevestigingen!

    Gister lekker door het zand aan het jagen, waarbij hij ineens stil stond en niet vooruit kwam, dif-cup los...imbusje aangedraaid en ging weer goed...schrok wel ff, dacht gelijk aan me koppeling...:eek:
     
  2. Akuma2000

    Akuma2000 Guest

    Thanks voor alle hulp, ik ga dit weekend waarschijnlijk even de hulp van Fuzzy inschakelen, die woont lekker dichtbij :)

    Ik denk dat ik hem dan idd te arm heb ingesteld, alhoewel er wel spetters benzine uit de uitlaat spat (daarom dacht ik in eerste instantie dat die te rijk stond ingesteld, ook omdat er veel witte rook uit komt wanneer ik gas geef).

    Maar bij nader inzien, ik kreeg hem ook vaak moeilijk gestart.
    En als ik dan een beetje gas geef en dan aan de trekstarter trek, start ie wel een stuk makkelijker.
    Wel lastig als je in je eentje bent, ik trap dan met mijn tenen op de voorkant, zodat achter wielen beetje in lucht hangt.
    Dan de zender in mijn linker hand en beetje gas geven.
    Met mijn rechterhand kan ik dan aan de trekstarter trekken.. onhandig gedoe :p
     
  3. Fuzzy

    Fuzzy

    Lid geworden:
    31 jul 2005
    Berichten:
    1.163
    Locatie:
    Rhoon
    Newbee :) :) :)

    Als je zaterdag er bent, zal ik je alles wat ik weet aan je vertellen, dus neem een slaapzak mee hahahaha :)

    Het starten met de carb. een stukje open moet ook, anders starten de meeste motoren gewoon slecht. Een mm of 2 meer is direct starten.
    En meestal zit er een veer systeem op de gas stang, dat maakt het heel makkelijk allemaal.
    Er komt ook alleen maar olie uit je uitlaat, geen brandstof (mits correct afgesteld).

    Maar goed, zien we zaterdag wel allemaal ;)
     
  4. Akuma2000

    Akuma2000 Guest

    Fuzzy heeft me goed geholpen! Autootje stond halve slag te arm (A)
     
  5. Michel43

    Michel43

    Lid geworden:
    12 apr 2018
    Berichten:
    1
    Locatie:
    Haarlem
    Beste iedereen.
    Ik heb sinds kort een nitro buggy gekocht (tweedehands)maar loopt niet lekker.
    Slaat uit bij vol gas,loopt niet goed stationair en blijft niet stil staan als ik hem loslaat.
    Weet iemand die hier verstand van hebt in Haarlem zodat het goed gebeurt ipv dat ik maar loop aan te rommelen..doe ik namelijk al 3 dagen
     
  6. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.482
    Locatie:
    Sassenheim
    Als die niet stil wil blijven staan mij stationair moet je beginnen met de koppeling te controleren, veelal is het een veertje dat gebroken is of een half gesmolten koppelingschoen.

    Daarnaast als je niet weet hoe oud de gloeiplug is, altijd even een nieuwe gloeiplug plaatsen.
     

Deel Deze Pagina