Motorkap & wheelpants 3D-printen

Discussie in '3D Printen' gestart door corvl, 28 nov 2017.

  1. mig 3

    mig 3

    Lid geworden:
    26 apr 2012
    Berichten:
    2.051
    Locatie:
    BLUB
  2. onno10

    onno10 PH-SAM

    Lid geworden:
    28 sep 2013
    Berichten:
    1.969
    Locatie:
    Rosmalen
  3. mig 3

    mig 3

    Lid geworden:
    26 apr 2012
    Berichten:
    2.051
    Locatie:
    BLUB
    Yep.

    Op het Fab lab waar ik geregeld kom geeft men ook aan dat de Sense voor een hoofd/buste print geen slechte resultaten geeft.
    Glimmende en gladde oppervlaktes,daar heeft de Sense problemen mee.Men vroeg mij om toekomstige werkstukjes mat zwart aan te leveren.
    En ook de accuraatheid verschilt, 1a2 mm bij een bepaalde afmeting.

    Ook heeft men nog een duurdere/uitgebreide scanner,alleen is er niemand die met de software kan of wil omgaan.
    Ik wacht al een bijna een jaartje,en dat ding staat maar stof te happen:hammer:

    Groet:Robin
     
  4. corvl

    corvl verslagschrijvers

    Lid geworden:
    6 sep 2002
    Berichten:
    2.554
    Locatie:
    Tirol -Oostenrijk
    Ah , OK

    Dan bestel ik ABS , PLA en PETG. Zit er nog kwaliteits verschil in verschillende merken?
    Ik zie dat de rollen van Prusa 1KG ABS bijvoorbeeld 23 euro kosten en bij een willekeurig bedrijf op Ebay 12 euro.

    Zie je kwaliteitsverschil bij het printen van de verschillende merken.

    Cor
     
  5. Tadango

    Tadango Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 jun 2003
    Berichten:
    16.361
    Locatie:
    Groningen
    Verschil zie je, maar de HK PLA bevalt me nog goed genoeg :) Kost ook weinig.
     
  6. onno10

    onno10 PH-SAM

    Lid geworden:
    28 sep 2013
    Berichten:
    1.969
    Locatie:
    Rosmalen
    Zoals met alle producten is er bij filament ook verschil in kwaliteit, maar ook zijn er merken waarbij je ook voor de naam betaald.
    Zelf ben ik tevreden over het filament van 123 maar heb geen goede ervaring met Esun van HK. Andere zijn weer wel tevreden over Esun ivm de prijs.
    Met witte ABS heb ik slechte ervaringen daar zit blijkbaar zoveel kleurstof in om het wit te maken dat het ten nadele van de print kwaliteit is.
    Volgens mij krijg je bij de Prusa een rol oranje PETG meegeleverd.
     
  7. corvl

    corvl verslagschrijvers

    Lid geworden:
    6 sep 2002
    Berichten:
    2.554
    Locatie:
    Tirol -Oostenrijk
    Vandaag me wat bezig gehouden met dat "3D -scannen" ongelooflijk dat je met een paar foto's een redelijk goed 3D object kan maken. M'n collega ff gevraagd een paar foto's te maken ( 30 stuks waren het er) en wat geprutst met dat programma.....en voor de eerste poging vind ik het zeker niet slecht. Morgen als ik tijd heb nog eens proberen met betere foto's.


    Cor
     
    mig 3 en coen_l vinden dit leuk.
  8. corvl

    corvl verslagschrijvers

    Lid geworden:
    6 sep 2002
    Berichten:
    2.554
    Locatie:
    Tirol -Oostenrijk
    Erg vet , dat je met een paar foto's een 3D-beeld kan maken.
    Vandaag geprobeerd met 118 foto's , nog geen juiste belichting en met de camera van m'n telefoon. Ik vind het veelbelovend:

    Volgende week naar m'n zwager , die heeft een goed fototoestel. Eens kijken wat ik er dan mee kan doen.

    Inmiddels is de 3D printer ook besteld , de prusa I3 mk3 kit, levertijd half maart.

    Ik ben benieuwd,
    Cor
     
  9. Unusual RC

    Unusual RC

    Lid geworden:
    19 mei 2004
    Berichten:
    1.746
    Locatie:
    Rijswijk, Zuid Holland
    Erg jammer dat Catch er niet meer is. Zijn er geen gratis alternatieven?

    Destijds ook geprobeerd met een D-SLR (digitale spiegelreflex camera) foto's voor Catch te maken. Maar met een troep camera van een iPhone 4S ging het ook erg goed. Het resultaat was verbluffend.

    Het is meer dat je je onderwerp voldoende en egaal verlicht, en zorgt voor voldoende foto's uit voldoende hoeken. Niet zozeer de scherpte van de foto.

    En nog een belangrijke tip: egale achtergrond (beter dus het ontwerp draaien i.p.v. om het object heen te bewegen). Anders neemt de software allerlei details mee die je niet wilt
     
  10. coen_l

    coen_l

    Lid geworden:
    27 dec 2014
    Berichten:
    690
    Locatie:
    Veldhoven
    Gisteren bij Makerpoint Eindhoven geweest om wat filament op te halen. Daar navraag gedaan naar aanleiding van bovenstaande over het maken van een scan. Een medewerker wist me te vertellen dat je daar de scan-bestanden wel mee kreeg.
     

Deel Deze Pagina