Ik heb advies gekregen de bovenkant van het voorste deel van mn colibri zo te maken, dat het er af kan. Dit is handig voor de motor en de benzinetank. Ik wil dit graag, maar ik weet niet hoe, en wat de beste manier is. Het liefst met aan een kant scharnieren. Groeten Laurens
Er zit geen kap om de motor heen dus dat is alvast geen probleem. Je moet er wel voor zorgen dat je de tank eruit kan halen zonder het ding te moeten open snijden. Misschien dat de tank er ook uit kan via de romp dus dan heb je geen kapje nodig. Paul
Om de tank er uit te halen moet ik alleen 2 schroefjes in de romp los te draaien, een plankje wegduwen en voila. Groeten Laurens
Moeten de slangen er in voordat ik de plank er op lijm of kan dat later? Is het dan ook handig als is daar filters komen? Groeten Laurens
Wat ik vroeger met mijn Charter deed: Een lang stuk brandstofslang met beide uiteinden door het brandstof & tankdruk gat zodat je een soort van lus hebt. In het model zelf de beide uiteinden aan de tanknippels bevestigen, en de boel naar voren schuiven en voorzichtig de slang terugtrekken. De lus doorsnijden en je hebt weer 2 nieuwe slangetjes... Filters zijn prima. Het is aan te raden om een filter tussen je carburateurslang te zetten, echter niet te ver van je carburateur zelf af. Wat al helemaal dé oplossing is: Gelijk een filtclunck of filterclunck kopen...
Zit er geen behoorlijke beschrijving bij die Colibri? Laurens, het is een brandstof tank, geen benzine. Groeten, Roy
Dat klinkt mooi. Waar moet ik de filter plaatsen precies, niet die filterclunck maar die andere. En hoeveel meter slangen moet ik kopen? Groeten Laurens
Tussen de nippel van je stationairnaald en je tankje. 1 meter slang is meer dan genoeg! En niet met een mooi kleurtje nemen, gewoon transparant. Die gaan langer mee...
viltclunk is een metalen (meestal lood) clunk met daaromheen een dikke rand vilt zorgt voor een goede filtering van je brandstof een filterclunk is meestal van alu en heeft een klein metalen filtertje er in zitten. groet, vinze
Uh...nee. Meestal vernikkeld messing, soms ook staal. Beter geen lood in contact laten komen met je brandstof. Komt daarna in de lucht en weet ik het waar dan nog meer. Is niet echt gezond... :cry:
hmm ik heb er nu 1 in mijn toestel zitten en 1 in mijn tank maar ik vind ze er nog verdacht veel als lood uit zien ( dof grijs en redenlijk buigbaar) zal het nog wel eens onderzoeken maar lood was mijn eerste indruk. Of ziet vernikkeld messing er ook zo uit? groet, vinze
Hey laurens. Voordat je met je geweldige moter-kap ideen begint zou ik eerst eens een moter gaan kopen!. Groeten Martijn