Motorkap?

Discussie in 'Bouwtips vliegende modellen' gestart door laurens, 2 mei 2003.

  1. laurens

    laurens Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 feb 2003
    Berichten:
    6.133
    Locatie:
    Oegstgeest
    Ik heb advies gekregen de bovenkant van het voorste deel van mn colibri zo te maken, dat het er af kan. Dit is handig voor de motor en de benzinetank. Ik wil dit graag, maar ik weet niet hoe, en wat de beste manier is. Het liefst met aan een kant scharnieren.

    Groeten Laurens
     
  2. Paulraaf

    Paulraaf

    Lid geworden:
    20 aug 2002
    Berichten:
    770
    Locatie:
    Oegstgeest
    Er zit geen kap om de motor heen dus dat is alvast geen probleem. Je moet er wel voor zorgen dat je de tank eruit kan halen zonder het ding te moeten open snijden. Misschien dat de tank er ook uit kan via de romp dus dan heb je geen kapje nodig.

    Paul
     
  3. laurens

    laurens Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 feb 2003
    Berichten:
    6.133
    Locatie:
    Oegstgeest
    Om de tank er uit te halen moet ik alleen 2 schroefjes in de romp los te draaien, een plankje wegduwen en voila.


    Groeten Laurens
     
  4. laurens

    laurens Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 feb 2003
    Berichten:
    6.133
    Locatie:
    Oegstgeest
    Moeten de slangen er in voordat ik de plank er op lijm of kan dat later?
    Is het dan ook handig als is daar filters komen?

    Groeten Laurens
     
  5. Jorrit

    Jorrit

    Lid geworden:
    19 aug 2002
    Berichten:
    4.034
    Locatie:
    Almere
    Wat ik vroeger met mijn Charter deed:

    Een lang stuk brandstofslang met beide uiteinden door het brandstof & tankdruk gat zodat je een soort van lus hebt. In het model zelf de beide uiteinden aan de tanknippels bevestigen, en de boel naar voren schuiven en voorzichtig de slang terugtrekken. De lus doorsnijden en je hebt weer 2 nieuwe slangetjes... :)

    Filters zijn prima. Het is aan te raden om een filter tussen je carburateurslang te zetten, echter niet te ver van je carburateur zelf af. Wat al helemaal dé oplossing is: Gelijk een filtclunck of filterclunck kopen...
     
  6. laurens

    laurens Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 feb 2003
    Berichten:
    6.133
    Locatie:
    Oegstgeest
    Wat is een filterclunck?


    Groeten Laurens
     
  7. Roy

    Roy Guest

    Zit er geen behoorlijke beschrijving bij die Colibri? Laurens, het is een brandstof tank, geen benzine.

    Groeten, Roy
     
  8. laurens

    laurens Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 feb 2003
    Berichten:
    6.133
    Locatie:
    Oegstgeest
    Ik noem het zoals het in me opkomt, maar er staat inderdaad brandstoftank.

    Groeten Laurens
     
  9. Jorrit

    Jorrit

    Lid geworden:
    19 aug 2002
    Berichten:
    4.034
    Locatie:
    Almere
    Filterclunk is dat vrij beweegbare stukje ijzer in je tankje, maar dan in filtervorm. :)
     
  10. laurens

    laurens Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 feb 2003
    Berichten:
    6.133
    Locatie:
    Oegstgeest
    Dat klinkt mooi.
    Waar moet ik de filter plaatsen precies, niet die filterclunck maar die andere.
    En hoeveel meter slangen moet ik kopen?

    Groeten Laurens
     
  11. Jorrit

    Jorrit

    Lid geworden:
    19 aug 2002
    Berichten:
    4.034
    Locatie:
    Almere
    Tussen de nippel van je stationairnaald en je tankje.

    1 meter slang is meer dan genoeg! En niet met een mooi kleurtje nemen, gewoon transparant. Die gaan langer mee...
     
  12. Vinze

    Vinze

    Lid geworden:
    2 sep 2002
    Berichten:
    1.022
    Locatie:
    hellevoetsluis/ EMCR Rozenburg
    viltclunk is een metalen (meestal lood) clunk met daaromheen een dikke rand vilt zorgt voor een goede filtering van je brandstof
    een filterclunk is meestal van alu en heeft een klein metalen filtertje er in zitten.

    groet,

    vinze
     
  13. Bruno van Hoek

    Bruno van Hoek Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 aug 2002
    Berichten:
    10.694
    Locatie:
    Almere, MVA (ex-Daedalus Amsterdam)/ PH-SAM/F23D
    Uh...nee. Meestal vernikkeld messing, soms ook staal. Beter geen lood in contact laten komen met je brandstof. Komt daarna in de lucht en weet ik het waar dan nog meer. Is niet echt gezond... :cry:
     
  14. Bruno van Hoek

    Bruno van Hoek Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 aug 2002
    Berichten:
    10.694
    Locatie:
    Almere, MVA (ex-Daedalus Amsterdam)/ PH-SAM/F23D
    Geeft niks, uiteindelijk komt het allemaal goed... :wink:
     
  15. Vinze

    Vinze

    Lid geworden:
    2 sep 2002
    Berichten:
    1.022
    Locatie:
    hellevoetsluis/ EMCR Rozenburg
    hmm ik heb er nu 1 in mijn toestel zitten en 1 in mijn tank maar ik vind ze er nog verdacht veel als lood uit zien ( dof grijs en redenlijk buigbaar) zal het nog wel eens onderzoeken maar lood was mijn eerste indruk. Of ziet vernikkeld messing er ook zo uit?

    groet,

    vinze
     
  16. Bruno van Hoek

    Bruno van Hoek Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 aug 2002
    Berichten:
    10.694
    Locatie:
    Almere, MVA (ex-Daedalus Amsterdam)/ PH-SAM/F23D
    In mijn beleving niet, maar dat zegt natuurlijk ook niet alles... :wink:
     
  17. M.l.v.Doesburg

    M.l.v.Doesburg PH-SAM

    Lid geworden:
    9 nov 2002
    Berichten:
    1.560
    Locatie:
    Oegstgeest
    Hey laurens.
    Voordat je met je geweldige moter-kap ideen begint zou ik eerst eens een moter gaan kopen!.

    Groeten Martijn
     

Deel Deze Pagina