Al geruime tijd houden me een aantal zaken bezig;
Ik vlieg nu met een R50 en zou graag naar een 90’er gaan. Ook wil ik de overstap naar elektro gaan wagen.
Technisch wil ik graag een heli die uitblinkt in eenvoud en kwaliteit.
Ik ben niet op zoek naar een 3D machine, maar eentje voor rustige-/sportvlucht, zeg maar meer F3C stijl. Precisie en stabiliteit vind ik dus erg belangrijk.
Wat ik dus sterk zit te overwegen is de aanschaf van een Henseleit MP-XL-e.
Nu ben ik aan het rekenen geslagen voor een mogelijke setup, en denk te kiezen voor 12S.
10S heeft een lager voltage en dus een hoger amperage bij gelijk vermogen, waardoor er dus een grotere aanspraak gedaan wordt op de accucapaciteit.
12S is dus gunstiger in dat sommetje en resulteert dus in een langere vliegtijd en een lagere stroomsterkte tegen een te overziene meerprijs.
Bijvoorbeeld:
Motor: Scorpion HK-4025-630
ESC: Jive 80+HV
2x 6S1P 3700 of 4000mah LiPo.
Iets waar ik niet goed een stelling over in weet te nemen is of ik wel of geen BEC zou gaan gebruiken.
De Jive 80+HV heeft een interne BEC en lijkt dit prima te kunnen doen, technisch is het dus fraai om het te gebruiken, het spaart een ontvanger accu maar tapt dus wel van mijn vliegtijd af…
Als ik de BEC niet gebruik en een aparte ontvangeraccu installeer heb ik dus meer capaciteit over voor het vliegen maar ik maak de heli wel weer iets zwaarder, waardoor het per saldo misschien niets uitmaakt?
Bijkomend voordeel van het laatste is dat ik twee gescheiden systemen heb, dus ESC storing betekent nog steeds besturing...
Iemand misschien een suggestie, aan- of opmerking of advies?
Alvast bedankt!
Gr, Roy
Ik vlieg nu met een R50 en zou graag naar een 90’er gaan. Ook wil ik de overstap naar elektro gaan wagen.
Technisch wil ik graag een heli die uitblinkt in eenvoud en kwaliteit.
Ik ben niet op zoek naar een 3D machine, maar eentje voor rustige-/sportvlucht, zeg maar meer F3C stijl. Precisie en stabiliteit vind ik dus erg belangrijk.
Wat ik dus sterk zit te overwegen is de aanschaf van een Henseleit MP-XL-e.
Nu ben ik aan het rekenen geslagen voor een mogelijke setup, en denk te kiezen voor 12S.
10S heeft een lager voltage en dus een hoger amperage bij gelijk vermogen, waardoor er dus een grotere aanspraak gedaan wordt op de accucapaciteit.
12S is dus gunstiger in dat sommetje en resulteert dus in een langere vliegtijd en een lagere stroomsterkte tegen een te overziene meerprijs.
Bijvoorbeeld:
Motor: Scorpion HK-4025-630
ESC: Jive 80+HV
2x 6S1P 3700 of 4000mah LiPo.
Iets waar ik niet goed een stelling over in weet te nemen is of ik wel of geen BEC zou gaan gebruiken.
De Jive 80+HV heeft een interne BEC en lijkt dit prima te kunnen doen, technisch is het dus fraai om het te gebruiken, het spaart een ontvanger accu maar tapt dus wel van mijn vliegtijd af…
Als ik de BEC niet gebruik en een aparte ontvangeraccu installeer heb ik dus meer capaciteit over voor het vliegen maar ik maak de heli wel weer iets zwaarder, waardoor het per saldo misschien niets uitmaakt?
Bijkomend voordeel van het laatste is dat ik twee gescheiden systemen heb, dus ESC storing betekent nog steeds besturing...
Iemand misschien een suggestie, aan- of opmerking of advies?
Alvast bedankt!
Gr, Roy