MPX Funcopter V2

Discussie in 'FP/coaxiaal' gestart door guus4, 21 jun 2011.

  1. guus4

    guus4

    Lid geworden:
    21 sep 2007
    Berichten:
    263
    Locatie:
    apeldoorn
    In Dortmund gezien maar nog nergens te koop.
    Er werd gezegd in juni maar heb hem nog nergens in voorraad gezien.
    Tevens heb ik hem ook alleen gezien als RR (gyro en servos etc ingebouwd).
    Ik heb liever de kale versie met alleen de motor, zou die ook wel uitkomen dan ?
    De V2 zou voor dezelfde prijs verkocht worden als V1 (heli + motor 200 euro)
    Maar niks gevonden ?

    Kan iemand mij meer info en goede koop adressen geven (meestal rechtstreeks in duitsland goedkoper te verkrijgen).

    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 21 jun 2011
  2. danny.act

    danny.act

    Lid geworden:
    28 jun 2007
    Berichten:
    438
    Locatie:
    Putte (B)
    Vorige week pas mijn Funcopter "V2 Upgrade set" ontvangen, was al van Februari besteld.
    Beginnen nu pas uit te leveren blijkbaar.
     
  3. ExtremeBB

    ExtremeBB Guest

  4. wdevaal

    wdevaal

    Lid geworden:
    29 aug 2010
    Berichten:
    64
    Locatie:
    Eindhoven
    Ik ben deze week bij Verspaget modelbouw in Eindhoven geweest, deze vertelde mij dat Funcopter V2 begin Juni 2011 zou worden geleverd. Hij zou me mailen als hij hem binnen heeft.

    mvg Willy...
     
  5. GhostriderNL

    GhostriderNL

    Lid geworden:
    14 jun 2011
    Berichten:
    41
    Volgens mij ziet dat landingsgestel er niet zo degelijk uit.. of ligt dat aan mij?
     
  6. danny.act

    danny.act

    Lid geworden:
    28 jun 2007
    Berichten:
    438
    Locatie:
    Putte (B)
    Is volgens mij ook de bedoeling zodat dit eventuele bruuske landingen wat absorbeert en de krachten niet rechtstreeks worden doorgezet naar het frame.
     
  7. wdevaal

    wdevaal

    Lid geworden:
    29 aug 2010
    Berichten:
    64
    Locatie:
    Eindhoven
    Kreeg gisteren een bericht van Verspaget modelbouw dat ze de Funcopter V2 binnen hebben gekregen.

    mvg Willy...
     
  8. derono

    derono

    Lid geworden:
    29 aug 2012
    Berichten:
    1
    wat zijn je ervaringen met de funcopter ik wil gaan beginnen met helicopter vliegen en vond dit wel een leuke model

    alvast bedankt

    mvgr ronnie
     
  9. JacobsT

    JacobsT

    Lid geworden:
    17 apr 2010
    Berichten:
    1.192
    Locatie:
    BE
    Dag Ronnie...

    Ik weet niet hoe het zit met de V2, maar iemand bij ons in de club had zo'n funcopter. Op papier is het best een goed idee, de foam body is enorm crashbestendig, echter is het grootste probleem dat de staart gebruik maakt van een torque tube.. maw tandwieltjes.

    Bij een crash strip je dan ook onmiddellijk de tandwielen en die vervangen is een heel gepriemel. Ook zijn deze toestellen niet echt geschikt om buiten mee te vliegen.

    Al ervaring met modelbouw en wat is je budget?
     
  10. Daviddutch

    Daviddutch

    Lid geworden:
    16 jun 2012
    Berichten:
    2.491
    Zou gewoon is even googlen en op youtube kijken er zijn tal van mogelijkheden(bijv, Belt), deze heli is redelijk buiten te vliegen en redelijk tot erg crash bestendig ook dit is terug te googlen.

    Echter moet je je afvragen wat je met de heli wilt gaan doen. Binnen is geen optie met deze heli,buiten tot 2bft redelijk met standaard setup (redelijk veel sturen).

    Er zijn tal van helis om mee te beginnen zoals Jacobs aangaf vertel ons wat meer wat je wilt en wat je budget is.

    gr,
    DD
     
  11. jorrick

    jorrick

    Lid geworden:
    20 sep 2011
    Berichten:
    349
    SCHOP
    Ik zit al heel lang met een brandende vraag dus daarom dat ik hem hier maar stel.

    Ik zie heel vaan een Funcopter voorbij kopen.
    Ik snap dit niet helemaal waarom kopen mensen een funcopter? is hij beter dan andere heli's? Wat is er zo goed aan.
    Ze zijn ook altijd nog best duur nieuw en 2e hands ook redelijk en onderdelen...?.

    Dus ik vind het een beetje vreemd, waarom geen "normale" heli?

    edit: ook omdat ik het idee heb dat ze niet echt een traditionele manier van bouwen hebben. De plaatsing van de servo's enz.
     
  12. sirksael

    sirksael

    Lid geworden:
    29 feb 2012
    Berichten:
    36
    Locatie:
    Brussel
    Ik heb al sinds 2005 ongeveer een corona, zo'n beetje de voorloper van de funcopter. Vlieg er nog steeds af en toe mee. Ik weet niet wat er zo "abnormaal" aan is volgens jou? Voor mij is het gewoon een FP helicopter, stevig en ietwat onelegant maar prima te vliegen verder.
     
  13. jorrick

    jorrick

    Lid geworden:
    20 sep 2011
    Berichten:
    349
    Omdat MPX voor zover ik weet alleen de funcopter maakt qua heli. En hij is ook best duur en vrij groot voor een FP en de flybar enz ziet er wat raar uit.
    Niet zoals alle andere heli's.
    Ik zeg niet direct dat dit dan slecht is maar veel heli fabrikanten kopiëren elkaar en dat doen ze vast niet omdat het zo'n slecht ontwerp is.

    Misschien is het wel een goede heli dat kan natuurlijk best maar waarom zijn er dan niet meer van datzelfde ontwerp?

    Begrijp me niet verkeerd ik vind het best wel een mooi ding hoor met die canopy.
     
  14. sirksael

    sirksael

    Lid geworden:
    29 feb 2012
    Berichten:
    36
    Locatie:
    Brussel
    Sja, het ontwerp stamt al uit 2001 en dan nog was het afgeleid uit een eerder model. Het is wat anders omdat heel het concept draait rond crashbestendigheid. Multiplex kocht het een aantal jaar geleden toen de vorige fabrikant (lite machines) er mee ophield. Misschien zagen ze dit als instap in de helimarkt?
    Door de FP is de rotorhead relatief simpel en heel crashbestendig, dit is de enige helicopter die ik ken waarmee je best een stevige crash kan maken en dan gewoon doorvliegen.
    Relatief duur is hij wel voor wat het is, dat klopt wel. En er zijn gebreken, bvb. de tail rotor wordt aangedreven met een asje, dat gaat snel stuk.
    Toch geen slechte beginnersheli, waar je ook met wat wind prima mee kunt buitenkomen.
     
  15. Dylan sys150

    Dylan sys150

    Lid geworden:
    23 apr 2006
    Berichten:
    4.782
    Locatie:
    Gelderland
    Hallo allemaal.
    Ik weet zo even niet waar mijn vraag het beste te stellen, dus bij deze dan maar in dit Topic.
    Ik heb een Funcopter.
    Maar...........heb enorm last van bladspoor.
    Heb de Main Blades afgewogen en zijn identiek in gewicht.
    Heb lopen spelen (oeverloos) met plakband erop te plakken, maar krijg het bladspoor er potdikkemme niet uit.
    De Helikopter heeft een nieuwe rechte hoofdas dus daar kan het niet aan liggen en last van vibraties.
    Heeft iemand de oplossing voor mij om dit te elimineren?
    Vr Gr Erwin
     
  16. Rhelie

    Rhelie Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 sep 2004
    Berichten:
    11.836
    Locatie:
    Nootdorp
    Bladspoor los je niet op met tape, hooguit onbalans.

    Ik heb de Picolo gehad en is enigzins vergelijkbaar en ik loste het op door de bladen wat te buigen (torsen)
     
  17. Heli-Uwe

    Heli-Uwe Forum veteraan

    Lid geworden:
    9 apr 2012
    Berichten:
    9.940
    Locatie:
    Leidschendam Zuid-Holland
    ... bladhouder manipuleren ?? ...
    eigenlijk vraag ik me af, hoe krijg je überhaupt bladspoor,
    de links kan je niet verstellen en de bladhouders zijn van plastic en verbuigen niet, eerder breken ze,
     

Deel Deze Pagina