Mpx parkmaster 3D

Discussie in 'Electro vliegtuigen' gestart door elektroflyer, 23 apr 2008.

  1. elektroflyer

    elektroflyer Guest

    Heeft er iemand een nieuwe mpx parkmaster aangekocht?
    Was al een tijdje op zoek naar iets degelijk 3D in elapor. Uit pure fustratie heb ik dan maar een acromaster gekocht maar die vind ik eigenlijk net iets te groot.
    Iemand reeds ervaringen???
     
  2. Acropilot

    Acropilot Guest

    moeten nog in productie komen, kheb ze gezien op dortmund, en wat detail fotos genomen, en ik vind het wel een degelijk kistje!
    komt er zeker ook bij vor de fun.
     
  3. WeZZe

    WeZZe

    Lid geworden:
    6 apr 2006
    Berichten:
    943
    Locatie:
    Zwalm
    Ik vind de acromaster wel e pak schoner dan de parkmaster
     
  4. hezik

    hezik Guest

    Ach dat is een kwestie van even goed wassen he!

    Iemand enig idee van een richtprijs voor dit ding?
     
  5. elektroflyer

    elektroflyer Guest

    Vind alleen de romp wat smal, die hadden ze toch wat breder kunnen maken. Maar voor de rest vind ik de gelijkenis met de acromaster toch groot.Hopelijk vliegt hij ook zo goed, want hij is toch echt wel een maatje kleiner.
    Ik schat dat hij tussen de 65 en de 8O euro zal kosten.
     
  6. Bert

    Bert

    Lid geworden:
    22 aug 2002
    Berichten:
    1.491
    Locatie:
    almelo
    In Februari heeft Derk in Bleicherode (D) gevlogen met de Parkmaster van ontwerper Martin Müller. Ondanks dat het prototype wat zwaarder was dan het serie model bleek het model uitstekende vliegeigenschappen te bezitten. Doordat het gewicht minder dan de helft is dan dat van de Akromaster kun je ook indoor nog aardig leuk mee vliegen, maar de echte kracht is toch het outdoor vlieggedrag. Een echte aanrader, dus.

    Derk en Martin spelen met de Parkmaster in het bos.
    http://airtoimedia.nl/web/upload/JurgenHeilig/ParkMaster2008.wmv

    @elektroflyer: Die goede vliegeigenschappen komen juist door de plattere romp!
     
  7. hezik

    hezik Guest

    Respect om zo in een bosje te gaan staan vliegen ik zou na een halve minuut al naar huis kunnen om een ladder op te halen :)

    Maar ik zie ook iets anders goeds tov. de Acromaster.. het lijkt alsof dat landingsgestel beter is dan dat prutding wat ze bij de acromaster leveren.. haalt die het ook zo in productie?
     
  8. elektroflyer

    elektroflyer Guest

    Goeie vraag. Ze zullen het misschien bij mpx nu wel door hebben dat de orginele gestellen niet veel voorstellen.
    Ben echt benieuwd, meestal levert mpx toch altijd kwaliteit !
     
  9. WeZZe

    WeZZe

    Lid geworden:
    6 apr 2006
    Berichten:
    943
    Locatie:
    Zwalm
    Ik hoop dat ze hun landingsgestel beter zullen maken dan de vorige want soms stellen ze niet echt veel voor.Bij de Mentor(oude Magister) is er al een verbetering.De Gemini stelt ook niet zoveel voor.Ik hoop bij de nieuwe toestellen dat er verbetering op komst is.
     
  10. rafgol

    rafgol

    Lid geworden:
    21 dec 2005
    Berichten:
    866
    Locatie:
    Okselaar.
    Met Martin aan de knuppels is het beest in staat om behoorlijk agressief te vliegen. Minstens zo iel als de Acromaster.:p
     
  11. r.marijnissen

    r.marijnissen

    Lid geworden:
    2 mrt 2008
    Berichten:
    1.963
    Locatie:
    Tilburg
    Lijkt mij een zeer leuk vliegtuig.

    Hetzelfde als de acromaster alleen dan een slag kleiner.


    Ik vind de acromaster net te groot, de zwakke neus is met die grote en gewicht ook niet echt super.
    Mocht je bij een landing voor overslaan heb je zo een scheur.


    Zoiets als dat de minimag een kleinere magistar is.


    YouTube - Parkmaster


    Verder is een acrosetup ook wat duurder denk ik ivm zwaardere motor.
     
  12. fabianvzwol

    fabianvzwol

    Lid geworden:
    26 jun 2006
    Berichten:
    3.451
    Locatie:
    Ulvenhout
    ik heb het nagevraagd bij de multiplex stand in dortmund. Als ik het goed hoorde van het 94 euro (vierundneunzig euro) kan foutzitten, maar 49 euro is denk ik wel heel goedkoop voor een multiplex 3dkistje..:D
     
  13. Igor

    Igor

    Lid geworden:
    19 apr 2007
    Berichten:
    2.083
    Locatie:
    Eindhoven
  14. hezik

    hezik Guest

    Nou bekijk dat filmpje eens.. als dat een balsa 3d kistje was geweest, hadden ze 'm na dat filmpje weg kunnen gooien..

    natuurlijk is een balsa 3D kistje leuker om te zien, maar die dingen kunnen niets hebben.. 1 keer iets stoms doen (en dat doe je snel met kleine 3D kistjes) en je kunt 't weggooien..
     
  15. fabianvzwol

    fabianvzwol

    Lid geworden:
    26 jun 2006
    Berichten:
    3.451
    Locatie:
    Ulvenhout
    zouden 5 grams servos voldoen in deze kist??

    EDIT: vliegklaargewicht bijna 500 gram, denk het niet dus...
     
  16. Igor

    Igor

    Lid geworden:
    19 apr 2007
    Berichten:
    2.083
    Locatie:
    Eindhoven
    Dan lijkt me alsnog een hacker zoom 4D leuker, alleen ik weet niet hoe duur dat model is. Vast wel goedkoper. Al ziet deze er dan leuker uit!
     
  17. r.marijnissen

    r.marijnissen

    Lid geworden:
    2 mrt 2008
    Berichten:
    1.963
    Locatie:
    Tilburg
    Aangeraden motor die mpx zelf ook verkoopt is de:
    Himax 2816-0890


    Met wat voor accu zou dit ding dan leuk vliegen?
     
  18. Boek

    Boek

    Lid geworden:
    5 mei 2006
    Berichten:
    913
    Locatie:
    Brummen
    De aanbevolen accu bij die motor en bij de Parkmaster is de:

    Li-batt 11.1V 950mAh
     
  19. elektroflyer

    elektroflyer Guest

    Specificaties Himax 2816-0890

    Specifications:

    Weight: 2.7 oz (77 g) including the weight of the stick mount
    Max Power: 200 W Normal
    Max RPM: 20,000
    Diameter: 1.28" (27.8 mm)
    Length: 1.28" (32.5 mm)
    Shaft Diameter: 0.16" (4.0 mm)
    Max Case Temp: 149 F (65 C)
    Mounting Screw Thread: 2.5 mm, Max Depth 4.5 mm on 0.625" ( 16.0 mm) bolt circle
    Electric Specifications:

    Kv: 890 RPM/v, Rm: 0.119 Ohm, Io: 0.8 A, Efficient Operating Current: 4 to 13 A, Max Current: 18 A for 15 seconds

    Motortje lijkt me toch licht, ik zou toch gaan voor een iets zwaarder exemplaar met een lipo van 1700mAH of zoiets
     
  20. hezik

    hezik Guest

    Multiplex spreekt van 520 gram 'fluggewicht'. 200 Watt zou dan iets van 385 Watt/kg zijn. Dat zou toch voldoende moeten zijn?

    Zie ook de opmerking van Bert eerder dat dit ding de helft van een Acromaster zou wegen, een Acromaster zit rond de kilo vliegklaar.

    Multiplex adviseert de Nano-S, een 8 grams servo, een 14 grams ontvanger (RX-6 synth light), een 77 gram motor (inc mount) en een lipo van grofweg 80 gram. Dat zou qua setup uitkomen op grofweg 218 gram. Dat zou betekenen dat het airframe iets van 300 gram zou moeten wegen.

    Dan zou die motor toch moeten volstaan?
     

Deel Deze Pagina