Mpx parkmaster 3D

Discussie in 'Electro vliegtuigen' gestart door elektroflyer, 23 apr 2008.

  1. fabianvzwol

    fabianvzwol

    Lid geworden:
    26 jun 2006
    Berichten:
    3.451
    Locatie:
    Ulvenhout
    persoonlijk altijd CA met activator gebruikt, gewoon de goedkope van Hobbycity (medium) doet prima werk. In de handleiding van multiplex staat ook aangegeven dat gewone CA het beste resultaat oplevert..

    Constructielijm is ook een goede, alleen is dit wel weer zwaarder dan de secondelijm.
     
  2. MaartenR

    MaartenR

    Lid geworden:
    29 apr 2003
    Berichten:
    850
    Locatie:
    Oldenzaal
    UHU Por? :)
     
  3. Rob

    Rob Forum veteraan

    Lid geworden:
    30 mei 2002
    Berichten:
    1.947
    Locatie:
    Zutphen
    UHU por wordt inderdaad ook genoemd maar meestal door anderen gelijk afgeschoten...

    Van Belizell wordt als voordeel genoemd dat het meer vullend en meer flexible dan CA zou zijn.
     
  4. R!

    R!

    Lid geworden:
    14 sep 2007
    Berichten:
    999
    Locatie:
    Maastricht
    UHU werkt prima, maar CA + act ook.

    Heb zelf de PM met CA (medium) gedaan en dat houd al een jaar lang prima (bij hard vliegen). Zo af en toe eens wat na moeten lijmen maar niet veel.

    Dus houd het gewoon simpel :)
     
  5. Jeff_

    Jeff_

    Lid geworden:
    5 feb 2011
    Berichten:
    101
    Locatie:
    Limburg, Overpelt
    Ik heb die HXT 500 in mijne zitten. Vliegt Prima!
     
  6. MaartenR

    MaartenR

    Lid geworden:
    29 apr 2003
    Berichten:
    850
    Locatie:
    Oldenzaal
    Mensen,

    Hoeveel uitslag hebben jullie ongeveer per stuurvlak? Graag uitgedrukt in aantal graden...
     
  7. R!

    R!

    Lid geworden:
    14 sep 2007
    Berichten:
    999
    Locatie:
    Maastricht
    Zoveel als mogelijk ;).

    Ik heb dual rates ingesteld (grote en kleine uitslagen).

    Grote uitslagen:
    - Rolroer 45 graden
    - Hoogteroer 60 graden
    - Richtingsroer 50-60 graden (tot hij bijna tegen het hoogteroer komt)

    Kleine uitslagen:
    De helft van de grote uitslagen.

    Op grote uitslagen heb je de meeste lol :). Kleine worden gebruikt om strakker te vliegen.
     
  8. Rob

    Rob Forum veteraan

    Lid geworden:
    30 mei 2002
    Berichten:
    1.947
    Locatie:
    Zutphen
    1. De maximale roeruitslagen worden begrensd, hoe groter de spleet bij de scharnieren des te groter de uitslag kan zijn. Wat houden jullie als maximale spleet aan? Is 2 mm te veel?

    2. Ik verwacht dat de link op de roerhoorn na aandraaien nog moet kunnen draaien, dat wil bij mij dan echter niet meer. Hoe lossen jullie dat op? Dunner plaatje of roerhoorn wat dunner schuren?
     
    Laatst bewerkt: 19 mei 2011
  9. Rob

    Rob Forum veteraan

    Lid geworden:
    30 mei 2002
    Berichten:
    1.947
    Locatie:
    Zutphen
    Als ik dingen beschrijf die jullie zo niet tegenkomen met de bouw dan hoor ik dat ook graag. Als bij jullie bv helemaal geen spleet tussen de roeren ontstaat of wanneer de links inderdaad vast horen te zitten. Zou fijn zijn als iemand me verder wil helpen...
     
  10. slomo

    slomo

    Lid geworden:
    7 dec 2005
    Berichten:
    611
    Locatie:
    Meeuwen (België)
    Hoi Rob,
    Wat die "tonnetjes" op de roerhevels betreft: ik heb die moertjes vervangen door zogenaamde "stopmoeren".
    Dat zijn van die moertjes met nylon in tegen het lostrillen.
    Ik draai die dan net vast genoeg dat de speling weg is maar dat ze nog vrij bewegen.
    Heb ook eens geprobeerd met de originele moertjes en daar een drupje locktite op maar met die stopmoertjes (M2 dacht ik) werkt veel beter....

    Bij mijn parkmaster zit er bijna geen spleet tussen de roeren en ze kunnen toch ongeveer 45° uitslaan hetgeen voor mij méér dan voldoende is.
     
    Laatst bewerkt: 20 mei 2011
  11. Rob

    Rob Forum veteraan

    Lid geworden:
    30 mei 2002
    Berichten:
    1.947
    Locatie:
    Zutphen
    Bedankt, dan ga ik maar eens M2 borgmoertjes zoeken...

    Zou je misschien 'bijna geen speling' voor me willen opmeten en in mm uitdrukken? Bvd.
     
  12. slomo

    slomo

    Lid geworden:
    7 dec 2005
    Berichten:
    611
    Locatie:
    Meeuwen (België)
    Hoi Rob, je bedoelt toch hoeveel de spleet tussen de roeren bedraagt?
    Dat is niet echt meetbaar, hooguit enkele tienden van een millimeter.
    Heb net eens met een A4 blad van m'n printer tussen de reten gepeuterd en dat lukt op de meeste plaatsen net......;)
     
  13. Niek

    Niek PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 aug 2002
    Berichten:
    8.779
    Locatie:
    Almere
    Lastige, je weet toch dat je geeeen spleet wil hebben bij roeren!?

    en vervang die glasrommel aan de neus / motorophanging door carbon, veeel carbon daar.
     
  14. R!

    R!

    Lid geworden:
    14 sep 2007
    Berichten:
    999
    Locatie:
    Maastricht
    De tonnetjes idd niet te vast zetten. Draai het moertje altijd net zo lang tot die bijna vast zit (dus nog wel beweging!) en dan het moertje borgen met wat CA en kicker.

    Voor wat betreft de 'spleten' maak je daar niet te druk over. Mijn hoogteroer heeft bv zo een 1,5mm spleet, niks van te merken in de vlucht. Het is immers geen speedplane maar een 3D machientje. Dus geen flutter van mijn zijde. En dat al voor over een jaar dus geen probleem.
     
  15. nando

    nando Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 jun 2004
    Berichten:
    5.111
    Locatie:
    apeldoorn
    Flutter is niet het enige 'probleem' met een spleet. Zeker bij deze scharnieren kan het een minder stijfe aansturing betekenen omdat er flex zit. Daarnaast kan het de effectivieitijd van het roer beinvloeden. Dicht tapen helpt ook.
     
  16. Rob

    Rob Forum veteraan

    Lid geworden:
    30 mei 2002
    Berichten:
    1.947
    Locatie:
    Zutphen
    Bedankt voor jullie reacties, helemaal duidelijk!

    Bij het passen van de scharnieren zag ik dat de uitslag behoorlijk beperkt wordt wanneer het roervlak helemaal aan ligt maar het blijkt nu dus dat ook zo moet. Ik ben wellicht wat te enthousiast met zo groot mogelijke roeruitslagen... Mocht ik toch wat spleet krijgen dan zal ik ze zeker dicht tapen.
     
  17. Helitony

    Helitony

    Lid geworden:
    16 mrt 2005
    Berichten:
    1.975
    Locatie:
    Lelystad
    Ik ben van plan een Parkmaster te kopen om meer 3 D te leren.
    Ben nog bezig met trainen met een depron Click maar wil wel wat sterkers en ook voor iets meer wind.
    Mijn skils zijn erg laag!!
    Is dit op heden nog een goed te kopen toestel of zijn er al betere (sterker) om te leren.
    Het formaat en gewicht is mij goed genoeg.
    Ik heb deze servo’s nog liggen zijn die te gebruiken of te zwaar Hitec HS-82MG Micro Metal Gear Servo 2.8kg/19g/0.12sec
    Indien te zwaar welke MG servo’s kun je aanbevelen?
    Ook heb ik nog een Turnigy Park 450 liggen is die te gebruiken? Turnigy Park450 Brushless Outrunner 890kv
    Dan moet ik het asje omkeren of hem op een plaatje te monteren.
    Wil hem vliegen met 1300 mAh accu's die ik heb liggen voor de Xeno.
    Ik hoor het graag.
    Groeten
    Ton
     
  18. nando

    nando Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 jun 2004
    Berichten:
    5.111
    Locatie:
    apeldoorn
    De Parkmaster is zeker nogsteedws een geschikt toestel, en de apparatuur die je hebt liggen is er geschikt voor, hoewel de servo's idd aan de zware kant zijn, en ik vind het kv wat aan de lage kant, maar met een behoorlijk grote prop kan het wel.

    Persoonlijk zou ik bij een kist in dit formaat/type de venus wel willen proberen, vliegklaar te koop en ik denk best wat lichter. Aerobertics.be - Products Planes - Hacker / Para RC
     
  19. Helitony

    Helitony

    Lid geworden:
    16 mrt 2005
    Berichten:
    1.975
    Locatie:
    Lelystad
    Bedankt Nando,

    Ja die Venus heb ik ook bekeken maar twijfel over het gewicht met die eeuwige wind hier.
    De Parkmaster heeft daarop weer een streepje voor, plus dat ik de setup en accu's ook al heb.
    Moet ook wel EPP zijn omdat een stuurfoutje snel gemaakt is.
    In ieder geval passen mijn spullen dus wel.
    Ton
     
  20. fabianvzwol

    fabianvzwol

    Lid geworden:
    26 jun 2006
    Berichten:
    3.451
    Locatie:
    Ulvenhout
    Die Venus is inderdaad erg leuk, echter met 200-250 gram vlieggewicht nog redelijk windgevoelig, ik zou dan toch voor een parkmaster gaan. Die HS-82 kan je prima gebruiken op je Rudder of Hoogteroer, voor de rest HXT900 gebruiken, wil je nog meer zekerheid dan de HS65 (MG) erin zetten. De motor kan wel, maar zoals nando al aangeeft is het een motor met laag kv, mooiste is een motor rond de 900 kv (ik vloog met een 860 kv motor).
     

Deel Deze Pagina