Mpx parkmaster 3D

Discussie in 'Electro vliegtuigen' gestart door elektroflyer, 23 apr 2008.

  1. PH_AJH

    PH_AJH Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 feb 2007
    Berichten:
    12.151
    Locatie:
    away
    De stickers geven ook een hoop extra stijfheid. Wij hadden ze er eerst ook niet op maar nu wel. Voelt beter.
     
  2. HansL

    HansL

    Lid geworden:
    28 jul 2011
    Berichten:
    1.830
    Locatie:
    Tisselt (België)
    Heb je koolstof tussen romp/vleugel en romp/stabilo? Net om die reden wil wel koolstof erop

    Vliegen jullie trouwens met of zonder wheelpants... voorlopig heb ik ze er niet op want ik vrees dat die er binnen de kortste keren eraf zullen liggen bij starten, en vooral bij landen , op een gras piste.
     
  3. PH_AJH

    PH_AJH Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 feb 2007
    Berichten:
    12.151
    Locatie:
    away
    Nee, geen koolstof. Die verbinding voelt stabiel genoeg. Maar de stickers gaan onder en boven over de volle lengte van de vleugels en het stabilo, naar mijn idee worden die daar veel stijver van.
    wielpants hebben wij er niet op, zijn vanaf gras alleen maar onhandig (hij gaat zonder ook al op zijn neus staan bij de landing :) )
     
  4. Helitony

    Helitony

    Lid geworden:
    16 mrt 2005
    Berichten:
    1.975
    Locatie:
    Lelystad
    Wel koolstof tussen romp en vleugel onderzijde, voelt wat solieder aan.
    De wielen heb ik er af gehaald want na een 1e slechte landing heb je al speling op die flutconstructie.
    Uit de hand schuin omhoog laten gaan gooien is niet nodig.
     
  5. HansL

    HansL

    Lid geworden:
    28 jul 2011
    Berichten:
    1.830
    Locatie:
    Tisselt (België)
    M'n Parkmaster krijgt ook een kleurtje. Het mocht niet te moeilijk zijn maar wel opvallend. Ik wil er niet veel tijd aan spenderen, dus afplakken, snel 2 laagjes met de verfborstel erop en de randen met zwarte marker omlijnen.

    Gebaseerd het kleurenschema van de MC Extra 300 Blue Extreme uit RC simulator ClearView. Op stabilo en staartvin komt nog eenzelfde blauwe zigzag lijn en vooraan onder de motor moet nog een mond met haaientanden erin.

    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015
  6. HansL

    HansL

    Lid geworden:
    28 jul 2011
    Berichten:
    1.830
    Locatie:
    Tisselt (België)
    Dit is het eindresultaat. Hardware nog aansluiten en we kunnen hem aan de tand voelen :D

    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015
  7. HansL

    HansL

    Lid geworden:
    28 jul 2011
    Berichten:
    1.830
    Locatie:
    Tisselt (België)
    Vandaag de ParkMaster ingevlogen: vliegt zoals het spreekwoordelijke eitje.
    Bekend fenomeen: bevestiging landingsgestel zat al los na 1 minder zachte landing (volledig crosswind) en zal ik wat beter moeten verlijmen.

    Ik heb de uitslagen aangehouden die in de handleiding vermeld staan: rolroeren mogen volgens mijn gevoel wat meer uitslag hebben.

    Heb nu 35% (30% in handleiding) expo voor rolroeren, 50% expo voor hoogteroer (volgens handleiding). Handleiding vermeld geen expo voor richting, dus die had ik er ook niet op, maar dan stuurt ie naar mijn gevoel te heftig om de topas.

    Alleen beetje vreemd dat er voor hoogteroer en ailerons 30 à 50% D/R opgegeven in de handleiding wordt terwijl de uitslagen in mm net erboven vermeld worden.

    Het uittrimmen kan beginnen

    <edit> heb 1 mm koolstof tussen romp en stabilo. Inbusschroefjes van de tonnetjes en de montage moertjes zijn met CA geborgd.
     
  8. HansL

    HansL

    Lid geworden:
    28 jul 2011
    Berichten:
    1.830
    Locatie:
    Tisselt (België)
    Vandaag wat vluchtjes gemaakt met een 10x4,7 prop ipv 9x3,8 (in combinatie met de himax 2816 1220 Kv). Wat een hoge pullout! :D

    Net 6 minuutjes vliegen met een 1000 mAh 3S accu (met het nodige throttle management). Totaalgewicht vliegklaar is 490 gr.
     
  9. Garnaal

    Garnaal

    Lid geworden:
    3 dec 2013
    Berichten:
    198
    Wat ik niet begrijp, is al die mensen die maar lopen te verstevigen en verstevigen. Het kistje gaat er alleen maar slechter door vliegen, en het levert niets op, want als je crashed, zal door al dat extra gewicht de klap ook weer harder zijn.

    Mijn Acromaster heeft inmiddels een vlucht of 150~200 achter de rug, is geheel origineel, en is nog als nieuw verder. Het landingsgestel zit nog op de plek waar het origineel zat, zonder verstevigingen, de neus zit er gewoon nog aan, enzovoort. En het ding is zwaar overgemotoriseerd (zie specs). Ok, tpegegeven, ik heb niet het foeilelijke kleurenschema erop gezet wat MPX in gedachte had (hoe kun je zoiets weerzinwekkends verzinnen), maar geprobeerd er met wat knip en plakwerk nog wat 'van te maken'. Vind het nog niet mooi, maar al beter dan wat MPX bedacht had.

    Enige versteviging die ik wel aangebracht heb, is de verstaging bij het stabilo. Niet omdat ik bang ben dat ie anders daar kapot gaat, maar omdat dat de vliegeigenschappen gewoon verbetert, het 'af-fabriek' stabilo is erg 'flimsy'.

    Setup:
    Hacker A30-28S
    Robbe Roxy BL-930
    Orange FASST ontvanger
    4x HS-65
    Hacker Topfuel 900mAh 3s1p
    APC-E 10x4.7

    Hiermee weegt het ding, totaal vliegklaar inc accu, 495 gram. De timer van m'n zender staat op 8 minuten en dan zit er meestal meer dan 30% nog in de accu.

    Kijk, als je 200 gram aan verstevigingen of veel te grote/zware accu's aanbrengt, vervolgens het ding net zo overmotoriseerd als ik, en er dan ook nog eens continu vol gas mee gaat stickbangen.. ja dan gaat het kapot.

    Voor mensen die wel weten dat het throttle geen aan/uit knop is; bouw het ding eerst eens gewoon zo als de fabrikant hem bedoeld heeft. Je zult zien dat ie heerlijk vliegt, en niet kapot gaat.

    Enige nadeel van de Hacker, is dat hij niet in de standaard uitsparing in de neus past. Ik heb dat destijds opgelost door de motor er gewoon 'op' te zetten, met als gevolg dat de accu verder naar achteren moest. Nu mijn printer goed werkt, ga ik een nieuwe motormount voor de neus printen, zodat de motor op de 'juiste' plek komt.

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    Voor de accu heb ik een clipje gemaakt waarmee je 'm eenvoudig in het toestel klikt:

    [​IMG]
     

Deel Deze Pagina