mpx Twister

Discussie in 'EDF forum' gestart door Cpt. Ed, 5 mei 2007.

  1. ZamBeZi

    ZamBeZi

    Lid geworden:
    30 aug 2005
    Berichten:
    2.006
    Locatie:
    Den Haag (lid GMVC)
  2. Ally

    Ally

    Lid geworden:
    14 jan 2006
    Berichten:
    205
    Locatie:
    noord-belgie
    Voor zij die willen weten wat de vlieggegevens zijn van een twister in vlucht:

    Specs:
    Standaard twister
    evolite 3S 4250 batterij
    jeti spin 66 (2° timing)
    1200 gr

    Gemeten met een Eagle Tree FDR Pro datalogger:

    [​IMG]
     
  3. Sorcerer

    Sorcerer

    Lid geworden:
    24 jan 2005
    Berichten:
    73
    Locatie:
    Turnhout, België
    een vriend van me heeft sinds kort ook een twister, maar ...

    deze zondag maiden maar hij vloog voor geen meter.

    hier even de specs:
    - batterij is een flightpower 3s3300
    - de aandrijfset is de originele multiplex

    na het opwerpen wou hij percies niet echt snelheid maken en ging richting grond met als gevolg een afgebroken wingtip, maar is ondertussen al gemaakt. wat kan hiervan de oorzaak zijn? op volgas blijkt hij wel "power" genoeg te hebben. zwaartepunt niet goed?
     
  4. Ally

    Ally

    Lid geworden:
    14 jan 2006
    Berichten:
    205
    Locatie:
    noord-belgie
    Die setup mag geen probleem zijn.

    Ik gooi hem +-15° naar boven met volgas.
    Dan hou ik hem met de elevator op een meter of 2 gedurende een meter of 25 a 50 en laat hem op snelheid komen.
    Daarna kan je doen wat je wil.

    Mijn eerste start was ook geeindigd in een crash (neus er volledig af).
    Dit was vanwege een redelijk zware batterij en dus te weinig compensatie op de elevator.
    Sindsdien geen enkel probleem meer gehad om op te stijgen.
     
  5. Daniël

    Daniël

    Lid geworden:
    9 nov 2003
    Berichten:
    1.163
    Locatie:
    Scheemda
    @Eddy, 1 keer raden wat ik vorig week bij Hubby heb gekocht.......
    Hier nog een link van iemand die er 800 watt in heeft gepropt met video.
    MPX Twister EDF Superfly

    Mvg,
     
  6. Sorcerer

    Sorcerer

    Lid geworden:
    24 jan 2005
    Berichten:
    73
    Locatie:
    Turnhout, België
    Iemand enig idee wat de storing in het volgende filmpje zouden kunnen veroorzaken? (sec. 8)
    Stock setup, flightpower 3s 3300mAh 25C batterij, Castle Creations 45A regelaar en Graupner 700 ontvanger.

    Op dit terrein vliegen we nog met een hoop andere toestellen, maar dit is de enige impeller. De rest van de toestellen ondervind geen enkele hinder, als we dan denken aan storingen.

    [​IMG]
     
  7. Theo Coenen

    Theo Coenen Guest

    Go, net als je recht voor je bent? Hoe zit je ontvanger antenne op dat moment ten opzichte van de zenderantenne? Wijs je met de zenderantenne naar het model?
    Er kunnen zoveel oorzaken zijn, eerst zorgen dat alles in het model netjes is en de ontvanger en de antenne zo ver mogelijk van de hoge stroom kanalen weg is.
     
  8. Erik v. Schaik

    Erik v. Schaik

    Lid geworden:
    22 dec 2003
    Berichten:
    1.799
    Als dit alleen op het gaskanaal is en geen vreemde impulsen op je stuurkanalen dan heb je mischien een slechte kwaliteit regelaar. Ook het wijzen met de antenne naar je kist kan een hik opleveren. Als je antenne verkeerd zou liggen was je waarschijnlijk al neergestort en daar zou ik het niet direkt zoeken. Ook een verkeerde timing kan een stotterende motor geven.

    Wat ook kan, en dat is best aannemelijk, is dat je ontvanger niet direkt geschikt is voor elektro en dat die moeite heeft om de stuurimpulsen er goed uit te filteren. en uit/aan reaktie kan dan best. Vooral bij edf zit alles tegen elkaar en zeker de lange stroomdraden bij dit model kan problemen geven.

    succes.
     
    Laatst bewerkt: 20 mei 2008
  9. WeZZe

    WeZZe

    Lid geworden:
    6 apr 2006
    Berichten:
    943
    Locatie:
    Zwalm
    ik wijs altijd met men antenne naar het vliegtuig.En dat leverd soms een kleine storing.Maar dan enkel bij men twinstar en niet bij men andere toestellen en die hebben dan de zelfde ontvanger.
     
  10. Erik v. Schaik

    Erik v. Schaik

    Lid geworden:
    22 dec 2003
    Berichten:
    1.799
    Dan wil ik graag weten waarom je alleen bij je twinstar soms een storing hebt en niet bij de andere modellen. Als het goed is heeft vroeger je instructeur je geleerd dat je NOOIT met je antenne naar je vliegtuig moet wijzen.
     
  11. WeZZe

    WeZZe

    Lid geworden:
    6 apr 2006
    Berichten:
    943
    Locatie:
    Zwalm
    Hoe het komt kan ik niet verklaren.Mss te dicht bij de regelaar.
    Ik heb dan ook nooit een instructeur gehad.Ben op mezelf begonnen met vliegen.
    Maar dat weet ik dan voor de volgende vluchten.
     
  12. Erik v. Schaik

    Erik v. Schaik

    Lid geworden:
    22 dec 2003
    Berichten:
    1.799
    Een goede ontvanger kan je zonder problemen tussen de kabels van je akku leggen als de antenne goed in je model ligt. mijn nieuwe ontvangers leg ik in sommige modellen tegen de regelaar ivm ruimte. Ook in sp400 pylonracers is het erg krap en goed spul doet wonderen.

    Ik heb altijd sterk het gevoel dat Graupner alleen maar een groothandelaar is voor de modelbouw is en dat ze dozen schuiven, maar in mindere mate zelf dingen ontwikkelen. Heb me daar ook al jaren nier meer in verdiept maar ik twijfel of een normale graupner ontvanger goed genoeg is voor pittig elektro. Gelukkig val het dus erg mee.

    grtz, Erik
     
  13. WeZZe

    WeZZe

    Lid geworden:
    6 apr 2006
    Berichten:
    943
    Locatie:
    Zwalm
    De bedoeling is dat er wel een betere ontvanger komt.Ik bezit nu wat hongkong ontvangers voor de shocky's of de zagi.Maar voor alle andere toestellen is het een R700 van Graupner.En het is de bedoeling om deze toch te gaan vervangen in the near future.
    Ik had al een Corona synthesyzer in gedachten maar dat is dan nadeliger in een club.Vooral als je iedereen eerst moet vragen om hun zender eerst uit te zetten als ik de mijn activeer.
    Het zal wss wel een Yeti worden denk ik
     
  14. Erik v. Schaik

    Erik v. Schaik

    Lid geworden:
    22 dec 2003
    Berichten:
    1.799
    Mijn ervaring is dat Jeti beter is in regelaars als in ontvangers. maar dat is weer 4 jaar geleden en er kan een boel veranderen. Ze zijn wel erg goedkoop.
     
  15. robert14

    robert14 Forum veteraan

    Lid geworden:
    26 mrt 2006
    Berichten:
    5.709
    Locatie:
    Warffum
    is helemaal niet nodig hoor, ik heb gisteren op het NK ook gewoon met die corona gevlogen, gewoon zender naast het toestel, zender aan en dan de ontvanger aan, dan moet hij even zoeken en doet het dan gewoon, ook terwijl anderen aan het vliegen zijn.
     
  16. frankelfert

    frankelfert

    Lid geworden:
    15 sep 2005
    Berichten:
    387
    Locatie:
    Alphen aan den Rijn
    Hmmm ik ben 1x vreemd gegaan (had altijd een Graupner R700) met een Jeti Rex5 ontvanger. Nou dat heb ik geweten, alleen maar storing (met ingeschoven antenne gingen de servo's na 10 meter lopen al alle kanten op). Terug gestuurd naar de fabriek, maar daar konden ze niks vinden. Vervolgens kreeg ik een nieuw exemplaar terug, maar het probleem bleef.

    Vervolgens de ontvanger vervangen voor een R700 en deze deed het zonder storing. Dan praten we over een klein jaartje terug. Voor mij geen Jeti ontvanger meer. Maar goed ook dit is een persoonlijke ervaring.
     
  17. Erik v. Schaik

    Erik v. Schaik

    Lid geworden:
    22 dec 2003
    Berichten:
    1.799
    Een ouder type rex5 werkt bij mij goed tot 250-300Watt. recentere versies gaven ook problemen.
    Mischien is het ook een beetje merk zender afhenkelijk want ik heb ook zelden problemen met Shulze ontvangers terwijl ik daar ook minder positieve ervaringen over lees. zelfde geld voor Berg, ACT bevalt me ook voor de lichtere modellen.
     
  18. eclipse86

    eclipse86

    Lid geworden:
    29 aug 2005
    Berichten:
    4.565
    Locatie:
    Ieper,west vlaanderen
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  19. Daniël

    Daniël

    Lid geworden:
    9 nov 2003
    Berichten:
    1.163
    Locatie:
    Scheemda
    Leuk, is dit een standaard uitvoering met de bijgeleverde motor.
    Heb er ook nog een Twister liggen maar hij moet nog even in elkaar.

    Mvg,
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  20. eclipse86

    eclipse86

    Lid geworden:
    29 aug 2005
    Berichten:
    4.565
    Locatie:
    Ieper,west vlaanderen
    idd standaard uitvoering
     

Deel Deze Pagina