Msh brain - ikon fbl milton mod ervaringen

Discussie in 'Flybarless' gestart door Heli-DJ, 25 jun 2015.

  1. Student

    Student Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 jan 2008
    Berichten:
    15.952
    Locatie:
    Rotterdam
    autorotation kant?
    je bedoelt degene IN de heli?

    dat is een standaard dingetje als je de grond wel eens aantikt met de staart..
    raar genoeg breekt meestal degene in de heli, en niet aan de staart.
    tip voor jezelf om wat netter te landen ;-)
    of even door te hooveren tot je een wat netter, vlak plekje hebt gevonden.
     
  2. Heli-DJ

    Heli-DJ

    Lid geworden:
    6 jun 2012
    Berichten:
    38
    Locatie:
    Ede
    Ja die bedoelde ik.. en inderdaad die les heb ik nu wel geleerd. Had al de conclusie getrokken dat het van iets te harde landing icm met net te hoog gras wel de oorzaak moest zijn.
     
  3. Student

    Student Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 jan 2008
    Berichten:
    15.952
    Locatie:
    Rotterdam
    hoog gras alleen kan dat tandwiel echt wel tegen.
    als het gras boven de heli uit komt, is het wel aan te raden even een landingsplekje plat te stampen...
    zet je hem rustig neer, heeft de staart ook even een paar tellen om zijn eigen vrije plekje te maken.
    land je wat agressiever, moet die staart wel heel veel gras in 1 klap verhakselen.
     
  4. Heli-DJ

    Heli-DJ

    Lid geworden:
    6 jun 2012
    Berichten:
    38
    Locatie:
    Ede
    Ff tandjes gepoetst..

    Tandjes Poetsen(1328 x 747).jpg

    Gelijk maar 2 setjes besteld, 1 als reserve en ook de Align PU gel aangezien ik nog steeds niks ontvangen heb van die andere Toko.
    Het word tijd om daar eens een boos telefoontje naar te plegen, de 25e besteld en we zijn al bijna 2 weken verder nog niks ontvangen.
    Voor mij in elk geval de laatste keer dat ik wat uit Bosschenhoofd bestel.
     
  5. Heli-DJ

    Heli-DJ

    Lid geworden:
    6 jun 2012
    Berichten:
    38
    Locatie:
    Ede
    Yess de Torque Tube Front drive gears zijn binnen net als de Align Pu Gel partnr. K10457TA.

    De Gel set bestaat uit een PU Gel vel met afmetingen 110x55x3mm. En 2x Align Hook and Loop tape. (Klittenband)

    Aangezien ik het staart huis toch los moest maken voor de gears, heb ik gelijk 2 uitsparingen gemaakt met de dremel zodat de Fueltube er vrij langs kan.
    [​IMG]

    [​IMG]

    Daarna is het kwestie van de Gel tape op maatknippen en allen terug monteren.

    Tierap door de fueltube en alles strak aanspannen totdat de gel iets ingedrukt wordt.

    [​IMG]

    [​IMG]

    Nu nog het betere weer afwachten..voor de testflight..
     
  6. Heli-DJ

    Heli-DJ

    Lid geworden:
    6 jun 2012
    Berichten:
    38
    Locatie:
    Ede
    Helaas nog geen tijd gehad voor de Maiden testflight, maar ik heb wel een benchtest uitgevoerd met goed resultaat.

     
  7. Sven75

    Sven75

    Lid geworden:
    10 apr 2013
    Berichten:
    4.196
    Locatie:
    Deventer
    ik vlieg ook al weer een tijd met beide Brains... zonder problemen wat dan ook. Gewoon een stukje 3m tape eronder en niks aan t handje
     
  8. Heli-DJ

    Heli-DJ

    Lid geworden:
    6 jun 2012
    Berichten:
    38
    Locatie:
    Ede
    Prima toch Sven.. Niks aan doen..lekker blijven vliegen.
     
  9. Sven75

    Sven75

    Lid geworden:
    10 apr 2013
    Berichten:
    4.196
    Locatie:
    Deventer
    heb ze nu beide uitgevoerd met een bluetooth dongel .. dus op 't veld kan ik snel met m'n tablet verbinding maken en aanpassingen. Best handig :)
     
  10. Heli-DJ

    Heli-DJ

    Lid geworden:
    6 jun 2012
    Berichten:
    38
    Locatie:
    Ede
    Ja dat had ik ook al.. op zowel mijn Trex 600 en 700. Superhandig de app. Hoe doet de autolevel het bij jou?
     
  11. Sven75

    Sven75

    Lid geworden:
    10 apr 2013
    Berichten:
    4.196
    Locatie:
    Deventer
    ik heb de autolevel niet meer geprobeerd maar ook niet meer geprogrammeerd staan.

    ik vlieg zoals 't gaat, en als 't gaat .. shit happens.

    als ik straks m'n warpje weer in elkaar heb zitten wil ik de auto level nog wel ff keer weer proberen hoor mocht je interesse hebben.

    op de 700 laat ik hem er nog even af
     
  12. Heli-DJ

    Heli-DJ

    Lid geworden:
    6 jun 2012
    Berichten:
    38
    Locatie:
    Ede
    Dit topic heb ik juist gestart omdat ik benieuwd ben naar de ervaringen met autolevel. Dat het in "normale" werking perfect vliegt met alleen 3M tape is algemeen bekend. Dus graag ja deel je "autolevel" ervaringen. Dat is waar ik benieuwd naar ben.
     
  13. michel pet

    michel pet

    Lid geworden:
    8 dec 2004
    Berichten:
    3.845
    Locatie:
    bovenkarspel
    ik heb er een besteld en ben druk aan het in lezen.
    dat scheef hangen ik zat te denken als je de copter in regelt staat hij 100% vlak maar als je in de lucht hangt staat de heli altijd iets scheef dat hoort zo maar hoe gaat de brain daar mee om en komt daar die weg trekker soms van daan.
     
  14. Sven75

    Sven75

    Lid geworden:
    10 apr 2013
    Berichten:
    4.196
    Locatie:
    Deventer
    ik heb 2 modules, maar met beide echt geen problemen
     
  15. Heli-DJ

    Heli-DJ

    Lid geworden:
    6 jun 2012
    Berichten:
    38
    Locatie:
    Ede
    Michel dat klopt wat je zegt, maar dan nog de wegtrekker doet zich alleen voor met draaiende motor zoals je duidelijk in mijn filmpjes op de workbench kan zien. Ik ben er nog niet aan toegekomen om de miltonmod in de lucht te testen. Tijdens het testen moet je inderdaad het scheef hangen corrigeren door in de advanced settings bij autolevel de Aileron en Elevator Angle for Hoover te stellen, zodat de Brain weet wat het als 0 referentie moet zien.
     
  16. Sven75

    Sven75

    Lid geworden:
    10 apr 2013
    Berichten:
    4.196
    Locatie:
    Deventer
    MSH is nu ook met een update gekomen,

    De al prima werkende rescue functie is nu uitgebreid met pitch up.

    Dus eerst draait de heli zich als de donder met de skids down en kop up, en geeft dan pitch up om hoogte te maken.

    Go MSH, en het is gewoon gratis in tegenstelling tot vbar neo
     
    Heli-DJ vindt dit leuk.
  17. Heli-DJ

    Heli-DJ

    Lid geworden:
    6 jun 2012
    Berichten:
    38
    Locatie:
    Ede
    Dat is goed nieuws Sven... heb je het al uitgetest? en waar kan je het instellen? in de advanced mode? Ik ga dit weekend de Heli weer vliegklaar maken en gelijk de firmware upgrade uitvoeren..
     
  18. Sven75

    Sven75

    Lid geworden:
    10 apr 2013
    Berichten:
    4.196
    Locatie:
    Deventer
    de update komt in april, sorry nog even wachten dus ;-)
     
  19. Heli-DJ

    Heli-DJ

    Lid geworden:
    6 jun 2012
    Berichten:
    38
    Locatie:
    Ede
    Ach het is bijna april... ik lees dat er echt veel verbeteringen komen.. ook verbeteringen die de Milton Mod onnodig gaan maken..
    Quote:

    Hey guys,
    The MSH engineering has been working a long time to bring out an all new Rescue feature written from the ground up. The new rescue uses some very advanced proprietary algorithms to take rescue to another level. There is no setup, no bench calibration. It just works.

    The new Rescue will be a free firmware update along with a couple other awesome surprises. (-:

    Some of the rescue features:
    -Pulls you out of trouble, levels the helicopter and applies pitch to save the model at the flick of a switch or press of a button
    -Advanced learning and dead reckoning algorithms. Constantly adapts to the model and flight conditions (i.e. works with models with extreme vibration)
    -Plug and play setup. No tuning required.
    -No bench calibration required
    -Activated with a free channel or bank
    -Optional pitch on rescue, pulls you out of trouble when you need it most

    Coming to your brain soon

    Check de link op Helifreak:
    http://www.helifreak.com/showthread.php?t=734750
     
  20. Sven75

    Sven75

    Lid geworden:
    10 apr 2013
    Berichten:
    4.196
    Locatie:
    Deventer
    gut, heb net een brain verkocht en een vbar gekocht voor de Logo ;-)

    Maar heb nog een Brain op de Oxy
     

Deel Deze Pagina