Hey Zoals de titel al zegt, mijn MSR blijft rechtsom draaien. Dit is gekomen na dat ik de staartmotor verwisseld heb omdat de oude kapot is gegaan met een crash. De trim staat al helemaal in de hoek, dit heeft al een beetje geholpen, maar het wil er niet uit. De nieuwe staartmotor komt van een MSRX die ik voor weinig heb kunnen overnemen. Zou deze motor niet lekker meer zijn of heb ik een groter probleem? Groeten
Ik ben geen expert maar even met gezond verstand aan: Kan het ook zijn dat je staartmotortje te sterk is (komt uit cp en nu in fp.)
Ik bedoelde eigenlijk welke kant de tailblades opdraaien Als jij er een andere motor op hebt gezet zou het kunnen zijn dat deze nu rechtsom draait ipv linksom.
Nee, zo hard draait ie ook weer niet Het is alsof het motortje gewoon net niet genoeg toeren wil draaien ofzo, heel langzaam. Met trimmen heb ik het gehalveert, maar kan nu niet verder trimmen en hij blijft nog draaien.
Owhh zo ha ha, kijk ook eens of je swash dan recht staat. Bij de MCP heb ik ook wel eens gehad dat hij langzaam een kant op draaide en dat heb ik toen opgelost door de swash net een tikkie anders ( waarschijnlijk meer horizontaal op het oog ) te zetten.
Het klinkt alsof je juist teveel tailpower hebt. (tailrotor blaast naar rechts en wil de staart dus naar links laten gaan en de neus daardoor naar rechts...) Heb je er de bijbehorende tailrotor op zitten of de oorspronkelijke van de MSR? Als je nog een reserve hebt, dan kun je het al gebruikte exemplaar met een heel scherpe schaar voorzichtig wat inkorten - 1mm kan al veel effect hebben. Maar evenzogoed kan je hoofdmotor op z'n laatste benen lopen. Dan is je balans ook weg.
Hey Ik heb het geprobeert met de originele MSR tailrotor en met de MSRX tailrotor, bij beide heeft ie het. Ook de blaadjes meer of minder verdraaien lijkt er niet veel effect op te hebben... Main motor maar eens wisselen dan.
Late reactie, maar op het moment zit ie weer terug in de doos en die ligt weer ergens onder een stapel andere dozen
ik zou eerst maar proberen met een origineel motor die passt, en dan de trim uit halen, iedereen weet, dat met dat digitale spul aan het heck geen trim gebruikt mag worden, als de nose naar rechts draait, draait de staartmotor te veel door de koppel van een rechtsdraaiende heli wil de nose naar links zonder heck-rotor Groet Uwe