MTXL Project - zelf bouwen

Discussie in 'Big Scale auto's' gestart door arjanpetersen, 1 dec 2018.

  1. arjanpetersen

    arjanpetersen

    Lid geworden:
    1 dec 2018
    Berichten:
    3
    Locatie:
    Groningen
    Beste allen,

    In een beetje een opwelling heb ik een 29cc benzine motor gekocht, en heb ik bedacht dat ik wel een MTXL wil gaan bouwen. Nu heb ik niet veel ervaring hiermee, en kan wel wat tips gebruiken. Zoals waar kan ik het beste onderdelen kopen. Waar ik op moet letten etc.

    Ik heb op zich de tijd, en het lijkt mij mooi om het een en ander te leren!

    Alle hulp is welkom

    Arjan
     
  2. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.463
    Locatie:
    Sassenheim
    In welk opzicht bedoel je zelf bouwen?

    Als je alle onderdelen los wilt kopen om de auto op te bouwen kan je bij iedere Losi dealer je wenslijstje inleveren maar hou er rekening mee dat de auto dan veel duurder gaat worden dan een compleet nieuwe aankoop.

    Je kunt ook kijken naar bv een 2e hands FG monstertruck om daar wat mee te gaan doen.
     
  3. arjanpetersen

    arjanpetersen

    Lid geworden:
    1 dec 2018
    Berichten:
    3
    Locatie:
    Groningen
    Ik wil inderdaad de onderdelen los gaan verzamelen. Probeer daarbij gebruik te maken van allerlei verkoop kanalen zoals bv. Ook AliExpress. Wat is het prijs verschil ongeveer? Ik vind het juist wel leuk om hem zelf op te bouwen. Jammer dat ze alleen als rtr er zijn. Voor mij is het bouwen de fun. Maar als je nog andere tips hebt, dan hoor ik het graag. Bedankt.

    Arjna
     
  4. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.463
    Locatie:
    Sassenheim
    Nou, pak de manual erbij en begin alle onderdelen in een excellijst te zetten en ga dan daarmee googlen. Zet de prijzen in de lijst en laat excel de totaalberekening doen. De prijs van een auto in onderdelen kan tot het dubbele oplopen....

    Misschien een idee om Losi te benaderen met de vraag of de MTXL ook als een bouwkit/roler te verkrijgen is.

    Anders naar iets anders kijken? In de wedstrijdwereld zijn dan wel geen MT's te vinden maar genoeg andere auto's die wel als een bouwpakket komen.
     
  5. arjanpetersen

    arjanpetersen

    Lid geworden:
    1 dec 2018
    Berichten:
    3
    Locatie:
    Groningen
    Ok duidelijk! Bedankt voor je heldere informatie. Wellicht iets anders kijken dan! Is het altijd zo dat een bouwpakket goedkoper is dan losse onderdelen? Heb je misschien wat voorbeelden waar ik naar zou kunnen kijken? Ik heb al wel een 29cc motor gekregen:)

    Erg bedankt voor de hulp!
     

Deel Deze Pagina