Mugen Seiki MBX-6 & MBX-6T brushless topic

Discussie in 'Electro offroad' gestart door diver, 8 nov 2010.

  1. diver

    diver

    Lid geworden:
    28 apr 2009
    Berichten:
    1.598
    Locatie:
    Schijndel
    Omdat er de laatste tijd steeds meer Mugen Seiki MBX-6 & MBX-6T brushless rijders bij zijn gekomen (waaronder ik zelf sins vanavond) leek het mij wel zinnig een topic te starten.
    Er zijn op het forum nog een aantal mooie topic´s te vinden over deze auto´s maar het gaat dan meestal om nitro wagens. In deze topic´s staan wel een paar hele goede tips en ik hoop dan ook dat we die hier ook tegen gaan komen.

    Brushless:

    (Her)bouwverslag & Brushless Conversie Mugen MBX-6T

    Verslag: Mugen MBX-6E Tekno (No-Nitro.nl)

    Nitro:

    Mugen Seiki MBX-6 & MBX-6T topic

    Mugen Seiki MBX-6T bouwverslag


    Zoals ik al vertelde vanavond 2 autootjes gekocht (van Richard) hieronder een paar fotootjes van mijn nieuwe aanwinst!

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 24 dec 2015
  2. PIR3lly

    PIR3lly

    Lid geworden:
    20 aug 2009
    Berichten:
    1.907
    Locatie:
    nabij Schiphol
    Hey diver, leuk idee om een nieuw topic te maken (hoewel qua setup de nitro en de brushless versie niet al te veel zullen verschillen).
    Heel veel info vind je daarom hier dus al.
    Check alleen even je linkjes. Het ziet ernaar uit dat voor http er een ' staat, waardoor ze niet werken. ;)
     
    Laatst bewerkt: 8 nov 2010
  3. diver

    diver

    Lid geworden:
    28 apr 2009
    Berichten:
    1.598
    Locatie:
    Schijndel
    Opgelost!

    Meteen maar ff een vraag op mijn buggy zit voor een alu shock tower en achter de carbon en bij de truggy net andersom. Wat is het voordeel van de alu of de carbon en wat is beter??

    Bij de buggy zit er 1 alu chassis brace op de achterste en hier eigenlijk de zelfde vraag alu of plastic????
     
  4. Nard Cox

    Nard Cox Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 jan 2009
    Berichten:
    5.661
    Carbon : lichter / sterker
    Alu : buigt ipv breekt

    MBX6: alu chassis brace zo laten
    MBX6T: plastic en ook zo laten

    Persoonlijk zie ik niet veel heil in het topic. Liever gewoon alle 1/8 buggy en truggy zaken in het algemene 1/8 buggy / truggy topic bespreken. Als je 5 Mugen rijders hebt wordt het een vrij eenzaam topic. Bovendien blijft in 1 algemeen topic alle informatie beter bewaard.
     
  5. PIR3lly

    PIR3lly

    Lid geworden:
    20 aug 2009
    Berichten:
    1.907
    Locatie:
    nabij Schiphol
    Voor zover ik weet is het "carbon" iets lichter, maar heeft bij een harde klap op z'n dak de neiging tot breken.
    Het alu is duurder, iets zwaarder en heeft de neiging tot buigen bij een harde klap op z'n dak.

    Ik geef de voorkeur aan het lichtere "carbon".

    Edit, Nard was mij natuurlijk weer voor ;)
    En ik denk ook dat twee van deze topics wat teveel opgesplitst gaat worden.
     
  6. Stoomstrijkijzer

    Stoomstrijkijzer

    Lid geworden:
    24 aug 2009
    Berichten:
    2.899
    Locatie:
    Maldegem, België
    Heb me ook nog wat Tekin spul bijgehaald. Op de blackjack ga ik testen.
    Weet alleen niet welke motor is zou gebruiken. Met de nieuwe TP's gaat ie wel ziek snel met de 1900kv :D
     
  7. timon posno

    timon posno

    Lid geworden:
    11 jan 2009
    Berichten:
    2
    Locatie:
    Opperdoes (noord-holland)
    Hey driver:D

    Dat bouw verslag van die mugen seiki mbx6 tekno is van mij:D:D
    Maar mooi draadje dit:D
    Ik ben nu bezig met een mugen seiki mbx6-t tekno v4 aan het bouwen, hoop dat hij in deze dagen af komt.
    Ik zal wel wat foto's plaatsen in het weekend.

    Maar ik zie op de 2 de foto van je eerste post dat je een soort van sokjes over je shocks heb.. Hoe kom je daar aan als ik vragen mag?
    Ik wil ze zelf ook wel:D

    Groetjes Timon

    PS: Nard Cox (Paco Raap Look a like) je moet niet zeuren hoor:p
    is toch leuk zo een topic? Beetje mugen E rijder onder elkaar die kunnen bij praten;)
     
  8. Stoomstrijkijzer

    Stoomstrijkijzer

    Lid geworden:
    24 aug 2009
    Berichten:
    2.899
    Locatie:
    Maldegem, België
    Er wordt amper gepost ivm 1/8 buggy's, dus al je dan nog voor ieder merk een apart draadje hebt, dan mag je serieus lopen zoeken.
     
  9. randywuite

    randywuite

    Lid geworden:
    23 nov 2008
    Berichten:
    195
    Mensen ben op zoek naar een motor mount voor mijn mbx6t, heb nu deze gezien bij In-Racing.de alleen durf ik niet te zeggen of het wel wat is. Ik hoor graag van jullie. Set up Mamba monster 2200 kv

    [​IMG]

    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015
  10. Nard Cox

    Nard Cox Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 jan 2009
    Berichten:
    5.661
    Als je standaard chassis hebt dan koop gewoon een RCM of EliteRC mount.
     
  11. randywuite

    randywuite

    Lid geworden:
    23 nov 2008
    Berichten:
    195
    Nou mensen bedankt voor de info, en het is een tekno v3 geworden, dank aan rbs die had nog 1 kompleet nieuw set liggen. Hier een paar pics
    Setup mamba monster 2200 kv, Ace 1015, sls s4 5000mah 30c.
    P.s nu nog op zoek naar een goede snelle lader, sls lipo kan met 3c geladen worden.

    [​IMG]

    [​IMG]


    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015
  12. Pinky-II

    Pinky-II

    Lid geworden:
    3 dec 2007
    Berichten:
    1.504
    Locatie:
    Apeldoorn
    Als je geen mechanische remmen gebruikt zet dan je motor dichterbij.
    (meen dat je met de V3 zeker een sleuf op kon schuiven nog.)
     
  13. randywuite

    randywuite

    Lid geworden:
    23 nov 2008
    Berichten:
    195
    Nee hij is niet op te schuiven, maar waarom om de lagers niet te veel stress te geven in de motor?
     
  14. dikke hond

    dikke hond

    Lid geworden:
    29 jan 2010
    Berichten:
    1.640
    Locatie:
    Land van Cuijk
    Volgens mij kan dat wel bij de V4...

    @ randy: als je je connectors van de motor er haaks opzet kun je het mooier/veiliger afwerken!
     
  15. randywuite

    randywuite

    Lid geworden:
    23 nov 2008
    Berichten:
    195
    op de motor mount kan je hem maar op deze manier plaatsen
     
  16. Pinky-II

    Pinky-II

    Lid geworden:
    3 dec 2007
    Berichten:
    1.504
    Locatie:
    Apeldoorn
    Er zitten 2 sets sleuven in je chassis .... (altans in het buggy shassis zeker)
     
  17. Pinky-II

    Pinky-II

    Lid geworden:
    3 dec 2007
    Berichten:
    1.504
    Locatie:
    Apeldoorn
    Ah wacht ff heb jij nog met plaatjes onder je motor mount zelf die in een sleuf in het chassis vallen ?

    Zo ja de plaatjes kan je omdraaien en komt de motor dichterbij het diff (naar voren). Dit is zeker om je rotor te sparen de kans op knappen van je rotor as is aanwezig (heb pas 6 rotors gemold :))
     
  18. randywuite

    randywuite

    Lid geworden:
    23 nov 2008
    Berichten:
    195
    pinky bedankt voor de tip, ik heb ze omgedraaid, en dat scheelt toch een flink stuk;) Ik vraag me nog 1 ding af ben wezen rijden, een minuut of 10 en ik vraag mij af hoe heet, of hoe warm mag de mamba setje worden, voor mijn gevoel werd het setje best warm, iedergeval de motor was iedergeval niet handwarm, de esc voelde ik ook warmte maar weet de temp niet. Ik heb het setje overgenomen, en heb er geen progamma kaart bij die moet ik nog halen. De Dragebrake staat wel wat te hoog ingesteld, zal het daarmee te maken hebben dat dan wat warmer wordt.
     
  19. WonderTiger

    WonderTiger

    Lid geworden:
    3 mrt 2010
    Berichten:
    3.718
    Locatie:
    Zaandam
    motor: onder 75 graden
    esc: onder 60
    lipo's: onder 40

    dat is wat ik aan hou. Je kan er wel wat overheen zonder problemen maar het moet niet veel hoger zijn.
     
  20. Stewie

    Stewie

    Lid geworden:
    23 mei 2010
    Berichten:
    2.296
    Locatie:
    Koersel
    Ik zou je kabels zo niet laten loshangen...
    Voorbeeldje van mijn truggy :D.

    [​IMG]

    Setup:
    - Pinion 16T (moet wat voorruit gaan he :D)
    - Punch: 30%
    - achteruit af
    - Brake: 50%
    - Lipo cutoff: 3.2V
    De rest heb ik niet veranderd.
     
    Laatst bewerkt: 1 jul 2011

Deel Deze Pagina