Mugen Seiki MBX-6T

Discussie in 'Bouwverslagen - Auto's' gestart door amateur, 19 okt 2010.

  1. amateur

    amateur

    Lid geworden:
    28 mei 2007
    Berichten:
    882
    Locatie:
    Krimpen aan den IJssel
    aangezien er mensen waren die een bouw verslag wilde zien, ga ik er 1 proberen te maken (mijn 1e bouw verslag nooit)
    Chassis: Mugen Seiki MBX-6T
    Motor: LRP ZR.30 spec2
    servos: BMS-616DMG+HS Digital Buggy Servo (MG) 10.2kg / .12sec / 46.5g
    zender:Sanwa M11 2.4gHz


    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    Toen hij binnen kwam meteen maar foto's geschoten, had al zin om te bouwen (maar moest naar school)



    [​IMG]

    begin bij het begin, dus de diff's in elkaar zetten



    [​IMG]

    Fail om 11 uur s'avonds, een lager vergeten en me diff moet weer helemaal open



    [​IMG]

    alle diff's gevold zoals het in het boekje staat en klaar om in de diff huizen te gaan.
    einde 1e dag...



    [​IMG]

    drive shafs naar midden diff in elkaar geflanst.



    [​IMG]

    de voor en achter diff's zitten in hun huisje.



    [​IMG]

    alles netjes van het rekje gehaald en mooi vlak gekregen.



    [​IMG]

    draag armen zitten er op zonder problemen.



    [​IMG]

    de voorkant is af, nu aan de achterkant beginnen.

    [​IMG]

    een foto van mij, omdat me broertje ook foto's wilde maken.



    [​IMG]

    achterste stabi gemonteerd



    [​IMG]

    vanaf de andere kant (random pic)



    [​IMG]

    hoe het er voor staat aan het eind van de 2e dag



    [​IMG]

    opgelet, je moet alles echt meten, je kan het er niet opleggen!
    dat had ik gedaan (na een paar tamiya's en een b4 was ik dat een beetje gewend geraakt)



    [​IMG]

    achterkant is af!



    [​IMG]

    detail foto



    [​IMG]

    achterkant het geheel en einde dag 3



    [​IMG]

    we mogen beginnen aan het midden diff en de remmen.
    wat zien die break pads van Mugen er prachtig uit, dat belooft wat.



    [​IMG]

    het midden diff + voor en achter kant gemonteerd



    [​IMG]

    het ziet er super uit (al zeg ik het zelf)



    [​IMG]

    Fail, te ver door geduwd



    [​IMG]

    de motor die er op komt: LRP ZR.30 spec2 (pullstart)



    [​IMG]

    en toen....

    Pizza!!!!



    [​IMG]

    shocks bouwen, de shocks hebben een automatische bleed valve ofzo. Ik vind het super :D



    [​IMG]

    random pic



    [​IMG]

    voorkant



    [​IMG]

    zijkant



    [​IMG]

    achterkant



    [​IMG]

    back vieuw



    [​IMG]

    door de trekstarter paste de motor niet op de daarvoor bestemde motor steunen....



    [​IMG]

    probleem opgelost.



    [​IMG]

    motor gemonteerd op het chassis.



    [​IMG]

    nu ook met de JP-2 uitlaat van Jammi'n Products



    [​IMG]

    front vieuw



    [​IMG]

    achter kant met spoiler



    [​IMG]

    nog 1 van de achterkant



    [​IMG]

    zoals hij er een tijdje bij stond...



    foto shoot van me banden:

    [​IMG]

    ze zijn binnen!!!



    [​IMG]

    2 foto's van dat ze in de doos zaten vond ik wel weer genoeg



    [​IMG]

    ??????



    [​IMG]

    pijnlijk!!! mijn tool is de dik? ik krijg ze nooit er op...



    [​IMG]
    [​IMG]

    waar een wil is, is een weg: pak gewoon goede een punt tang :D



    [​IMG]

    nice



    [​IMG]

    de banden zijn voorzien van gaatjes (hoef je dat zelf niet te doen)



    [​IMG]

    en hij staat mooi hoog...



    [​IMG]

    Brandstof is binnen... (gewoon via de post, waarom niet)




    zit net echter me pc, belt de postbode aan... (sprint hem naar beneden en probeer niet al te enthousiast te doen)

    [​IMG]



    tadaaa het pakketje met de een na laatste spullen is binnen (vergat een foto te maken, dus heb het een soort van in de doos terug gegooid)


    [​IMG]



    alles zit er in zover ik kon zien, alleen heeft die vulfles geen schroefdraad, maar het rode ding dat er op moet wel....



    het was niet veel wat er inzat, maar ik kon het 1 en ander gaan doen.
    jammer genoeg moest ik 's middags weg en heb dus niet veel kunnen doen.(teminste niet wat ik allemaal wilde)




    [​IMG]

    imbusjes gekocht, waren iets te lang... moer er op en dremelen maar :D (links de lengte zoals ze waren, midden na het dremelen, rechts de originele)



    [​IMG]

    een vage foto van het ophogen (snap niet hoe hij zo geworden is, maar ja....)



    [​IMG]

    [​IMG]



    waarom mijn moeder nu niet echt blij met mij is....

    [​IMG]



    helemaal uit china...

    [​IMG]



    uit de doos gehaald, anders wordt het nooit wat.

    [​IMG]

    [​IMG]



    verpakking open :D

    [​IMG]



    en er op gezet.



    nu nog de kap spuiten...

    [​IMG]



    afplakken...

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]




    Na 1 keer gereden te hebben.

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]



    De uitlaat wordt lekker warm, en smelt de kap omdat die er tegen aan drukt...



    gespoten...


    nog tips voor mijn verslag, ik hoor het graag ;)
     
    Laatst bewerkt: 7 nov 2010
  2. westcoast

    westcoast

    Lid geworden:
    25 feb 2008
    Berichten:
    2.561
    Locatie:
    Westland
    tip van de dag: wat kleur voor de kap. oja en een setje wielen:D

    Leuk bouwverslag, ben benieuwd naar het eindresultaat!
     
  3. amateur

    amateur

    Lid geworden:
    28 mei 2007
    Berichten:
    882
    Locatie:
    Krimpen aan den IJssel
    banden zijn als het goed is al onderweg, de kleur ben ik nog niet uit....
     
  4. PIR3lly

    PIR3lly

    Lid geworden:
    20 aug 2009
    Berichten:
    1.907
    Locatie:
    nabij Schiphol
    Mooi verslagje... Komt me alles erg bekend voor! ;)
    Mocht je ooit eens wat onderdeeltjes van het brandstof gebeuren (tankje, filter, etc) nodig hebben, dan hoor ik het wel. Dat heb ik zelf er allemaal af gehaald. Die van mij heb ik vandaag af gemaakt, je kunt daar ook wat van lezen in mijn mbx-6t bouwverslagje.

    Wel 1 tip. De verdeling van de diffolie die mugen aanhoudt is wat vreemd. Zal waarschijnlijk wel werken, maar de meeste mensen doen de 10K in het centerdiff, dan iets van 7K voor en 2-3K achter. Maar daar kun je natuurlijk zelf mee experimenteren.
     
  5. kurtje

    kurtje

    Lid geworden:
    28 aug 2008
    Berichten:
    3.024
    Locatie:
    Beringen
    Mooi verslag!!! Mijne ligt nog steeds gereed om te bouwen :)

    Zodra de winter in het land is, ga ik er mij eens een paar avonden aanzetten :)
     
  6. westcoast

    westcoast

    Lid geworden:
    25 feb 2008
    Berichten:
    2.561
    Locatie:
    Westland
    Wat heb je genomen voor bandjes?
     
  7. Stoomstrijkijzer

    Stoomstrijkijzer

    Lid geworden:
    24 aug 2009
    Berichten:
    2.899
    Locatie:
    Maldegem, Belgiƫ
    De shocktowers insmeren met CA is aan te raden. Heb je de O-ringen in de diffs geplaatst? De kleine ringetjes achter de spider gears. Die kan je beter niet plaatsen.
     
  8. kurtje

    kurtje

    Lid geworden:
    28 aug 2008
    Berichten:
    3.024
    Locatie:
    Beringen
    Inderdaad zonder de O ringen loopt het diff veel soepeler :)
     
  9. PIR3lly

    PIR3lly

    Lid geworden:
    20 aug 2009
    Berichten:
    1.907
    Locatie:
    nabij Schiphol
    Hey stoomstrijkijzer... Heb je ook een toelichting voor jouw tips? Ben er wel benieuwd naar namelijk. Misschien is het ook voor mij van toepassing.
     
  10. amateur

    amateur

    Lid geworden:
    28 mei 2007
    Berichten:
    882
    Locatie:
    Krimpen aan den IJssel
    GRP Cubic truggybanden

    de shock towers heb ik ingesmeerd met CA ;) & bij mij loopt alles soepel met die O-ringen er in.
    Ik heb er per diff (alleen voor en achter) 2 in gedaan.
     
  11. Rickyyy

    Rickyyy

    Lid geworden:
    28 apr 2008
    Berichten:
    963
    Locatie:
    Langeraar
    ff een amateur ;-) vraag van mij. Wat is CA?
     
  12. amateur

    amateur

    Lid geworden:
    28 mei 2007
    Berichten:
    882
    Locatie:
    Krimpen aan den IJssel
    CA verwijst naar seconde lijm, het is eigenlijk het werkzame bestanddeel er in ( ik heb het me ook ooit afgevraagd en als je CA glue google't vind je het zo)
     
  13. PIR3lly

    PIR3lly

    Lid geworden:
    20 aug 2009
    Berichten:
    1.907
    Locatie:
    nabij Schiphol
    Maar waarom de shock tower met ca insmeren???
     
  14. bricks

    bricks

    Lid geworden:
    7 mrt 2009
    Berichten:
    3.569
    Locatie:
    Rijsenhout
    het carbon wordt daarmee ook aan de zijkant afgesloten, en delamineert dan minder snel. En het ziet er strakker uit denk ik.
     
  15. PIR3lly

    PIR3lly

    Lid geworden:
    20 aug 2009
    Berichten:
    1.907
    Locatie:
    nabij Schiphol
    Oh, wacht effe. Je moet dus de randjes met ca insmeren?!
     
  16. bricks

    bricks

    Lid geworden:
    7 mrt 2009
    Berichten:
    3.569
    Locatie:
    Rijsenhout
    yep.

    CA = Cyanoacrylaat
     
  17. amateur

    amateur

    Lid geworden:
    28 mei 2007
    Berichten:
    882
    Locatie:
    Krimpen aan den IJssel
    Update P1
     
  18. Rickyyy

    Rickyyy

    Lid geworden:
    28 apr 2008
    Berichten:
    963
    Locatie:
    Langeraar
    Netjes hoor!

    Om de wielen te monteren gebruik ik een dopsleutel met ratel.

    Wat zijn de donkere vlekken om de gaten in de band heen?
     
  19. amateur

    amateur

    Lid geworden:
    28 mei 2007
    Berichten:
    882
    Locatie:
    Krimpen aan den IJssel
    oke bedankt voor de tip, zal zo even een zoeken naar mijn dopsleutels.
    en ik heb geen idee, misschien van het apparaat dat de gaten maakt? zelf zie ik het niet (in het echt)

    edit: een dopsleutel past wel, nu nog wachten op servo's
     
    Laatst bewerkt: 20 okt 2010
  20. Olii

    Olii

    Lid geworden:
    14 feb 2009
    Berichten:
    1.897
    Locatie:
    Lier BE
    Leuk verslagje:cool:.

    Heb zelf nog nooit een Nitro gehad. Ik moet nog een wagen kopen tegen volgende lente. Ja moeten.:p Bigscale of nitro , men kameraad rijdt bigscale dus weet het niet goed want nitro is ook wel nice. Kan nog lang nadenken eh:yes:
     

Deel Deze Pagina