Na al een hele tijd meegelezen te hebben. Ben ik laatst een weekje op stap geweest met Corvl, en dusdanig weer gemotiveerd geraakt dat ik na 25 jaar (ongeveer) de draad weer heb opgepakt.
Vroeger met auto's / rupsvoertuigen / zwevers gespeeld. Maar dat alles is in het gedrang gekomen tijdens studeren en de dienst en daarna nooit weer opgepakt.
Om het geheel weer op te pakken hiero in de buurt een Multiplex Easy Star bijna klaar gekocht (RR) + Lipo (2S 2200mAh) + robbe lader.
Volgens Corvl is dit wel een aardig crash bestendig geheel, om weer in de groove te komen.
Lekker allemaal van plastic (elapor) met servootjes er al in (die oude krengen die ik nog heb zijn veels te groot en zwaar) ..
By luusje at 2010-09-18
Stekkertjes zijn niet meer zoals ik ze ken voor de servo's... hmm dus moet toch nog ff hobbyk'en.
By luusje at 2010-09-18
De inhoud ziet er leuk uit, maar naar mijn mening wel wat kaal..
By luusje at 2010-09-18
Omdat ik toch wel van plan ben ook zelf weer wat te bouwen, ook direct maar een verlanglijstje gemaakt voor HK.
1e Bestelling gemaakt om te proberen deze RR kit eerst eens met mijn oude ECO 4 kanaals de lucht in te krijgen. Wil me nog wat inlezen op een mooie zender voordat ik wat koop.
RS410II-40/7509 Corona 4Ch Single Conv. Rx 40MHz (Incl 10 Rx Crystal)
HK-Firepfbag/14285 Turnigy Battery charge & store pack 23x14cm
+ nog wat klein grut, want letterlijk alles wat ik heb is verouderd.
Net zoals mijn kennis met betrekking tot batterijen en laders... wtf is een lipo LOL. Nou dat heb ik gelukkig een beetje kunnen bijlezen in de FAQ's.
Nu ik toch zit te wachten op mijn spulletjes uit HK, maar s aan de gang gegaan met de ES.
Linkje gevonden om inspiratie op te doen. Zoals ik al zei, ik vindt hem wat kaal.
Eerst maar eens die rare rondjes van de delen afgeschuurd met een oud 180 graans papiertje en nagel vijltje.
By luusje at 2010-09-18
Leuk klusje wat op zich niet zoveel tijd vraagt.
Klussen is leuk, t kost wel wat extra gewicht maar kleurtje er over.
Schemaatje bedacht, en begonnen.
By luusje at 2010-09-18
By luusje at 2010-09-18
Tot zover mijn voortgang in 2 dagen.
Helaas de afplak tape weer een deel vd verf eraf gerukt.. Te goede kwaliteit vd bouwmarkt (of slechte, is maar hoe je het bekijkt
.)
Morgen als ik tijd heb die plekjes ff bij werken.
Vleugels moeten nog een 2 tal dunne laagjes krijgen, zijn nog niet helemaal dekkend.
Wanneer er weer nieuws is zal ik t laten weten.
en kan niet wachten op mijn bestelling onderdelen.
Groetjes
Vroeger met auto's / rupsvoertuigen / zwevers gespeeld. Maar dat alles is in het gedrang gekomen tijdens studeren en de dienst en daarna nooit weer opgepakt.
Om het geheel weer op te pakken hiero in de buurt een Multiplex Easy Star bijna klaar gekocht (RR) + Lipo (2S 2200mAh) + robbe lader.
Volgens Corvl is dit wel een aardig crash bestendig geheel, om weer in de groove te komen.

Lekker allemaal van plastic (elapor) met servootjes er al in (die oude krengen die ik nog heb zijn veels te groot en zwaar) ..

By luusje at 2010-09-18
Stekkertjes zijn niet meer zoals ik ze ken voor de servo's... hmm dus moet toch nog ff hobbyk'en.

By luusje at 2010-09-18
De inhoud ziet er leuk uit, maar naar mijn mening wel wat kaal..

By luusje at 2010-09-18
Omdat ik toch wel van plan ben ook zelf weer wat te bouwen, ook direct maar een verlanglijstje gemaakt voor HK.
1e Bestelling gemaakt om te proberen deze RR kit eerst eens met mijn oude ECO 4 kanaals de lucht in te krijgen. Wil me nog wat inlezen op een mooie zender voordat ik wat koop.
RS410II-40/7509 Corona 4Ch Single Conv. Rx 40MHz (Incl 10 Rx Crystal)
HK-Firepfbag/14285 Turnigy Battery charge & store pack 23x14cm
+ nog wat klein grut, want letterlijk alles wat ik heb is verouderd.
Net zoals mijn kennis met betrekking tot batterijen en laders... wtf is een lipo LOL. Nou dat heb ik gelukkig een beetje kunnen bijlezen in de FAQ's.
Nu ik toch zit te wachten op mijn spulletjes uit HK, maar s aan de gang gegaan met de ES.
Linkje gevonden om inspiratie op te doen. Zoals ik al zei, ik vindt hem wat kaal.
Eerst maar eens die rare rondjes van de delen afgeschuurd met een oud 180 graans papiertje en nagel vijltje.

By luusje at 2010-09-18
Leuk klusje wat op zich niet zoveel tijd vraagt.
Klussen is leuk, t kost wel wat extra gewicht maar kleurtje er over.
Schemaatje bedacht, en begonnen.

By luusje at 2010-09-18

By luusje at 2010-09-18
Tot zover mijn voortgang in 2 dagen.
Helaas de afplak tape weer een deel vd verf eraf gerukt.. Te goede kwaliteit vd bouwmarkt (of slechte, is maar hoe je het bekijkt

Morgen als ik tijd heb die plekjes ff bij werken.
Vleugels moeten nog een 2 tal dunne laagjes krijgen, zijn nog niet helemaal dekkend.
Wanneer er weer nieuws is zal ik t laten weten.
en kan niet wachten op mijn bestelling onderdelen.
Groetjes
Laatst bewerkt door een moderator: