multiplex Easystar deel 2.

Discussie in 'Beginners' gestart door wiebe, 17 apr 2009.

  1. Thieu

    Thieu Vriend van modelbouwforum.nl

    Lid geworden:
    6 jan 2008
    Berichten:
    1.440
    Locatie:
    Boxtel (MVC Boxtel) www.mvcboxtel.nl, al 60 jaar!
    Ik ook, alleen staat het er verkeerd ;)
     
  2. _Dutchy_

    _Dutchy_

    Lid geworden:
    28 dec 2008
    Berichten:
    1.352
    Klopt, het stukje "eerst leg je je kist middels je rolroeren op zijn rug" ontbreekt. ;)
     
  3. Thieu

    Thieu Vriend van modelbouwforum.nl

    Lid geworden:
    6 jan 2008
    Berichten:
    1.440
    Locatie:
    Boxtel (MVC Boxtel) www.mvcboxtel.nl, al 60 jaar!
    mazzel dat ie een kist met rolroeren heeft dan :D
     
  4. _Dutchy_

    _Dutchy_

    Lid geworden:
    28 dec 2008
    Berichten:
    1.352
    Die heeft die speciaal moeten inbouwen, anders had hij niets aan die mixer! :rolling:
     
  5. _Dutchy_

    _Dutchy_

    Lid geworden:
    28 dec 2008
    Berichten:
    1.352
    Die heeft die speciaal moeten inbouwen, anders had hij niets aan die mixer! :rolling:
     
  6. Dakar2009

    Dakar2009

    Lid geworden:
    21 okt 2008
    Berichten:
    44
    Upgrade Easystar II / Bixler

    Hallo Allemaal,

    Ik heb ook een Bixler vliegtuig kit gekocht bij HK, nu zit daar standaard zoals jullie weten geen electronica bij. Ik heb het hele tropic doorgelezen en een hoop bruikbare tips voorbij zien komen. Ook komen er goede tips voor betere motoren en ESC's voorbij, helaas kan ik de aangegeven motoren bij HK niet meer vinden.
    Nu kwam ik na wat surfen terecht bij Gens Ace welke ook motoren en ESC's verkoopt. Mijn vraag is of onderstaande motor en ESC combo een goede upgrade is voor mijn Bixler. Ik wil meer snelheid en kracht dan de standaard setup, welke prop kan ik het beste gebruiken met eventueel onderstaande motor / ESC combo. Graag verneem ik jullie reactie.

    Grt,
    Dennis


    Mars-BL2738-6P-3430KV(Gens ACE)

    Turns 10T Dimensions Φ27.8*38.3MM
    Imput Voltage 3S(6V-12.6V)
    Weight (Including wires) 78g
    KV (KV denotes RPM per volt) 3430KV
    Shaft length 15.2mm
    Power/W 300W
    Shaft Diameter Φ3.175mm
    Max Cuntinuous Current/A 20A Magnet diameter 6*1.75*21mm
    Peak Current 30A Resistance 16.5mΩ+/-0.6
    Efficiency 85% Recommended timing 20-25
    Magnet Poles 6P
    Motor wire length 50MM Motor Wire ф2.4mm
    stator size φ22.0*21mm


    Mars-BL30A (Gens ACE)
    Type 30A-BEC
    Dimention 65*30.6*14.5mm
    Input 2-3S(5V-12.6V)
    Sensor/Sensorless sensorless
    Battery connector N/A
    BEC 2A/5V
    Operating Current 30A Weight 34g
    Peak current 38A
     
  7. Delarobbie

    Delarobbie Guest

    Hallo e* kenners, na jaren twijfelen heb ik eindelijk besloten mn mislukte jeugddroom te vervullen: radiografisch vliegen. Ooit begonnen in de eighties met n balsahouten brandstofmodel.., das eigenlijk nooit goed gekomen. Nu heb een easystar 2 RR gekocht en een futaba 6EX, ook heb ik phoenix al n tijdje in huis met een dummy zender via USB aangesloten kan ik prima vliegen met de easystar die erin zit. Ik moet de boel nog aansluiten en dan is het uur u daar, spannend!. Heb gelijk lijm gekocht want t zal vast fout gaan..:( Nu mijn eerste vraag: is het te doen als je op phoenix aardig weg kunt om een eerste vlucht alleen te doen, en hoeveel ruimte heb je nodig?. Eigenlijk zou ik liever met een ervaren piloot/club in het begin aan de gang gaan maar kan er niet direct een vinden hier in de buurt, ik woon in Abcoude, waarnaartoe te gaan?. En 'wildvliegen' doen jullie dat of veelal in clubverband?

    Delarobbie
     
  8. FX

    FX

    Lid geworden:
    27 jul 2004
    Berichten:
    228
    Locatie:
    Voorschoten
    Hoi
    Als het een jeugddroom is, zoek dan een club, geef een paar centen uit, en laat
    je uitleggen hoe een en ander gaat. Even zoeken met google.
    Anders bestaat de kans dat je droom weer snel over is.
    Je hebt meer ruimte nodig dan je denkt. Veel succes.
    Grt, FX
     
  9. Delarobbie

    Delarobbie Guest

    kzal eens ff googelen, om m nou gelijk de grond in te boren.., das ook weer zoiets.
    komt t vliegen op n sim en in het echt n beetje overeen als de weerstomstandigheden
    hetzelfde zijn?
     
  10. FX

    FX

    Lid geworden:
    27 jul 2004
    Berichten:
    228
    Locatie:
    Voorschoten
    Ik vind het iets heel anders.
    Op een computer vlieg ik alles zonder stress van
    de kans op een crash.
    Restart je programma en klaar.
    Maar in het echt liggen de darmen van je vliegtuigje misschien allemaal
    over de grond verspreid.
    Vraag bij de dichtstbijzijnde vereniging of je een keer
    als gastvlieger onder begeleiding mag vliegen met hulp.
    En zet dan je koers uit.
    Succes, FX
     
  11. Delarobbie

    Delarobbie Guest

    Thanx FX ik ga eens in de buurt rondneuzen, heb n club gevonden maar daar vliegen ze met mode1 en ik heb steeds geoefend met mode2 en mn zender is dat ook...
     
  12. vliegtuigje

    vliegtuigje

    Lid geworden:
    28 mrt 2012
    Berichten:
    165
    Locatie:
    Staphorst, vlakbij meppel en zwolle
    ik ga er ook een kopen :)
     
  13. vliegtuigje

    vliegtuigje

    Lid geworden:
    28 mrt 2012
    Berichten:
    165
    Locatie:
    Staphorst, vlakbij meppel en zwolle
    ik heb mijn vliegtuig binnen, het is de easy star geworden. veel spullen en soldeer werk. ben nu 12 uur bezig geweest in totaal met bouwen en heb hem bijna klaar
     
  14. Sadkingbilly

    Sadkingbilly

    Lid geworden:
    15 apr 2007
    Berichten:
    2.935
    Locatie:
    Groningen
    Twaalf uur werk, dat moet wel de netste easystar van Nederland zijn :)
    Heb je een beetje een mooi vliegplekje daar? Ik woon in Zwolle, mocht je hulp nodig hebben laat maar even horen.
     
  15. vliegtuigje

    vliegtuigje

    Lid geworden:
    28 mrt 2012
    Berichten:
    165
    Locatie:
    Staphorst, vlakbij meppel en zwolle
    ja ik ben nog niet heel lang met modelvliegen bezig. nog nooit zelf gebouwt dus daarom duurt het wat langer. maar het schiet al mooi op.
    ik heb een mooi plekje, een weiland om de hoek die 1,5 vierkante km is. en volgend jaar als ik het goed kan ga ik me aanmelden bij de club. in dalfsen.

    mvg, nick
     
  16. Sadkingbilly

    Sadkingbilly

    Lid geworden:
    15 apr 2007
    Berichten:
    2.935
    Locatie:
    Groningen
    Was ook niet gemeen bedoeld hoor :) beter alles drie keer checken dan iets verkeerd vastlijmen..

    Alleen dat met die club, dat doe je net verkeerd om. Juist nu kun je je het best aanmelden zodat je vele beginnersfouten NIET aanleert. Tevens kunnen ze je daar helpen met vliegen aan de kabel (met een instructeur) en controleren of het toestel goed is afgesteld (CoG). Daarnaast is het altijd leuker om met anderen te vliegen dan alleen ;)

    Mocht je hulp nodig hebben, waar je vliegt is tien minuten verder rijden dan waar ik normaal sta (Hessenpoort) dus kan ik altijd een keer komen kijken.
     
  17. vliegtuigje

    vliegtuigje

    Lid geworden:
    28 mrt 2012
    Berichten:
    165
    Locatie:
    Staphorst, vlakbij meppel en zwolle
    Hoi,
    Ik ben vaker bij de club geweest en ben al eens bij iemand geweest die heeft geholpen met de easy star die ook bij Dalfsen vliegt. Bedankt voor je hulp aanbod. Als er iets is zal ik zeker een mailtje of een bericht sturen. :)

    Mvg Nick
     
  18. wdvanoyen

    wdvanoyen

    Lid geworden:
    25 mrt 2012
    Berichten:
    179
    Locatie:
    x
    MPX Easystar met goede prestaties

    Hallo allemaal,

    Ik ben in het bezit van de Easystar, en hij bevalt me erg goed.

    Heb nu meerdere malen met camera gevlogen, maar dit ging echt heel moeizaam omdat ik nog de standaard setup heb, met het alles behalve krachtige permax400 motortje.

    Ik ben nog een beginner in deze hobby, maar heb nu (al zeg ik het zelf! ) al redelijk veel ervaring op gedaan, en maak nu alleen nog maar vluchten met slechts één landing!

    Ik ben vastberaden om over te gaan naar brushless! alleen heb ik hier geen ervaring mee, en dus ook geen ervaring met LiPo accu's, laders en alles wat daar bij komt kijken.

    Voordat ik zometeen wordt overspoeld door links die verwijzen naar het ''easystar topic, deel 1en 2'', deel ik jullie mede dat ik ze al door heb gespit, maar er eigenlijk niet erg veel van op heb gestoken, puur door het gebrek aan kennis.

    Zou iemand mij tips kunnen geven voor een goede set up? Waar hij in ieder geval aan moet voldoen is het volgende:

    - geschikt zijn voor luchtfotografie, filmen, etc
    - hiervoor zeer krachtig zijn., ik zou graag willen dat hij grote hoogtes kan bereiken, voor mooie luchtfotos hij moet dus erg sterk zijn, omdat er aan boord een camera komt! gewicht van de camera is 140 gram.
    - en goede accu, desnoods twee (maar dan ook met switcher) , want ik wil wel enige tijd kunnen vliegen, niet zoals nu, dat ik na 10 minuten klaar ben.

    Ik heb al een goede 6 kanaals ontvanger en zender, dus dat zit wel goed

    Ik hoop dat ik genoeg informatie heb verschaft,

    Alvast heel erg bedankt!!
     
  19. Sadkingbilly

    Sadkingbilly

    Lid geworden:
    15 apr 2007
    Berichten:
    2.935
    Locatie:
    Groningen
    Eigenlijk is de EZ* helemaal niet zo geschikt als FPV toestel (dus, dat jij tijdens het vliegen 'uit het vliegtuig' kijkt) omdat er niet zo'n grote prop op het toestel kan. Dit geeft behoorlijk wat geluid als je veel vermogen wil. Ga je alleen maar foto's of video maken tijdens de vlucht is dat niet erg, dan kun je ook flink hoogte maken en dan al zwevend filmen.

    Je zit wel met de beperkingen van het toestel; maximaal een 7" prop zonder je romp te mishandelen, een gewichtsbeperking in de romp om het CoG redelijk te houden, een groottebeperking aan volume (twee flinke accu's EN je camera gaat geheid niet passen - daarnaast zal het domweg teveel gewicht zijn waardoor het toestel voor geen meter meer zweeft. Dan blijf je dus constant op de motor vliegen en gebruik je die accu's alsnog snel op.

    Natuurlijk zul je eenmaal brushless veel meer vermogen kunnen leveren (een geschikte setup is even zoeken, vooral omdat het erop lijkt dat de 380S 2200Kv motoren niet meer door HK geleverd worden maar je moet toch denken richting de 200W op 3S. Dat houdt het gewicht nog acceptabel en je stroomverbruik redelijk laag.

    Je zou natuurlijk ook kunnen kijken naar een ander (groter) toestel voor betere vliegeigenschappen, specifiek voor AP/AV. Een goede daarvoor is de Hok (https://www.vliegtuigmodelbouw.nl/artikeleninformatie.php?artikelcode=hok1)
     
  20. wdvanoyen

    wdvanoyen

    Lid geworden:
    25 mrt 2012
    Berichten:
    179
    Locatie:
    x
    Beste Sadkingbilly, bedankt voor je reactie!!

    Hmm, gelukkig ga ik voorlopig nog niet fpv vliegen, en hou ik het gewoon bij videos maken tijdens de vlucht. Ik vind de EZ hier juist wel geschikt voor, omdat er geen prop aan de voorkant zit, en omdat de romp precies breed genoeg is voor mijn camera (die 140 gram weegt).

    Met mijn vorige set-up heb ik ook met dezelfde camera gevlogen, en hier lukte het me wel om het CoG goed te houden. Alleen was de setup gewoon niet krachtig genoeg om veel hoogte te winnen, en kon ik steeds maar +- 7 minuten vliegen.

    Klopt, maximaal een prop van 7" wist ik al. Ik ben nu ook op zoek naar een geschikte setup, maar ik kom er nog niet echt uit wat voor sertup. In ieder geval wil ik een erg goede accu, die het lang volhoud en die de easystar mét camera op goede hoogte kan brengen. Of ik een 3S of 4S kies weet ik ook nog niet. Misschien is 4S wel iets te sterk, maar dat weet ik niet. Ook een geschikte motor heb ik nog niet gevonden.

    Veel verstand heb ik er nog niet van, al zeker niet van brushless motors! maar ik doe mijn best en probeer een goede setup samen te stellen.

    Wat raden jullie mij aan?

    Alvast erg bedankt!!
     

Deel Deze Pagina