multiplex EasyStar

Discussie in 'Beginners' gestart door wiebe, 13 aug 2004.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. niels

    niels

    Lid geworden:
    10 nov 2006
    Berichten:
    1.209
    Locatie:
    Roeselare, Belgiƫ
    Dit is niet altijd het geval, kijk maar eens bij deze site.
    Nee, de regelaar staat in voor het regelen van alle stroom naar de motor, servo's en ontvanger.
    Ik weet niet of je zender een timer heeft, maar als dit niet het geval is, dan ga je naar de blokker, koop je daar een 1 euro timer en plaats je die op je zender. :rolleyes:
    Dikwijls is het ook zo dat de regelaar afslaat of de hoeveelheid stroom die naar je motor gaat verminderd als je accu bijna leeg is, dan heb je nog genoeg stroom om je servo's te gebruiken of nog motor over, om te landen.
    Welke servo's bedoel je ? Degene die MPX adviseerd (hs-81) of degene die jij er bij wil kopen ?

    grts

    niels
     
    Laatst bewerkt: 14 apr 2009
  2. willemvdm

    willemvdm PH-SAM

    Lid geworden:
    8 okt 2007
    Berichten:
    1.507
    Locatie:
    Alphen a/d Rijn
    Hallo Reezer

    De standaard servo's Futaba 3003 die bij je zenderset zaten zijn geschikt voor een wat groter en zwaarder vliegtuig.
    Ik heb zelf altijd wat servo's op voorraad, nooit weg.

    Als je een bestelling bij Himodel of Hobbycity doet zul je zien dat kleine servo's, regelaars en Lipo's daar ongeveer de helft kosten als in Nederland.
    Dan is vliegen met een Lipo niet zo duur.

    Houd er wel rekening mee dat als je met een lipo vliegt je regelaar een geschikte beveiliging heeft.
    Lipo cellen mogen nooit onder de 3 volt komen!!!
    Vlieg je dus met een 2S (7,4 volt) 3200 Mah, dan zal bij 6 volt accuspanning de regelaar de motor moeten uitzetten (dan kun je nog als een zwever landen).
    Een standaard brushed regelaar zoals mijn Multiplex X-08 doet dat pas bij 5 volt, een NiMh kan daar tegen, een Lipo gaat dan kapot!!

    Groeten Willem
     
    Laatst bewerkt: 15 apr 2009
  3. reezer

    reezer Guest

    Om te starten neem ik het volgende
    -Easy star (ARF)PERMAX 400/6V moto\\r zit hierin
    -ultimat lader
    -Fubatu 6 kanaals FF6-T-6 EX4 2,4 GHZ (met korte antenne)
    -niHM accu's

    als ik mn motor opgeblaze heb of versleten dan komt er eenBL met lipo in incl bijbehorende opties
     
  4. DaveML

    DaveML Guest


    Die heb ik dus ook, de ARF versie met PERMAX motor. Vliegt prima, zeker als totale beginner.

    Helaas ga je na een tijdje (bij mij toch slechts enkele maanden) uitkijken naar een sterker (al dan niet brushless) motortje. Als ik mijn EZ* performance vergelijk met de filmpjes van sommigen hier, dan is een sterker motortje toch leuker. Sneller vliegen, grotere loops etc etc...
     
  5. olaf

    olaf

    Lid geworden:
    6 nov 2007
    Berichten:
    945
    Locatie:
    Waddinxveen [gps]: 52.04866 / 4.65173)
    Ik had hetzelfde ja. Had m.n. last van de soms sterke wind en kwam ik niet meer terug naar het veld. Met de brusless en 3S lipo en dus meer power ging dit wel lukken. Alleen erg uitkijken met teveel gas.
    Het jammerlijke was dat je dan de EZ open moest snijden voor die nieuwe motor. Uiteindelijk 2 weken terug een nieuwe EZ gekocht. Kon ik gelijk mijn regelaar mooi weg werken. Ziet er nu prima uit.
    De enige verdere modificatie is een ander richtingsroer. Heb ik gemaakt van Depron en gescharnierd. Dat draait de bochten lekkerder.
    EasyStar Fan Page: Marco's Mod
    Op deze site kan je dat zien.

    p.s. Als er mensen zijn die een nieuw permax400motortje willen hebben ... mag je hier gratis ophalen! Krijg je gelijk een propje mee.
     
  6. wiebe

    wiebe

    Lid geworden:
    5 feb 2003
    Berichten:
    3.384
    Locatie:
    drenthe
    slotje verder in deel 2

    heren
    ik sluit dit topic omdat het wel erg groot word en mensen problemen met zoeken hebben.
    ook de laadtijd van de pagina schijnt bij sommige mensen lang te zijn.
    dus gaan we hier verder.
    [81087] multiplex-easystarr-deel-2-a

    groeten wiebe mod.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 18 nov 2015
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina