Multiplex Funjet: Nu ook "bouwverslag"

Discussie in 'Electro vliegtuigen' gestart door Pjotrrr, 5 feb 2006.

  1. kevin heli

    kevin heli

    Lid geworden:
    10 dec 2008
    Berichten:
    483
    gewoon een hetrc 2w23 motor 80a regelaar prop 5,2x5,2 en een 5cell 3300 lipo er in 1800 watt trekt hij nu .
    greetz
     
  2. kevin heli

    kevin heli

    Lid geworden:
    10 dec 2008
    Berichten:
    483
    een prop 4,7x4,7 gaat ook
     
  3. cornetto

    cornetto

    Lid geworden:
    6 dec 2006
    Berichten:
    335
    Locatie:
    Belgie
    Heb de 2w23 op 4 cellen op de ultra met een apc 5.25 op 4.75 en wordt er nog bang van.

    70 ampére en 900 Watt.
     
  4. fabianvzwol

    fabianvzwol

    Lid geworden:
    26 jun 2006
    Berichten:
    3.451
    Locatie:
    Ulvenhout
    het probleem is dat ik alleen 4S 2650 accu's ter beschikking heb voor de funjet, heb geen zin om wéér accu's aan te gaan schaffen.

    Welke motor kan ik dan het beste nemen, de 2W20 of de 4W
     
  5. imre43

    imre43

    Lid geworden:
    21 jan 2006
    Berichten:
    420
    Locatie:
    vlaardingen
    Hoi

    De 2w20 op 4s gaat met een 4,7x4,7 heel veel stroom trekken veel meer als 65 amp,dan kan je beter de 4w of een 2w23 met een 5x5 ik zou de laatste nemen.wat voor en esc ga je gebruiken.
     
  6. fabianvzwol

    fabianvzwol

    Lid geworden:
    26 jun 2006
    Berichten:
    3.451
    Locatie:
    Ulvenhout
    Ik ben van plan een 60A regelaar te gebruiken, een nog grotere ESC wordt gelijk ook weer wat duurder namelijk

    Eventueel kan ik ook beginnen met die turnigy 2700 kv motor, maar ik heb liever iets dat een stuk rapper gaat:D
     
  7. Alexzzz

    Alexzzz Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 mei 2004
    Berichten:
    23.405
    Locatie:
    Spijkenisse
    Tsss, wil je me voorbij soms?:D

    overweegt sterk om een Ultra te nemen
     
  8. fabianvzwol

    fabianvzwol

    Lid geworden:
    26 jun 2006
    Berichten:
    3.451
    Locatie:
    Ulvenhout
    je wil toch altijd sneller gaan dan je clubgenoot met zo'n ding, of ligt het aan mij:)
     
  9. kevin heli

    kevin heli

    Lid geworden:
    10 dec 2008
    Berichten:
    483
    Hoi
    wij hebben elke motor van hetrc tyfoon getest en veel props .

    Een 2w20 op 4 cellen gaat heel goed prop weet ik niet juist
    Een 2w23 op 5 cellen en 80a regelaar en prop 4,7x4,7 gaat heel goed vlieg ik nu ook bij :) op 4cellen gaat het ook moet de lipo wel 3000 of 3300 zijn .

    of de 2w25 op 5cellen 1 club lid heeft deze motor, verticaal omhoog gaat hij iets beter voor de rest is hij het zelfde dan een 2x23 op 5cellen .

    greetz
     
  10. Heliharry

    Heliharry Guest

    Ik had dit in het Funjet Ultra forum gepost, niet wetende dat in dit draadje nog volop activiteit was. Dus hier dan ook nog maar even:

    Dag allen,

    Ik heb al een tijdje een Funjet op 3s, met een HET 3w (~3000kV). Wie heeft trouwens enig idee of die motor 4s leuk vindt? En met welke prop dan maximaal? De berichten daarover lopen namelijk uiteen...

    Onlangs een tweede gebouwd, gaat op 4s draaien (met voorlopig wat Chinees spul erop/erin, zodra het binnen is..). Voor de verandering maar eens een spannend paintjobje geprobeerd, geïnspireerd door een airbrush-gast op youtube.
    Het rozige kleurtje is in het echt rood/diep oranje, zo ook het gele. Ik ben aardig tevreden over het eindresultaat, ondanks dat het vele afplakken toch hier en daar nog wat verf meenam..er zit inmiddels een blanke laklaag over. Nu maar hopen dat het een tijdje goed blijft :cool:
    Het Chinese spul:
    motor: HobbyKing Online R/C Hobby Store : HXT 2845 (380L) 2700kv Brushless Inrunner (gaat een 4.75x4.75 prop rondslingeren)
    accu: HobbyKing Online R/C Hobby Store : Turnigy nano-tech 2200mah 4S 25~50C Lipo Pack
    ESC: HobbyKing Online R/C Hobby Store : TURNIGY Plush 60amp Speed Controller (DE Warehouse)
    servo's: HobbyKing Online R/C Hobby Store : D-MG16 Metal Gear 2.9kg/.08sec/18.8g

    Dit komt toch allemaal wel zo'n beetje goed? Ik blijf het lastig vinden om e.e.a. op elkaar af te stemmen, zelfs na lang googlen/fora afspeuren...

    Verder heb ik de trek/duw stangetjes vervangen door wat steviger 2mm spul. Zo ook de rudder horns (?) ipv de meegeleverde oplijmers, een paar zwaardere gekocht. Deze zitten zowel gelijmd als geschroefd door de elevons.
    Ok, genoeg geluld, de foto's:

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  11. Patrick1987

    Patrick1987

    Lid geworden:
    14 mrt 2011
    Berichten:
    85
     
  12. TC01

    TC01

    Lid geworden:
    17 jun 2010
    Berichten:
    3.074
    Ik ben op zoek naar aluminium motorspantjes voor de funjet, wie weet waar die te koop zijn?

    Ook zoek ik nog een origineel motorspantje, dus als je dat nog ergens hebt rondslingeren en je gebruikt het niet dan hoor ik dat graag.
     
  13. Heliharry

    Heliharry Guest

    @Patrick1987
    Ja het bevalt zeker! Ik ben nog wat aan het experimenteren met diverse props, maar hij gaat zeker lekker. Wel een takke herrie bij vol gas, maar ach...;)
    Gaat hard zat, maar het went wel snel. Je wilt al gauw iets nog snellers :yes:
     
  14. Patrick1987

    Patrick1987

    Lid geworden:
    14 mrt 2011
    Berichten:
    85

    Ok! thanks, weet ik in ieder geval waar ik naar opzoek ga;)
    heb de funjet al liggen,,, alleen nog een hk setup

    Greetz
     
  15. Look

    Look

    Lid geworden:
    8 jun 2009
    Berichten:
    476
    Locatie:
    Santpoort
    Wie weet welk profiel op een Funjet zit ?
     

Deel Deze Pagina