Multiplex Panda Sport

Discussie in 'Zweefvliegen' gestart door ZamBeZi, 18 jul 2013.

  1. Frits37

    Frits37 Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM

    Lid geworden:
    24 apr 2015
    Berichten:
    1.233
    Locatie:
    Nunspeet
    Bedankt, daar kan ik mee verder.
     
  2. DvH

    DvH

    Lid geworden:
    2 aug 2019
    Berichten:
    1
    Locatie:
    Utrecht
    Ik ben een beginner en heb een Panda. Een vraagje, het toestel trekt met motor heel erg naar links, valt bijna niet mee te vliegen. Met motor uit is dit veel minder maar heeft linksaf ook al voorkeur.
    Iemand idee wat dit kan zijn en hoe ik dit kan verhelpen? Misschien toch iets krom door een crash?
     
  3. Frits37

    Frits37 Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM

    Lid geworden:
    24 apr 2015
    Berichten:
    1.233
    Locatie:
    Nunspeet
    Dat kan zijn, maar er kan ook iets anders aan de hand zijn. Als je het wilt uitzoeken zou je naar een naburige modelvliegclub kunnen gaan, daar zijn vast wel mensen die er even met een geroutineerd oog naar willen kijken.
     
  4. J.B

    J.B

    Lid geworden:
    22 jun 2011
    Berichten:
    519
    Locatie:
    Drenthe
    staat je motor wel iets scheef naar rechts , ? dit om de volgende reden .
    "motor wordt meestal ongeveer 3 graden naar rechts gedraaid om het koppel dat naar links trekt te neutraliseren. Tegelijkertijd wordt er ook ongeveer 3 graden naar beneden gericht geplaatst (heet domping). Dat om de 'trek' naar boven te compenseren.
    Mocht de 3 graden te weinig zijn , dan maak je het iets meer, mits de rest zoals richtingsroer enz. wel goed afgesteld is natuurlijk .

    Succes
    Joop
     
  5. hobbyist

    hobbyist Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 mrt 2009
    Berichten:
    5.289
    Locatie:
    Noord Brabant
    Als je je richtingsroer een beetje naar rechts trimt. heb je dan nog steeds hetzelfde probleem?
    Zo ja ligt je zwaarte punt goed?

    Ga even naar een club toe en laat er naar kijken, zoveel fout kan er niet gaan aan een Panda en ook niet door een crash.
     

Deel Deze Pagina