Heren, eerst en vooral heel erg bedankt om mee te willen denken, wat Ernst zei in de laatste post was juist, nu was het Corrien die bij mij het belletje deed rinkelen, hoe stom kon ik ook zijn, het zijn gewoon andere potentiometers...
Inderdaad de Multiprop's pot's zijn 270°, en de stick's 60° neem je deze laatste logaritmisch zoals jullie wel weten kan je het zelfs met 10° a 15° in orde krijgen... Stom, stom, stom, van mij maar Corrien toch bedankt om mij even terug op de rails te zetten...
Ik had gewone besteld en totaal niet verder gedacht, wat was nu eigenlijk de bedoeling, wel wat foto's maken veel duidelijk, ik werk met een licht gemodificeerde F14, met wat extra kanalen, (voor een boot) nu mijn kanaal voor de boegschroef was uitgevoerd door middel van een schuifpot zie foto, de schuifpot onder de Navystick (rechts).
Nu ik kwam er al snel achter dat dit voor een boegschroef verre van ideaal was, impulsen zijn niet te geven en je moet de schuif steeds maar weer naar het midden brengen

.
Dus wilde ik "snel" een stickje bijzetten...
Dit was het idee:
Een kleine pot zodat ik niet teveel in de zender meer moest slopen, maar dit werkte dus niet, ondertussen heb ik terug het licht gezien

en het geheel herbouwd met een 60° pot.
Zowaar het WERKT!!!
Dit is het geworden het is cosmetisch nog niet helemaal klaar (let ook niet op de tipex op mijn plaatjes er zijn ondertussen wat functies aangepast dus nieuwe platen maken moet nog gebeuren.) Maar het geeft al een goed beeld.
De zender met onder de Navystick de boegschroef stick:
De binnen kant de nieuwe stick zit links onder:
En dan nog een close up, toch redelijk netjes denk ik.
Heren nogmaals enorm bedankt voor jullie hulp, mocht ik ooit eens iets kunnen terug doen laat je het maar weten.
En nog wat extra film materiaal: